Cu ocazia ultimei etape MotoGP din San Marino, producatorul de echipamente moto si atv moto Dainese si-a prezentat jacheta pentru motociclisti D-Air Misano 1000, prima jacheta cu air-bag de sine-statator destinata publicului larg. Lansarea in cadrul competitional nu a fost deloc intamplatoare, deoarece compania italiana are o experienta bogata si indelungata in dotarea pilotilor din MotoGP World Championship cu echipamente de protectie, inclusiv cu astfel de costume cu airbag, iar acest produs destinat comercializarii nu putea avea un impact mai mare in afara pistelor de curse.
La cel mai inalt nivel de competitie, tehnologia airbag a devenit indispensabila si probabil ca in viitor va deveni si obligatorie si era o chestiune de timp sa se reporteze si catre utilizarea motociclistului de rand, pe strada. Iata ca pasul a fost facut si nu poate decat sa bucure lumea motociclistilor ca tehnologia vine direct din zona competitiei de cel mai mare angajament. Caci e vorba de acelasi sistem software cu senzor de impact (ca sa explicam termenul original “crash-sensing”) utilizat de catre pilotii profesionisti, aproape fara nici o diferenta.
Cel mai important aspect legat de sistemul de airbag Dainese din jachete este faptul ca este total independent. Asta inseamna ca nu exista cabluri atasate de motocicleta, nu exista senzori suplimentari instalati pe motocicleta, nu exista nici un sistem conectat prin care motocicleta sa dicteze la impact inflatia jachetei. Orice pilot, pe orice tip de motocicleta poate fi echipat cu jacheta si protejat de stratul umflat de protectie de 5 cm.
Rezultatul? Mai putine vertrebre fracturate, mai putine lovituri la gat, mai putine fracturi la umar sau piept, fapt confirmat statistic in cadrul Grand Prix-ului, in care pilotii echipati Dainese angajati in cazaturi au numarat mult mai putine raniri chiar si fata de utilizatorii sistemului Alpinestars Tech-Air, un alt producator de sisteme de protectie remarcabile.
La fel ca si costumele pilotilor profesionisti, sistemul D-Air Misano 1000 pentru publicul larg analizeaza datele legate de dinamica corpului de 800 de ori pe secunda prin sase senzori situati in “cocoasa” jachetei, precum un sistem GPS primeste date la randul sau cu scopul de a identifica implicarea pilotului intr-un accident inainte de a avea loc un impact major.
Sistemul Misano 1000 lucreaza prin inflarea simultana a partii din spate si a protectiei de piept, ferind sau atenuand impactul asupra coloanei vertebrale, pieptului si sternului si implicit al gatului, in partea dintre jacheta si casca. Exista un comutator ON/OFF direct pe jacheta si poate fi actionat de catre utilizator pentru a se feri declansarea accidentala in afara rularii pe sosea (de exemplu, sa se rostogoleasca pe jos dintr-un loc de depozitare), iar un beculet LED pe bratul drept arata statusul sistemului.
Deocamdata jacheta Dainese D-Air Misano 1000 este disponibila doar in Europa, iar pretul este destul de ridicat – 1.500 €, insa reprezinta cu siguranta o investitie prudenta, avand in vedere costurile pe care le pot implica urmarile unui accident, asigurarile medicale si tot restul. Desigur, lucrurile nu se vor opri aici, vom vedea in viitor sisteme tot mai complexe care sa asigure o protectie cat mai ridicata a pilotilor de motociclete si probabil o scadere a preturilor, pe masura ce acestea vor deveni tot mai populare. Ceea ce nu poate decat sa ne bucure.
dainese, echipamente moto, motociclete, jachete,
© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate
Regulament campanie
Regulamentul campaniei promotionale „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”
Solicitare de participare la campanie
Model propus pentru Solicitarea de participare la campania „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”