In cele trei luni de la anuntarea intentiei de cumparare a Arctic Cat si cele sase saptamani de la finalizarea achizitiei, legiunea loiala de fani, dar si dealeri si angajati s-au tot intrebat ce le va aduce viitorul sub noua umbrela Textron. La sfarsitul saptamanii trecute, in sfarsit, cei de la Textron Specialized Vehicles au facut lumina asupra a ce va fi, anuntand planurile de viitor si intentiile.
Dupa anuntul facut, despre pastrarea brand-ului Arctic Cat pentru snowmobile si trecerea diviziei off-road (ATV si side-by-side) la Textron Off Road si utilizarea pe viitor a acestui brand, cu toate ca se vor pastra sub-brandurile Wildcat, Alterra si Prowler, cei de la Arctic Insider au luat un interviu vicepresedintelui Textron Specialized Vechicles si noul sef al Textron Off Road, John Collins. S-a dorit lamurirea unor aspecte si intelegerea unor decizii.
Bineinteles, s-a plecat de la marca, de ce s-a pastrat brand-ul pentru snowmobile, in timp ce produsele asa-numite “dirt” (adica pentru off-road) vor purta noul brand Textron Off Road. Collins a aratat ca motivele acestei decizii au fost intemeiate, in conceptia lor, fiecare achizitie de acest gen ducand la modificari justificate. In acest caz, justificarea a venit prin faptul ca Arctic Cat are o recunoastere puternica a marcii in jumatatea de nord a Americii de Nord, insa pe masura ce se merge tot mai in sud, exista o asa-zisa deconectare de la cuvantul “Arctic”. De aceea, mai important e sa se pastreze denumirea unor sub-brand-uri notorii, precum Prowler sau Alterra. Alterra care, sa nu uitam, ca e o denumire altfel destul de recenta, inlocuind acum putini ani denumirea sterila XR.
Collins recunoaste ca poate fi (si este!) un soc pentru unii oameni, in special utilizatorii si fanii “de cand lumea”, insa nu a fost o decizie luata arbitrar, discutandu-se inainte cu mai multi dealeri si clienti. In orice caz, si Arctic Cat, si Bad Boy au fost achizitionate de Textron, acum sunt parte dintr-o companie mare, asa ca pe mai departe se vor dezvolta sub o marca noua, un parent brand.
Dimpotriva, snowmobilele sunt distinctive si celebre in toata lumea si nu se poate spune ca altcineva decat producatorul (angajatii acestuia) are cunostintele, experienta si abilitatea de a le construi si mai ales dezvolta, sub aspectul tehnologiei si inovatiei. De aceea s-a decis ca brand-ul Arctic Cat sa ramana in continuare pentru snowmobile.
Discutia apoi a ajuns la relatia de afaceri cu Yamaha, furnizorul principal de motoare de snowmobile si vehicule off-road, in ce masura va fi afectata de achizitie. Collins a afirmat ca nu va exista nici o schimbare in relatia cu Yamaha, ramanand un partener cheie, mai ales ca Yamaha nu este doar furnizor de motoare, ci reprezinta si unul dintre clientii importanti pentru snowmobilele produse. O intalnire cu liderul de afaceri din divizia de motoare Yamaha a avut loc, de altfel, pentru a consfinti continuarea relatiilor si colaborarii dintre cele doua brand-uri.
In continuare, Collins a explicat ca productia va ramane in locurile consacrate, adica in Thief River Falls si St. Cloud, unde Textron va face de altfel si investitii importante, atat in capacitatile de productie, precum si in modul general de lucru. Se are in vedere si o construire de platforme suplimentare in St. Cloud, unde vor fi produse motoare. De asemenea, se va avea in vedere si o acomodare si integrare intre cele doua culturi, cea corporatista a Textron si cea independenta si flexibila a Arctic Cat, cautandu-se cai de compromis, deoarece exista oameni valorosi si foarte bine pregatiti in ambele entitati.
Pe de alta parte, Textron se va folosi din plin de reteaua de distribuitori bine structurata si consolidata, pentru a vinde si produsele sale, in special cele din portofoliul Textron Off Road si E-Z-Go, pe langa pastrarea produselor anteriorului brand, Arctic Cat. In momentul de fata are loc o campanie de lichidare de stocuri in magazinele nord-americane din reteaua Arctic Cat, scopul fiind atat fidelizarea clientilor, cat si introducerea produselor noi.
Bineinteles, s-a ajuns si la unul dintre punctele nevralgice: disponibilizarile. Asa cum s-a zvonit, Collins a confirmat ca o parte din directorii executivi Arctic Cat au parasit imediat compania imediat dupa achizitie, iar o alta parte a fost disponibilizata in urma unor evaluari derulate in ultimele saptamani. Nu numai dintre oamenii de vanzari ai Arctic Cat au fost disponibilizati, restructurarea vizand si personalul Textron Off Road, incercand sa se pastreze personalul cel mai eficient si calificat. Vor mai urma, probabil, si alte disponibilizari, anunta Collins, insa nu va fi vorba nici pe departe de o “epurare a verzilor” in favoarea propriilor oameni din Textron si in orice caz, dupa o vreme se va face o reevaluare a intregii companii pe criterii de rentabilitate.
In fine, s-a vorbit si despre viitorul side-by-side sportiv, Wildcat XX, anuntat pentru primavara viitoare. Collins a spus ca reprezinta unul dintre proiectele de capatai ale Textron Off Road si de aceea va fi tratat ca atare, nelasandu-se nimic la voia intamplarii. De aceea are loc si intarzierea aceasta, ca in momentul in care va iesi pe piata, sa fie vorba de un model ireprosabil, pe care sa si-l doreasca multi pentru perfectiunea sa.
Cam acestea au fost discutiile cu John Collins, in mare lucrurile se stiau, iar fanii Arctic Cat vor trebui sa se obisnuiasca cu ideea. Oricum, asta ar trebui sa se intample foarte repede si sa fie multumiti de aceasta evolutie. Arctic Cat avea multe probleme si colapsul nu era chiar atat de indepartat pe cat se credea, atata ca problemele erau inca bine gestionate si nu devenisera rasunatoare.
Si iata de ce se considera achiztia de catre Textron a fi oportuna: concurentii majori precum Bombardier, Polaris, dar si Yamaha, Honda domina piata de snowmobile si off-road; la acestia se adauga si un val nou de producatori chinezi (CFMoto, Hisun, Linhai) care ofera preturi foarte accesibile. Apoi, era vorba de un inventar imens nevandut, Arctic Cat avand de ceva vreme o mare problema in a lichida inventarul de la an la an la distribuitorii sai. Cercetarea si dezvoltarea avea nevoie de fonduri, iar acestea nu veneau in masura asteptarilor. Politica de vanzari nu era suficient de agresiva si competitiva precum a concurentilor, desi o retea solida de distribuitori, nu se diversifica pe cat se dorea. Piata powersports nu e cea mai solida in aceste vremuri, la modul general, iar in zonele rurale si foste industriale, puterea de cumparare a scazut destul de mult in ultimii ani, din cauza relocarii in strainatate sau a importului, preferat productiei locale. Asadar, s-ar putea spune (peste cativa ani) ca achizitia Textron a fost salutara pentru Arctic Cat, chiar daca Wildcat sau Alterra vor fi cunoscute ca Textron Off Road.
arctic cat snowmobile, atv, snowmobile,
© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate
Regulament campanie
Regulamentul campaniei promotionale „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”
Solicitare de participare la campanie
Model propus pentru Solicitarea de participare la campania „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”