ClickCease

Au mai ramas

0
0
ZILE
0
0
ORE
0
0
MINUTE
0
0
SECUNDE

pana la campania

Ecocruise arunca manusa ATV-urilor si UTV-urilor electrice cu Cruser Sport ORE


Ecocruise arunca manusa ATV-urilor si UTV-urilor electrice cu Cruser Sport ORE
  09.02.2016

In general, asocierea “vehicul electric” cu “off-road” e de natura sa ridice spranceana a neincredere si scepticism, iar cu cat acel vehicul se prezinta mai aventuros si mai performant, cu atat retinerile devin mai mari, in special din partea traditionalistilor, utilizatori de ATV-uri si SxS-uri clasice. Acesta e si cazul Cruser Sport “ORE” (Off Road Experience), produs de catre o companie americana numita Ecocruise, specializata pe diferite vehicule cu doua, trei si patru roti propulsate electric si cu diferite aplicatii practice (masina de golf, masina utilitara, masina de patrulare, motociclete si scutere).

Ecocruise arunca manusa ATV-urilor si UTV-urilor electrice cu Cruser Sport ORE - UTV

Inainte de Ecocruise a fost Kasea Motorsports, infiintata de catre Steve Leighty in 1989, un intreprinzator care a avut ideea de a importa pe piata americana vehicule cu doua, trei si patru roti provenite din Asia, in special din China, Taiwan si Coreea de Sud, care fara sa fie prea notorii si extra-performante, aveau marea calitate de a fi foarte ieftine. De la scutere, la ATV-uri, tot ceea ce se putea aduce si conforma pietei si legislatiei americane, practic Kasea importa. Leighty a fost de altfel inginer proiectant in multe companii producatoare din aceste tari si rezultatul a fost ca pe baza experientei acumlate si mai ales a relatiilor, foarte rapid a deschis o linie de productie si au inceput sa apara sub numele Kasea la inceput scutere, apoi ATV-uri atat pentru adulti, cat si pentru copii, ca mai apoi afacerea prosperand, sa inceapa sa construiasca motociclete, dirt-bikes si buggies-uri. Pe baza unei retele de vanzari din ce in ce mai extinse, Kasea a ajuns in ultimii sai ani de activitate, inainte de lichidare sa vanda peste 30.000 de vehicule pe an.


Ecocruise arunca manusa ATV-urilor si UTV-urilor electrice cu Cruser Sport ORE - scuter

Kasea nu a fost inchisa din motive de rentabilitate si nici nu s-a pus problema de criza economica, inchizandu-si portile din 2006, ci pur si simplu Leighty a decis sa se orienteze pe segmentul vehiculelor electrice, asa ca din “cenusa” Kasea s-a nascut Ecocruise in 2008. Parte si din cauza greutatilor regresului economico-financiar, primele modele au iesit abia dupa doi trei ani, principalul motiv fiind proiectarea minutioasa si dezvoltarea vehiculelor 100% electrice, cu componente preponderent realizate in-house.

Ecocruise a dezvoltat si produs vehicule electrice precum masini de golf (care sunt legal admise si pe strazi), masini de patrulare, folosite de diferite institutii publice sau private, masini utilitare, gen de interventie, service sau restabilire servicii, alaturi de motociclete si scutere electrice, foarte bine primite pe piata. Recent, Ecocruise a ridicat miza cu un vehicul off-road, un soi de hibrid intre un vehicul ATV si unul UTV, propulsat de un motor electric si pe care compania il prezinta cu mandrie: “Dual passenger capacity and stepping ahead of traditional electric ATV and  electric UTV, the CS ORE is a game changer in the electric motorsports world” (cu o capacitate de doua persoane si cu un pas inaintea traditionalelor ATV-uri si UTV-uri electrice, Cruser Sport ORE va schimba regulile jocului in lumea motorsport-ului electric).


Ecocruise arunca manusa ATV-urilor si UTV-urilor electrice cu Cruser Sport ORE - electric

Inainte sa ne convingem daca intr-adevar e vorba de un vehicul revolutionar, sa trecem in revista specificatiile tehnice ale CS ORE. E dotat cu un motor brushless AC de 5kW, sustinut de o baterie Lifepo4 72v 62Ah pe baza de Lithium-Ion, cu 5 ani garantie, ce ofera o autonomie intre 55 si 100 km, depinzand de optiunea battery pack, modul de conducere si terenul abordat. Nu reiese de nicaieri si cat dureaza operatiunea de incarcare a bateriei, insa probabil ca daca nu s-a mentionat ceva revolutionar in acest caz, durata medie ar fi intre 8 si 12 ore. Viteza maxima atinsa este de 35 mph, adica aproximativ 56 km/h. CS ORE a fost dotat cu un sistem de suspensii dual A-arm pe fata si independenta pe spate, iar sistemul de franare este hidraulic, cu cate un disc pe fiecare roata, tractiunea fiind pe spate.

Insa daca mecanic vorbind, nu e chiar un vehicul impresionant fata de cele ale concurentei, CS ORE puncteaza masiv la aspect si la confort. Atat parbrizul din fata (cu stergator), cat si cel din spate sunt realizate din sticla securizata (aprobata DOT), cabina e prevazuta cu un acoperis caruia i se poate rabata trapa si a fost dotat cu oglinzi retrovizoare si lumini de semnalizare.


Ecocruise arunca manusa ATV-urilor si UTV-urilor electrice cu Cruser Sport ORE - Sport

In interior, scaunele atat cel pentru sofer, cat si cel pentru pasager sunt ajustabile, fiind de tipul Premium Bucket Seats si avand centuri de siguranta prinse in trei puncte. In bord exista un torpedou, pentru pasager si o consola centrala inspre spate, cu spatiu de depozitare, un sistem audio si cu interfata sa de reglare, plus doua boxe audio, port USB si unul auxiliar input jack, un ecran LCD digital cu instrumentele de bord, etc.

Ca infatisare generala, cabina plonjata in fata, cu doua faruri LED in fata, ramane semi-deschisa pe spate, imaginea aducand cumva cu un vehicul lunar, dar si cu un vibe de VW Beetle, totodata.

Chiar daca am intalnit ca slogan “Beast Mode Activate” (modul de fiara activat), pot spune ca am vazut multe modele de ATV/UTV mult mai amenintatoare si mai performante, chiar in randul celor propulsate electric, cu care CS ORE concureaza. Insa, fara indoiala, reprezinta un vehicul electric interesant si intrigant, cu un pret relativ accesibil (pentru un vehicul electric), adica pornind de la aproximativ 9.700 $ fara optiuni, fara taxe. 
 

Laudabile toate aceste eforturi eco-friendly si preocupari de a gasi solutii nepoluante si foarte eficiente, insa mai e mult pana la consacrarea unei piete solide si atractive in privinta vehiculelor off-road actionate electric.

Tag-uri

atv electric, side by side, atv, sxs, ecocruise,

© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate