In ultima perioada, mai ales de cand Ducati a obtinut pozitia de ne-privilegiata alaturi de ceilalti doi producatori majori, ceea ce ii confera un statut ceva mai special, la fiecare debut de sezon, compania italiana a avut sperante si asteptari uriase. Mai ales ca Ducati Desmosedici a evoluat rapid si in bine atat in privinta puterii, cat si in ceea ce inseamna adaptarea electronicelor. Si totusi, rezultatele nu au venit, fiind chiar slabe in ultimii doi ani.
Racolarea lui Lorenzo a insemnat un fel de gest disperat, asa cum au interpretat unii, caci deja rabdarea e pe sfarsite in compania din Bologna, dupa ani si ani de investitii si dezvoltare puternica. Sigur, despre toata povestea derulata anul trecut, de la suprinzatorul si timpuriul anunt al lui Lorenzo de venire la Ducati, pana la alegerea unuia dintre cei doi piloti existenti s-a scris destul. Cert e ca Lorenzo va face echipa cu Andrea Dovizioso, un pilot de la care se asteapta de asemenea rezultate marete, iar finalul sezonului 2016 i-a umplut de speranta pe italieni.
Despre motocicleta Ducati Desmosedici care va activa in sezonul 2017, din punct de vedere tehnic nu se pot spune lucruri importante, neavand loc modificari majore, in schimb, motocicleta s-a prezentat cu un nou pachet aerodinamic. Acesta inlocuieste constructia anterioara a carenei cu winglets (eleroane), foarte contestata dar si in curs de interzicere in competitie (de fapt, la cursele mici au fost deja interzise din acest sezon, urmeaza ca din 2018 sa fie interzise si in cursa regina). Oricum, noul pachet aerodinamic, reusit dupa parerea noastra, va fi instalat abia la inceputul sezonului, se pare ca in testele oficiale nu va fi prezent.
Insa, la lansarea echipei sale MotoGP 2017, CEO-ul Ducati, Claudio Domenicali a facut un anunt foarte interesant si mult asteptat: se lucreaza la un superbike V4, chestie care a umblat de vreo doi ani sub forma de zvon si nu a fost niciodata pana acum confirmat. Desigur, dezvoltarea motorului pentru noul superbike V4 a pornit de la modelul de curse Ducati Desmosedici GP. “Avem deja un motor care e foarte fiabil, foarte usor, compact si plin de tehnologie avansata, o adevarata capodopera inginereasca. Ne gandim foarte serios sa il oferim si clientilor obisnuiti”, a declarat Domenicali.
Mai departe, CEO-ul Ducati a completat ca va fi vorba de un model nu asa de exotic precum Desmosedici, insa cu siguranta vor sa ofere un model sport high-end, dar si astfel incat sa se incadreze intr-un pret rezonabil. Va fi vorba de modele in serii limitate si cumva orientate inspre implinirea cerintelor de omologare stabilite de FIM. Cu alte cuvinte, deschis omologarii pentru World Superbike Championship.
Cu alte cuvinte, superbike-ul V4 ar fi destinat sa inlocuiasca Panigale R din gama Ducati si totodata sa fie platforma de curse cu care compania sa mearga mai departe in campionatele care se bazeaza pe modelele de productie. Nu s-a vorbit nici un moment despre cilindree, insa fiind vorba de conformarea la normele WSBK, cu siguranta va fi vorba de un motor de 1.000cc si exista si unele indicii de la declaratiile lui Domenicali in privinta unor progrese in aerodinamica, deja vazute pe modelele MotoGP.
Cand? Probabil ca e prematur sa ne gandim la EICMA 2017 si o prezenta in lineup-ul 2018, desi cine stie ce surprize ne rezerva compania din Panigale. Asa ca, cel mai plauzibil ar fi ca un superbike sa fie prezentat in toamna lui 2018 si sa fie disponibil din 2019. Aspect intarit si de Paolo Ciabatti, directorul Ducati Sporting, care a declarat ca vor continua sa concureze cu Panigale si in 2017 si in 2018. Chiar daca normele actuale WSBK favorizeaza motorizarile in patru cilindri, departe de regulile “Ducati Cup”.
motocicleta Ducati, motocicleta MotoGP, motociclete,
© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate
Regulament campanie
Regulamentul campaniei promotionale „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”
Solicitare de participare la campanie
Model propus pentru Solicitarea de participare la campania „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”