Vânzarea planificată de Volkswagen a producătorului de motociclete Ducati și a producătorului de transmisie Renk nu are în prezent niciun sprijin majoritar în cadrul consiliului de supraveghere al constructorului auto, în timp ce adversarii vânzărilor de active s-au simțit inviolați de rezultatele puternice ale grupului. Cel mai mare constructor de automobile din Europa a însărcinat băncile să evalueze opțiunile pentru Ducati și Renk, inclusiv să renunțe la cele două divizii, deoarece are drept scop eficientizarea operațiunilor pentru a ajuta la finanțarea unei restructurări strategice post-diesel. Volkswagen își revizuiește portofoliul de active și mărci, anunțând, în iunie 2016, trecerea la mașini electrice și servicii de mobilitate în valoare de mai multe miliarde de euro, ca parte a așa-numitei Strategii 2025.
Cinci ofertanți au fost selectați pentru a cumpăra Ducati, inclusiv familia italiană Benetton, cu oferte primite în valoare de 1,3 miliarde - 1,5 miliarde de euro, potrivit unei surse. Dar liderii de muncă ai VW, care ocupă jumătate din numărul de locuri din consiliul de supraveghere de 20 de membri, care decide asupra vânzărilor de active, se opun vânzării Ducati și Renk fără motive financiare convingătoare.
"Reprezentanții angajaților la consiliul de supraveghere al companiei Volkswagen nu vor aproba nici vânzarea Ducati, nici a celor de la Renk sau MAN Diesel & Turbo", a declarat un purtător de cuvânt al consiliului de lucru al grupului VW.
"Toți cei care pot citi rezultatele obținute pe jumătate de VW ar trebui să știe: nu avem nevoie de bani, iar filialele noastre nu sunt susținute de vânători de chilipiruri."
Profitul operațional pe șase luni al grupul VW a crescut cu 19%, ajungând la 8,9 miliarde de euro, a declarat joi producătorul de automobile, deoarece reducerile de costuri și îmbunătățirile în domeniul cercetării și dezvoltării la marca coreeană au dat VW un răgaz in ceea ce priveste amenzile si compensații legate de scandalul său dieselgate.
O sursă de la VW a spus că, având în vedere opoziția puternică a sindicatelor, VW revizuiește acum planul de a vinde Ducati, deoarece nu dorește să riste să lucreze la implementarea unui plan de întoarcere pentru brandul VW, considerat crucial de către investitori. Deși Ducati este deținută de marca de lux VW Audi, consiliul de supraveghere al grupului VW trebuie să aprobe o posibilă vânzare. Audi a refuzat să comenteze.
Familia de miliardari Porsche și Piech, care controlează 52% din acțiunile cu drept de vot în VW și dețin patru locuri in consiliul de supraveghere, nu susține vânzarea Ducati sau Renk, au mai spus alte două surse din cadrul grupului VW. Un purtator de cuvant al Porsche SE, compania de holding a familiei, a refuzat sa comenteze.
Cu 20% din drepturile de vot în VW, Saxonia Inferioară, unde producătorul de automobile are mai mult de 100.000 de angajați la șase fabrici, poate avea decizia de veto pentru închiderea fabricilor. Deținând două locuri in consiliu, Saxonia Inferioară se alătură, în mod tradițional, reprezentanților lucrătorilor de la VW, în scopul protejării locurilor de muncă și a proiectelor. Un purtator de cuvânt a refuzat sa comenteze atunci când a fost întrebat dacă guvernul va susține vânzarea de Ducati.
"Consiliul de administrație nici măcar nu a consultat consiliul de supraveghere al Volkswagen pentru aprobare, în cazul în care astfel de vânzări trebuie să fie ratificate", a spus purtătorul de cuvânt. "Prin urmare, recomandăm tuturor părților presupus interesate: nu va pierdeti timpul. Vânzarea nu va avea loc."
motociclete,
© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate
Regulament campanie
Regulamentul campaniei promotionale „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”
Solicitare de participare la campanie
Model propus pentru Solicitarea de participare la campania „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”