ClickCease

Au mai ramas

0
0
ZILE
0
0
ORE
0
0
MINUTE
0
0
SECUNDE

pana la campania

Devine tot mai clar ca Yamaha R1S va fi un "entry-level" si va fi lansat spre sfarsitul anului


Devine tot mai clar ca Yamaha R1S va fi un entry-level si va fi lansat spre sfarsitul anului
  13.08.2015

Inca din primavara scriam despre faptul ca Yamaha a inregistrat, inainte de lansarea modelelor 2015 R1 si R1M, un al treilea model, 2015 YZF-R1S, care era si este de negasit. Lucrurile erau putin neclare pe atunci si la nivel de speculatii: este vorba de inregistrarea in SUA, cu denumirea R1S a modelului R1M (cu toate discutiile despre cum s-ar pronunta si ce urat ar iesi “RIM”) sau este vorba de un model distinct? Acum, tot la nivel de zvonuri, fara o confirmare oficiala deocamdata, devine tot mai clar ca avem de-a face cu un model “entry” de R1.
Ambele versiuni noi, 2015 Yamaha R1 si 2015 Yamaha R1M, au avut un succes colosal, din primavara consemnam ca la momentul respectiv, cu tot costul ridicat, nu se mai gasea nici un model disponibil in Europa, nici R1, nici R1M. Dotate pana la refuz cu cele mai recente tehnologii, inzestrate cu un motor absolut minunat si un cadru excelent lucrat, modelele R1 au redefinit noul standard pentru motocicletele super-bike japoneze. Singura critica ce a fost adusa se referea la pretul ridicat, in comparatie cu celelalte modele japoneze liter-bikes, R1 “jucand” in liga europeana din segment, impotriva Ducati si BMW.

Aparute timid inca de la lansarea modelelor R1, anumite zvonuri spuneau ca cel de-al treilea model va fi mai ieftin, dar va aparea mai tarziu. Recent, aceste zvonuri au devenit mult mai solide, aratand ca motivul pentru care al treilea model, acest R1S – “fantoma”, va fi lansat la o buna bucata de timp, a fost din ratiuni de marketing si vanzari, ca sa nu altereze lansarea celorlalte modele. In plus, se supraliciteaza in aceste zvonuri, Yamaha apeleaza la soc si uimire. Modelele R1 si R1M, cum am mai spus, se bucura de un mare succes si de o cerere substantiala, in ciuda pretului, asa ca lansarea unui model nou de R1 la distanta de un an, care sa aiba si un pret accesibil, e preconizata ca o lovitura de maestru. De-ale strategiilor de vanzari si marketing...

Asadar, ce va trebui sa gasim pe R1S? Cel mai simplu mod de a reduce pretul unui R1 ar fi, de departe, eliminarea unor electronice, dintre cele care aproape sufoca motocicleta (sigur, a se citi “sufoca” intr-o nota pozitiva). Probabil ca s-ar incepe cu eliminarea Internal Measurement Unit – unitatea de monitorizare interna, cea care consta intr-un senzor giroscop ce masoara inclinarea, rotatia cilindrilor si abaterea, precum intr-un accelerometru care masoara acceleratia in in planul axei longitudinale, precum si directiile laterale stanga-dreapta. Sigur, eliminarea IMU ar trebui sa presupuna inlocuirea cu un sistem de control al tractiunii si al modurilor motorului, imperativ necesare pentru o masinarie care dezvolta 200 cai-putere. Apoi, un ecran de bord mai mic poate fi utilizat in loc de full color TFT prezent pe superbele modele R1/R1M.

Devine tot mai clar ca Yamaha R1S va fi un entry-level si va fi lansat spre sfarsitul anului - motocicleta

Insa, in privinta unor eventuale inlocuiri ale componentelor motorului si sasiului cu unele mai ieftine, exista riscul de a creste greutatea motocicletei mai mult decat cele 200 kg ale brandului R1, ceea ce ar intra in conflict flagrant cu insasi filosofia Yamaha in privinta super-bike-urilor, nu mai amintim de reactia fanilor care tin la astfel de aspecte. Iar suspensia spate single-sided (de unde si provine mai mult ca sigur acel S din denumire) nu ar asigura diferentele de greutate, cu siguranta.

Daca am lamurit intrucatva niste lucruri despre misteriosul 2015 Yamaha R1S, nu ne ramane decat sa asteptam specificatiile oficiale, data lansarii si, bineinteles, pretul. Atat in randul specialistilor, cat si din perspectiva deductiva, se spune ca pretul noului model va fi situat undeva intre R6 si R1 standard.

Tag-uri

motocicleta Ducati, motocicleta BMW, motocicleta Yamaha YZF-R1, YZF-R1M,

© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate