ClickCease

Au mai ramas

0
0
ZILE
0
0
ORE
0
0
MINUTE
0
0
SECUNDE

pana la campania

Ducati anunta un Scrambler supersize, dar neaga categoric interesul pentru unul de 250cc


Ducati anunta un Scrambler supersize, dar neaga categoric interesul pentru unul de 250cc
  17.02.2016

Constructorul italian Ducati pare decis sa exploateze maximum din succesul pe care-l are familia Scrambler si a lasat sa se inteleaga ca un model supersize ar putea sa se adauge la partea superioara a liniei foarte populare.

Intr-adevar, avand in fata si rapoartele vanzarilor aferente anului 2015, care arata ca vedeta companiei din Bologna a fost Scrambler-ul, dar si realul interes al publicului in privinta mini-Scrambler-ului Sixty2, prezentat in toamna in prologul salonului moto EICMA 2015 si lansat oficial la Barcelona nu demult, oficialii producatorului italian au realizat ca in acest segment este inca o paine de mancat.


Ducati anunta un Scrambler supersize, dar neaga categoric interesul pentru unul de 250cc - Ducati

De altfel, la Barcelona, Frederico Sabbioni, project manager Scrambler Sixty2 a declarat Visordown ca “Avem motoarele, iar spatiu pentru ceva mai mare exista, de asemenea. Vom vedea, avem o serie de idei si ne-am tot gandit la varianta aceasta... exista de fapt un vulcan de idei”.

Nu inseamna automat ca un eventual motor de 1.100cc dezvoltand 200cp ca Panigale, va dota un viitor Scrambler supersize, mai cu seama ca motorul respectiv este racit cu lichid, ceea ce ar intra in antiteza cu filosofia Scrambler, a motorului racit cu aer. Si mai departe, Sabbioni a mai oferit un hint.

“Cred ca vom continua sa mergem pe acest tip de motor, am avut in trecut o serie de motoare realizate, de cilindree diferite si vom incerca sa experimentam plasarea acestora pe sasiurile existente. Exista chiar o mare posibilitate sa largim motorul de 800cc existent pe Scramblerul , cum la fel exista si posibilitatea de a realiza un motor mai mare, de la zero”.


Ducati anunta un Scrambler supersize, dar neaga categoric interesul pentru unul de 250cc - 2016

Asadar, exista doua posibilitati: realizarea unui nou motor mai mare integral nou sau marirea motoarelor cu racire pe aer, pe care Ducati deja le are, cu doua variante, ori largirea direct a motorului de 800cc din familia Scrambler (care e cel mai mare air-cooled, pana in acest moment), ori adaptarea unui alt motor.

Insa o optiune interesanta vine de la Monster EVO, care nu se mai produce din anul 2013, si anume de la motorul Desmodue Evoluzione de 1.100cc, la care insa inginerii Ducati vor avea ceva de lucru, inclusiv in privinta adaptarii la Euro4.

Cei de la Visordown au ridicat si o alta minge la fileu, pentru Sabbioni, anume daca vizeaza ridicarea palierului superior la un “grande Scrambler”, nu se gandesc oare si la o coborarea a acestuia, in special destinat pietelor asiatice, incantate sa aibe o motocicleta entry-level de 250cc? Atunci cand s-au gandit la mini-Scrambler-ul lansat recent, Ducati au utilizat denumirea de Sixty2, cu referire la Scramblerul original lansat in 1962, monocilindric, de 250cc. Deci intrebarea jurnalistilor nu a venit cu totul gratuit, un motor mic, simplificat, fiind o posibilitate pentru piata uriasa din India, Indonezia si alte tari din Asia de Sud.


Ducati anunta un Scrambler supersize, dar neaga categoric interesul pentru unul de 250cc - Monster

Ducati, insa, a raspuns transant, sugerand ca un asemenea model ar putea afecta prestigiul brand-ului. “250cc e prea mic. Ne gandim ca exista o limita inferioara (400cc twin) si trebuie sa o respectam si sa nu intindem prea mult brandul si valorile noastre prea mult in jos. Nu am vrut sa copiem, pur si simplu, vechiul Scrambler de acum cateva decenii, am vrut doar sa-l imaginam intr-o maniera post-heritage, incercand sa-i adaugam tehnologia si inovatiile contemporane, pastrand stilul si inspiratia de la batranul Scrambler”, a afirmat categoric Sabbioni. Atata tot ca filosofiile cu brandul si valorile se mai modifica, ba in functie de conducere, ba dupa cum dicteaza cererea pe piata, ba ce mutari mai pun la cale rivalii, nu se poate spune clar ca un “nu” de azi ramane “nu” pentru totdeauna.

Numai ca o alta problema apare la orizont, intorcandu-ne la Marele Scrambler: ce sa faca hipsterii cu un Scrambler de + 100 cp??

 

Tag-uri

motocicleta ducati, scrambler, motociclete,

© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate