Cand modelul 2015 Yamaha YZF-R1 a fost inregistrat, a venit insotit de un alt model, YZF-R1S despre care s-a vorbit mult din acel ianuarie 2014, iar surpriza neplacuta a fost ca la lansare sa avem parte doar de R1 si R1M. Iata ca acum, in documentatia depusa la CARB (California Air Resources Board) – autoritatea de mediu americana, pentru modelele 2016, avem surpriza (sau nu o mai avem?) sa intalnim printre cele 6 modele de R1 si doua variante R1S.
Ca prima si rapida concluzie: prima destinatie a modelelor R1S o reprezinta piata americana. Fara nici o indoiala, Yamaha pregateste si o versiune pentru piata europeana, insa principalele indicii vin deocamdata din California si la acestea ne vom opri.
Ceea ce se vede din facsimilul documentatiei CARB in privinta celor sase modele pare o hemoragie de litere ale alfabetului, insa pe masura ce le decodam (de fapt, via Motorcycle.com vine decodarea), obtinem informatii lamuritoare. Astfel, Yamaha tinde sa utilizeze un nomenclator diferit de majoritatea producatorilor, folosind diferite coduri de litere pentru reprezentarea optiunilor de culoare si accesorii, alaturi de coduri pentru anul de fabricatie si modele. Toate cele sase versiuni certificate incep cu codul “YZFR1” arata relatia de “familie”. Apoi, Yamaha adauga o litera pentru a arata anul modelului. In cazul de fata, aceasta este G, in corelatie cu coloana EVAP, adica 2016 (asa cum pentru 2015 a fost folosit F, pentru 2014 E samd). Urmeaza litera C, care indica un model inregistrat pentru California, dupa care e vorba de literele care arata culorile.
Daca pentru 2015 Yamaha a certificat YZFR1FCB ca R1 negru, YZFR1FCL ca R1 albastru, YZFR1FCR ca R1 rosu si YZFR1MFC ca R1M cu schema specifica de culori, inseamna ca modelele 2016 ar fi R1 in gri, galben si albastru, R1M in aceeasi schema exclusiva, iar R1S in gri si alb.
Revenind la modelul nostru, ultimele doua modele din documentatie apar ca fiind YZFR1SGCGY si YZFR1SGCW cu descrierea in paranteze "YZF-R1 Basic Cal Model", ceea ce sugereaza ca R1S ar fi o versiune mai putin dotata, eventual cu mai putine electronice si cu un pret mai mic
Acestea sunt informatiile, urmeaza si speculatiile. Cea mai importanta intrebare subzista: ce este de fapt YZF-R1S si unde se incadreaza langa cele doua deja existente superbike-uri? Cele mai timpurii speculatii de dupa ianuarie 2014, momentul aparitiei in certificari, sustineau ca R1S e de fapt un R1 mai “scheletic”, speculatii care nu prea aveau vreo baza reala.
O alta runda de speculatii arata ca ar fi vorba de o versiune mult mai bazata de R1 dedicata pentru alergatori, insa venea intrebarea instantaneu: R1M ce rost mai avea atunci?
Al treilea curent plaseaza R1S undeva la mijloc, binenteles, doar un model R1 pe varianta codificata americana, in documentatiile interne ale Yamaha, conform unor obiceiuri neintelese.
Altfel spus, toata valva asta despre documente CARB si al treilea model R1 sa fie furtuna intr-un pahar cu apa si in realitate YZF-R1S sa fi fost printre noi tot timpul. In sprijinul acestei variante ar veni si faptul de neinteles si niciodata explicat distinct, de ce Yamaha nu si-a inregistrat vreodata in afara SUA vreun model YZF-R1S?
Oricum, aceste speculatii reprezinta partea cea mai distractiva atunci cand se prinde un capat de ata privind vreo stire si asa trebuie sa fie si tratata. Din fericire pentru noi nu va trebui sa mai asteptam multa vreme pana elucidam acest mister, daca vom primi un alt model R1, mai multe culori sau daca e vorba doar de manevre de marketing.
motocicleta Yamaha YZF R1, motocicleta yamaha,
© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate
Regulament campanie
Regulamentul campaniei promotionale „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”
Solicitare de participare la campanie
Model propus pentru Solicitarea de participare la campania „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”