Abia s-au stins ecourile editiei 2015 Dakar Rally, in care la motociclete, castigator a fost Marc Coma pe al sau KTM 450 Rally, iar la sectiunea ATV, titlul a revenit polonezului Rafał Sonik pe Yamaha Raptor 700, ca organizatorii anunta deja ce se va intampla in ianuarie 2016.
Dupa ce, recent a fost anuntata renuntarea variantei Chile, deoarece guvernul chilian si-a manifestat ingrijorarea in legatura cu o buna parte din traseul care strabate tara. Din cauza unor masive inundatii chiar in apropierea rutelor din Chile, organizatorii au decis ca in anul urmator circuitul sa cuprinda Peru, Bolivia si Argentina, cu o etapa in muntii Anzi, considerata ca fiind highlight-ul editiei.
Etapele din Chile, in special cele care abordeaza Desertul Atacama, cu dunele sale si conditiile aproape identice cu originalul saharian, vor fi inlocuite de etape in Bolivia, nu mai putin solicitante pentru participanti. Iar asta deoarece circuitul generos din aceasta tara cuprinde lungi trasee pe platourile la mare inaltime, unde confortul fizic si psihic vor fi puse din greu la incercare. Platoul Altiplano se afla situat la o inaltime medie de 4.000 m si solicita foarte mult organismul, din cauza presiunii ridicate si a aerului rarefiat. Multi isi aduc aminte de problemele intampinate de echipele nationale de fotbal care intalneau echipa gazda la La Paz, la o inaltime de peste 3.500 m si nu pentru ca intalneau o echipa redutabila, aveau parte de meciuri foarte solicitante.
In ceea ce priveste nostalgiile dupa etapele din desert ale raliului Dakar, organizatorii au facut astfel un compromis, bazandu-se pe peisajele din Peru, care vor aduce dune de nisip, dar acestea nu vor mai avea marea pondere in imaginea generala.
Argentina va fi ultima dintre tarile raliului in 2016, ca si in editiile anterioare ale raliului Dakar, oferind un teren variat, dar predominanta va fi fireste, pampasul, iar punctul terminus orasul Rosario.
Toti ochii vor fi in 2016 pe spaniolul Marc Coma, care suntem curiosi daca il va depasi pe Cyrill Despres in recordul de raliuri castigate (pe motociclete din aceeasi clasa), egalat in 2015 si daca va egala recordul lui Stéphane Peterhansel, castigatorul absolut al editiilor Dakar Rally (dar la clase diferite). Totodata, fanii vor fi si cu ochii pe progresele Laiei Sanz, campioana catalana care tocmai a trecut de la HRC, la KTM si care isi doreste nespus ocuparea unui loc mai sus decat ultima performanta din 2015, ocuparea locului 9.
Rezultate bune sunt asteptate si din partea HRC si Yamaha Racing, care incep sa ocupe si sa-si consolideze incet-incet pozitii tot mai bune.
Iar pentru ca a venit vorba de Yamaha, va fi interesant de vazut daca la categoria quad, va reusi sa-si pastreze dominatia absoluta dupa 7 editii consecutive (practic, de la introducerea categoriei in circuitul raliului) de victorii.
motociclete, ktm, motocicleta ducati panigale, suzuki,
© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate
Regulament campanie
Regulamentul campaniei promotionale „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”
Solicitare de participare la campanie
Model propus pentru Solicitarea de participare la campania „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”