Aparute timid inca de la lansarea modelelor R1, anumite zvonuri spuneau ca cel de-al treilea model va fi mai ieftin, dar va aparea mai tarziu. Recent, aceste zvonuri au devenit mult mai solide, aratand ca motivul pentru care al treilea model, acest R1S – “fantoma”, va fi lansat la o buna bucata de timp, a fost din ratiuni de marketing si vanzari, ca sa nu altereze lansarea celorlalte modele. In plus, se supraliciteaza in aceste zvonuri, Yamaha apeleaza la soc si uimire. Modelele R1 si R1M, cum am mai spus, se bucura de un mare succes si de o cerere substantiala, in ciuda pretului, asa ca lansarea unui model nou de R1 la distanta de un an, care sa aiba si un pret accesibil, e preconizata ca o lovitura de maestru. De-ale strategiilor de vanzari si marketing...
Asadar, ce va trebui sa gasim pe R1S? Cel mai simplu mod de a reduce pretul unui R1 ar fi, de departe, eliminarea unor electronice, dintre cele care aproape sufoca motocicleta (sigur, a se citi “sufoca” intr-o nota pozitiva). Probabil ca s-ar incepe cu eliminarea Internal Measurement Unit – unitatea de monitorizare interna, cea care consta intr-un senzor giroscop ce masoara inclinarea, rotatia cilindrilor si abaterea, precum intr-un accelerometru care masoara acceleratia in in planul axei longitudinale, precum si directiile laterale stanga-dreapta. Sigur, eliminarea IMU ar trebui sa presupuna inlocuirea cu un sistem de control al tractiunii si al modurilor motorului, imperativ necesare pentru o masinarie care dezvolta 200 cai-putere. Apoi, un ecran de bord mai mic poate fi utilizat in loc de full color TFT prezent pe superbele modele R1/R1M.
Insa, in privinta unor eventuale inlocuiri ale componentelor motorului si sasiului cu unele mai ieftine, exista riscul de a creste greutatea motocicletei mai mult decat cele 200 kg ale brandului R1, ceea ce ar intra in conflict flagrant cu insasi filosofia Yamaha in privinta super-bike-urilor, nu mai amintim de reactia fanilor care tin la astfel de aspecte. Iar suspensia spate single-sided (de unde si provine mai mult ca sigur acel S din denumire) nu ar asigura diferentele de greutate, cu siguranta.
Daca am lamurit intrucatva niste lucruri despre misteriosul 2015 Yamaha R1S, nu ne ramane decat sa asteptam specificatiile oficiale, data lansarii si, bineinteles, pretul. Atat in randul specialistilor, cat si din perspectiva deductiva, se spune ca pretul noului model va fi situat undeva intre R6 si R1 standard.
motocicleta Ducati, motocicleta BMW, motocicleta Yamaha YZF-R1, YZF-R1M,
© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate
Regulament campanie
Regulamentul campaniei promotionale „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”
Solicitare de participare la campanie
Model propus pentru Solicitarea de participare la campania „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”