Compania KTM, cum cei mai multi cunosc acest aspect, adaposteste sub acoperisul sau atat brandul propriu KTM, cat si brandul Husqvarna, dupa ce au cumparat compania suedeza de la BMW Motorrad, in urma cu aproape cinci ani.
Iar Husqvarna se lauda cu un 2015 mult mai solid in vanzari fata de precedentul an, materializat in vanzarea a 21.513 unitati, cu o crestere de 31% fata de cele numai 16.337 de unitati vandute in 2014. In plus, raportul venit din Mattighofen spune ca Husqvarna a batut recordul vanzarilor/an all-time, din istoria sa de 112 ani. Si raportul mai mentioneaza sec, fara detalii in cifre, ca cea mai substantiala crestere vine din piata nord-americana.
Evident, aici nu e vorba de rivalitate intre cele doua branduri, caci sucesele lor sunt complementare unul fata de celalalt. Husqvarna, de exemplu pentru intelegerea acestei afirmatii, a suferit pana la preluarea de catre achizitia lui Stefan Pierer din 2011 de o retea foarte slaba de vanzari, in care nu calitatea era marea problema, ci lipsa oportunitatii de a fi pusa in valoare. S-a vorbit la vremea respectiva despre tragerea pe linie moarta a suedezilor, in toata perioada in care proprietari le-au fost cei de la BMW Motorrad si dezinteresul aproape total in optimizarea unui brand totusi destul de apreciat pe plan mondial, mai ales in segmentul competitional.
In schimb, KTM are o retea de vanzari si distributie atent pusa la punct, iar modelele suedezilor au fost promovate fara discriminare. Iata si o explicatie a cresterii vanzarilor pe continentul nord-american, acolo unde austriecii si-au creat o retea de dealeri functionala si solida.
Pe de alta parte, succesul KTM in 2015, al cincilea la rand in ultimii cinci ani nu ar fi fost poate atat de semnificativ fara aportul solid al vanzarilor Husqvarna, deci iata cum lucrurile functioneaza pe baza de relatii de echipa, nu de rivalitate.
Recordul absolut de vanzari in mai bine de o suta de ani al Husqvarna sta insa sa se prabuseasca sau cel putin asa ar fi normal in viitor, daca nu in 2016, ceea ce ar fi un pic ciudat, atunci sigur in 2017. De ce? Simplu, pe de o parte, modelele 701 Enduro si 701 Supermoto au iesit in lume, dupa un an intreg de teasere si anunturi. Chiar daca nu exista diferente fundamentale intre acestea si corespondentele din lineup-ul KTM, conteaza mult, in special pentru fanii Husky.
Insa pe de alta parte, ceea ce s-a vazut in noiembrie la Milano, in cadrul salonului EICMA in standul de motociclete Husqvarna, a schimbat cu siguranta viitorul. E vorba de o flota intreaga de motociclete, de sageti albe si negre (Svartpilen si Vitpilen), pregatita pentru anul 2017, din care sigur vor lua drumul productiei 401 Svartpilen, 401 Vitpilen, 125 Vitpilen, iar intrigantul concept 701 Vitpilen avand mari sanse (dupa aprecierile pozitive, mai ales) de asemenea sa ajunga in productie. Si mai trebuie adaugat faptul ca brandului Husqvarna i s-a deschis o noua cale, cu unele dintre aceste modele: aceea a strazii, deviind de la traditia dirt-bike-urilor, in special.
Nu in ultimul rand, la sfarsitul anului KTM anunta ca intentioneaza o largire a retelelor de distributie din America de Nord, in care se va pune accentul pe modelele Husqvarna, in special. Iar daca o halca substantiala din vanzari a venit deja din acea zona, atunci perspectivele sunt imbucuratoare pentru brandul suedez si pe mai departe.
Dincolo de orice critici favorabile, aprecieri pozitive, primiri calduroase si elogierea calitatilor tehnice, cifrele de vanzari raman principalul barometru al activitatii unei companii, iar Husqvarna arata ca se bucura de toate acestea, in aceasta noua etapa a existentei sale de 112 ani.
motocicleta husqvarna, motociclete, dirtbike, husqvarna, svartpilen, vitpilen,
© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate
Regulament campanie
Regulamentul campaniei promotionale „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”
Solicitare de participare la campanie
Model propus pentru Solicitarea de participare la campania „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”