Cea mai importanta si emblematica societate din grupul Bajaj a anuntat ca va trece in curand la fabricarea unor motociclete cu cilindree mai mare, bineinteles beneficiind si de puternica legatura dintre ei si austriecii de la KTM (Bajaj detin peste 40% din actiunile grupului KTM Power Sports AG, austriecii au puncte de productie importante in India si se folosesc din plin si de piata locala in vanzarile lor).
Desi productia companiei indiene se situeaza undeva intre trei si patru milioane de unitati pe an, cu greu se pot intalni motociclete Bajaj in Europa sau SUA/Canada si asta din motive foarte simple: cele mai multe modele se situeaza in gama 100cc - 150cc si sunt destinate exclusiv pietei indiene (in special pentru navetisti si cei care se deplaseaza in zone aglomerate), unde ocupa o felie destul de consistenta, de cam 30 si ceva de procente. Altfel, Bajaj se ocupa de motociclete mai mari, insa in calitate de distribuitor al altor brand-uri (Kawasaki, in special), asa ca miscarea planificata apare cumva ca surprinzatoare. In momentul de fata, cea mai mare motocicleta care iese de pe portile fabricilor Bajaj este modelul Pulsar RS 200, evident de 200cc.
Presa indiana si in special blogurile specializate afirma cu tarie ca Bajaj se pregateste sa dezvaluie Pulsar CS 400, un concept gata de productie si probabil gata de vanzare spre sfarsitul anului. Da, 400cc inseamna ducerea lineup-ului la nivelul superior, chiar daca aceasta afirmatie in Europa ar starni un zambet. Asa a si sunat declaratia lui Eric Vas, presedintele Bajaj Auto: “Urmatoarea motocicleta va fi una mare, mai mare decat orice altceva exista in acest moment in oferta Bajaj”.
Cea mai mare viitoare motocicleta din portofoliul Bajaj ar urma sa fie realizata in fabrica Chakan din Mumbai, cot la cot cu modelele KTM. De altfel, atat la proiectarea cat si la realizarea ei vor fi ajutati indeaproape de inginerii austrieci, mai cu seama ca se vorbeste ca noul Pulsar de 400cc va avea la baza niste caracteristici similare KTM Duke 390.
Probabil ca asta e pretul platit de compania austriaca in schimbul asigurarii unei productii cu mana de lucru si resurse ieftine, acela de a se inmulti numarul clonelor motocicletelor de mic litraj europene.
De altfel, exista o multime de modele-clone de acest fel, despre care n-a auzit aproape nimeni in aceasta parte a globului. De exemplu, recent au aparut informatii despre un superbike facut in China, CSC RC3, care incearca sa isi faca loc in piata nord-americana, in special prin pretul ofertant fata de rivalele din categorie. Si trebuie mentionat ca o clona nu inseamna neaparat o copie slaba si proasta.
motocicleta bajaj, motociclete,
© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate
Regulament campanie
Regulamentul campaniei promotionale „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”
Solicitare de participare la campanie
Model propus pentru Solicitarea de participare la campania „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”