La sfarsitul etapei germane de la Sachsenring, din MotoGP, Giovanni Cuzari, patronul echipei Forward Racing Team a fost arestat de catre autoritatile elvetiene sub acuzatiile de spalare de bani, coruptie si evaziune fiscala, moment in care viitorul echipei sale a devenit brusc intunecat. Echipa a trecut prin momente grele, sponsorii s-au retras (culmea este ca acuzatiile aduse patronului Cuzari, priveau anumite contracte de sponsorizare nedeclarate sau subevaluate), locul in MotoGP a devenit incert, iar cea mai crunta lovitura a venit din partea Yamaha, cu care echipa tocmai se pregatea sa incheie un contract pentru furnizarea de motociclete si echipamentele aferente, pentru viitorul sezon.
Dupa o absenta in etapa de la Indianapolis, in care echipa nu a avut resursele necesare pentru deplasare si participare, am putut sa-i revedem la treaba pe piloti (Corti inlocuindu-l pe Stefan Bradl), pe pista de la Brno, semn ca seful echipei Marco Curioni a avut o perioada grea, dar incununata de succes pentru gasirea unor noi sponsori. Odata ce si boss-ul Cuzari a parasit arestul, a venit declaratia ca echipa sa isi va pastra locul in MotoGP, aflandu-se in negocieri cu cei de la Aprilia si cei de la Ducati in vederea dotarii cu motociclete si tot ceea ce este necesar participarii.
Yamaha avea nevoie de garantii financiare foarte solide, pentru a continua furnizarea de motociclete catre echipa Forward Racing, iar negocierile erau destul de avansate, atunci cand Cuzari a fost incatusat de autoritatile elvetiene (echipa Forward isi are sediul in Elvetia). Sechestrul pe averea italianului, inclusiv pe echipa sa, in prima faza, a facut ca tratativele cu constructorul japonez sa inceteze brusc, astfel ca Forward Racing s-a trezit fara motociclete din sezonul 2016.
Pe de alta parte, organizatorul competitiei MotoGP, adica Dorna, a fost plin de bunavointa si a cautat solutii pentru ca evolutia echipei Forward sa nu fie afectata in cadrul competitiei, disociind actul sportiv de problemele conducerii, insa a fost clar ca era vorba de masuri imediate. De altfel, Cuzari a afirmat la Misano ca soarta echipei sale este integral in mainile lui Carmelo Ezpeleta, seful Dorna.
Si iata ca Dorna a decis ca Forward Racing nu va mai putea face parte din premier class, incepand din sezonul 2016, masura aplicabila cel putin pentru viitorul apropiat. Cumva, era si normal ca in planul organizatorului sa nu intre o decizie care sa fractureze sezonul in curs si ca masurile ce vor fi luate vor fi aplicabile din sezonul urmator. In tot cazul, astazi si Forward Racing a facut declaratia oficiala potrivit careia nu vor mai concura in cadrul MotoGP, insa se vor orienta catre campionatul World Superbike.
Deciza echipei, de orientare catre WSBK si World Supersport, vine si la capatul intelegerii facute cu MV Agusta, potrivit careia constructorul italian va furniza asistenta completa pentru sezonul 2016, iar Cuzari va fi Team Principal al echipei si va avea responsabilitatea pentru departamentul de racing.
Acest lucru nu presupune ca Forward Racing va prelua conducerea asupra echipei MV Agusta, insa mecanicii si inginerii fabricii vor aduce expertiza tehnica necesara, in timp ce echipa de fabrica va avea membri din Forward Racing. Cu alte cuvinte, o simbioza intre Forward Racing si MV Agusta.
Comunicatul de presa al Forward Racing contine un detaliu interesant: Marco Melandri a fost angajat ca test-rider pentru MV Agusta, pentru a ajuta la dezvoltarea modelului F4 RC. Nu exista nici un fel de alta mentiune, ca Melandri va alerga in WSBK pentru echipa MV Agusta sau Forward Racing, probabil ca lucrurile se vor lamuri in viitor. Italianul a parasit echipa Aprilia din MotoGP la mijlocul sezonului, gurile rele afirmand ca e cu gandul numai la WSBK, de aceea si rezultatele slabe de pana atunci.
O alta mentiune interesanta apare in comunicat referitoare la reintoarcerea in MotoGP, in conditiile in care Forward s-a referit la schimbarea regulilor odata cu sezonul 2017, una dintre acestea referindu-se la modul de finantare, facand lucrurile mai simple echipelor pentru a concura. Deocamdata nu exista noi reglementari tehnice asteptate pentru 2017, cele mai mari schimbari venind in viitorul sezon, cu introducerea sistemelor electronice si trecerea la anvelope Michelin.
Intrebarea vine, in acest caz, daca un constructor precum MV Agusta (cu prognoze de 12.000 unitati vandute in 2015) va putea concura cu Honda si Yamaha sau chiar Ducati, care a vandut 45.000 unitati anul trecut. Cu toate bugetele tot mai reduse in ultimii ani, echipele de fabrica oricum vor beneficia de zeci de milioane de euro, fara a socoti salariile pilotilor. Deci, e pregatit constructorul italian MV Agusta de o aventura in MotoGP?
Deocamdata nu e clar daca Forward Racing ar putea sa-si piarda slotul din MotoGP, in conditiile in care organizatorii au declarat ca acestea vor fi “inghetate” in urmatorii ani, insa ce se stie este echipa va continua sa concureze in Moto2, in 2016.
motocicleta motogp, motocicleta honda, motocicleta ktm, motocicleta suzuki,
© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate
Regulament campanie
Regulamentul campaniei promotionale „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”
Solicitare de participare la campanie
Model propus pentru Solicitarea de participare la campania „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”