Al doilea eveniment major al acestui an, tocmai incheiat, ce a avut loc la Koln, am numit salonul INTERMOT, a fost locul unde in primul rand, vrem, nu vrem, brandurile germane au fost protagonistele, insa in imediata apropiere se afla cele japoneze, cu o serie de surprize, unele chiar majore. Nu este de neglijat nici replica italiana “in deplasare”, anuntand un salon interesant, cel putin, in Milano luna viitoare.
Dupa cum cei mai multi cunosc, INTERMOT are loc la fiecare doi ani si are importanta sa speciala, deoarece din acest motiv, salonul releva mai punctual si mai precis trendurile industriei. Si nici editia din acest an nu a facut o exceptie, la ora concluziilor desprinzandu-se trei mai directii ale industriei moto mondiale.
In primul rand, se observa dezvoltarea segmentului Heritage, retro, vintage, neo-retro, la mare cautare in zilele noastre, in special in randul tinerilor. Salonul INTERMOT a atins, se poate spune, apogeul miscarii hipster, cu foarte multe oferte bazate pe aducerea din trecut a unor modele, fie ca atare, fie reinterpetate in maniera moderna (in special din punctul de vedere al tehnologiilor).
Dovezi? Intreaga linie Triumph, cu modelele Bonneville si Thruxton, la care se adauga Street Twin de anul trecut si in acest an Steet Cup. Ducati a realizat un intreg sub-brand (Scrambler), la fel ca si Yamaha (Faster Sons), acum si BMW a intrat in hora cu platforma sa pentru barbosi si cafenele (bazata pe BMW R nineT), plus multe altele.
Si iata ca Yamaha SCR950 a fost lansata pentru piata europeana, iar BMW a lansat modelele sale heritage Pure si Racer, in timp ce Honda a dezvaluit un “nou” CB1100 in doua variante, pentru strada si numitele cafenele. Chiar si Ducati, pe langa sub-brand-ul in continua dezvoltare Scrambler, a adus inapoi linia SuperSport, foarte moderna sub o infatisare cvasi-venerabila.
Sigur, nu toate brandurile au facut pasul inainte sau cel putin, nu la Koln, de exemplu KTM, prin brand-ul sau Husqvarna, asteapta salonul EICMA pentru prezentarea liniei neo-heritage Vitpilen si Svartpilen. Suzuki si Kawasaki, de asemenea, nu au intrat inca in povestea hipstereasca, desi exista modele in pole-position, pe care probabil le vom vedea la Milano. Sau nu.
O a doua tendinta ar fi revenirea institutiei “homologation”, ceea ce inseamna ca acum exista motociclete puternice de strada care, cu unele interventii minore la sasiu (aproape deloc) si la motor (cu restrictii mult mai reduse), pot sa fie omologate pentru echipele de curse. Aceasta vine ca un raspuns imediat si direct al deciziilor FIM de relaxare a cerintelor pentru participare in WSBK, in scopul de a “reabilita” acest segment.
Si la INTERMOT s-au putut vedea deja patru superbike-uri lansate cu acest gand in minte, de a folosi motociclete stradale gata pentru omologare: Aprilia RSV4 RF, Honda CBR1000RR SP2. Pentru moment, ofertele speciale de omologare arata doar ca oferirea unor versiuni up-spec ale variantelor mai ieftine, de vanzare, in masura in care fiecare producator si-a adaptat modelul in scopul pistelor de curse. S-a vazut in casele de productie italiene, deja noutatea vine dinspre cele japoneze.
De aici, e simplu de observat ca in urmatorii ani va avea loc o abordare in doua directii ale fiecarui brand, modele stradale cu preturi sub 20.000 dolari, pentru a potoli dorintele publicului “normal” si modelele considerabil mai scumpe, in editii limitate, cu kit-uri special construite pentru curse. O decizie destul de corecta pentru producatori, care pare pe moment ca ar revigora piata de motociclete.
In fine, cea de-a treia directie s-ar putea numi generic “miscarea IMU”, adica aparitia tehnologiei celei de-a sasea generatii de supebike-uri cu pachete electronice sofisticate, cu adaptarea franarii, accelerarii, ambreierii, virarii, tractiunii si multe altele. S-au putut vedea la INTERMOT modele stradale care au inceput sa beneficieze de tehnologii cat mai complete si apropiate de ceea ce se gaseste de regula pe pistele de competitie. Nu mai vorbim despre ceea ce aduce noua generatie YZF-R1, care pare incredibila, dar s-a depasit de multa vreme nivelul ABS. Noul model stradal Kawasaki Z1000SX aduce, pe langa sistemul de franare cu anti-blocare si controlul tractiunii si o mapare complexa a motorului, in special pentru acceleratie.
Se pare ca abundenta de sisteme electronice, sub deviza sigurantei, va fi o constanta in urmatorii ani, minim in privinta superbike-urilor, constituind o premisa pentru concurenta intre departamentele de cercetare-dezvoltare a brandurilor, care alaturi de cresterea de oferte speciale a superbike-urilor de omologare, va insemna un imbold puternic al industriei.
Viitorul suna interesant, din aceste perspective, insa inainte de niste concluzii ferme, ar fi de urmarit si ceea ce se va intampla la salonul principal al anului, EICMA 2016 Milano.
motocicleta kawsasaki, motocicleta triumph, motociclete,
© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate
Regulament campanie
Regulamentul campaniei promotionale „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”
Solicitare de participare la campanie
Model propus pentru Solicitarea de participare la campania „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”