Iata ca Dorna Sports, detinatorul drepturilor mass-media al MotoGP si World Superbike Championship (WSBK), intentioneaza sa inceapa propria sa serie de curse pentru motociclete electrice din 2019. Carmelo Ezpeleta, CEO-ul Dorna a declarat respectabilei publicatii spaniole AS ca ar vrea sa reinvie din morti defuncta cursa a FIM, e-Power Championship, insa ar vrea sa vina cu unele diferente majore.
Astfel, Ezpelata a prezentat un plan, in care ar fi vorba de un format initial de cinci runde, care ar fi “remorcate” de runde existente pe calendarul Grand Prix si care va functiona ca o clasa separata in week-end-ul obisnuit GP. Adica sa fie vorba de patru curse in cinci dintre runde, prestabilite pe calendar, Moto3, Moto2, MotoGP si clasa electrica, oricum se va numi aceasta.
Apoi, ar fi vorba de motociclete electrice produse de un singur constructor (se vorbeste ca deja exista doi producatori care si-au exprimat interesul pentru furnizarea de motociclete de curse), iar in privinta echipelor si pilotilor, paddock-ul GP ar fi principalul si probabil unicul furnizor. Daca Ezpelata are deja in minte ce producator ar fi vizat, nu se stie si nu s-a mentionat nimic, insa va fi vorba de un producator OEM, foarte posibil dintre cei care furnizeaza si in prezent motociclete de uzina in MotoGP, asa ca motociclete precum MotoCzysz E1pc nu isi vor avea locul in grila de start.
Omul de afaceri spaniol a vorbit si despre formatul curselor de motociclete electrice, in care 14 piloti MotoGP si echipele lor vor umple grila, alaturi de patru dintre cei mai rapizi piloti din Moto2. In principiu, va fi vorba de curse de 10 tururi, unde vitezele dezvoltate sa ajunga la peste 200 km/h.
Organizatorii celor cinci runde stabiliti in prealabil, vor fi obligati sa instaleleze centrale electrice de energie verde (fiind vorba de carbon neutral), alimentate de turbine eoliene sau panouri solare. In functie de succesul intreprinderii organizatorilor de la Dorna, e foarte posibil ca in cativa ani sa fie fiecare slot din calendarul MotoGP umplut si cu o cursa de motociclete electrice.
Iata ca tendintele din industrie se translateaza si catre zona competitionala, pregatindu-ne catre viitoarea era a disparitiei motoarelor cu aprindere conventionale, anuntata deja in cateva state europene precum Olanda (din 2025 va interzice aceste motoare) sau Germania (din 2030).
motocicleta electrica, motociclete,
© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate
Regulament campanie
Regulamentul campaniei promotionale „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”
Solicitare de participare la campanie
Model propus pentru Solicitarea de participare la campania „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”