Saptamana viitoare, ochii iubitorilor de motociclete vor fi atintiti intr-o singura directie: Salonul moto EICMA 2015 din Milano, considerat cel mai important eveniment de profil pe plan mondial, care va strange laolalta pe cei mai importanti producatori de motociclete, de piese, accesorii si echipament, dar alaturi de acestia vor expune si companii mai mici. EICMA reprezinta deja locul traditional unde acesti producatori isi prezinta noutatile din industria moto, dar de asemenea si din industria powersports, precum ATV-uri sau SxS-uri, modele concept sau de productie din lineup-ul anului viitor.
In asteptarea evenimentului, o serie de constructori importanti au anuntat modele impresionante, fie ele concept sau de productie, pe care intentioneaza sa le prezinte, despre altele exista doar zvonuri sau presupuneri, dar in orice caz se stiu destule. In aceste zile, au aparut insa si o serie de informatii din partea sau de pe langa producatorii mai mici, care anunta modele interesante cu care spera sa atraga atentia participantilor la EICMA, atat publicul larg, cat si ceilalti expozanti.
Bimota Supercharged Nakedbike
Incepem lista modelelor cu o surpriza, mai exact, intentia companiei italiene Bimota de a expune cea mai puternica motocicleta naked, denumita Impeto, dotata cu un motor turbo, capabil sa dezvolte 190 cp. Motorul Testastretta al celor de la Ducati, care-l folosesc pe modelul Diavel, va fi dotat cu un turbocompresor, care va mari puterea si cuplul motorului de 1.198cc cu pana la 20%. Din descrierea acestui model fabulos, care deocamdata nu a putut fi zarit in vreo imagine, mai stim ca va fi dotat cu acceleratie ride-by-wire, ABS si va beneficia de o caroserie din fibra de carbon, inclusiv in privinta basculei.
Bimota Tesi 3D – cafe racer version
Dupa cum arata si denumirea, Bimota a luat modelul sau Tesi 3D Naked – la care lipseste furca, fiind inlocuita in fata cu bascula, la fel ca in spate – si va fi transformat intr-o versiune cafe racer, cu un pregnant iz retro, respectand pesemne tendintele actuale de intoarcere (vizual vorbind) in urma cu decenii. Tot cu un motor Ducati, de 803cc bicilindric racit cu aer, cafe racer-ul Tesi va avea o optiune de ajustare a inaltimii seii cu pana la 23 mm din setarile basculelor din fata si spate.
Bimota BB3 – kit version
Bimota aduce pe piata o versiune de kit pentru controversatul, dar frumosul model BB3, insa fara electronicele BMW si motorul S1000RR cu care modelul original a fost vandut. Relatiile Bimota cu gigantul german nu mai sunt dintre cele mai bune, astfel ca ne aflam intr-un punct in care BMW nu va mai furniza motoarele pentru productia Bimota, lasand astfel cumparatorului posibilitatea de a achizitiona separat motorul si electronicele necesare. Astfel, kit-ul BB3 care contine sasiul si atat, se adreseaza celor care doresc in mod deosebit un Bimota, urmand ca motorul S1000RR si sistemele electronice sa le achizitioneze de la BMW. Cumva ciudat, trebuie sa recunoastem.
Moto Guzzi V9
Pe site-ul oficial, Moto Guzzi a anuntat ca va prezenta saptamana viitoare la EICMA o noua platforma, pe care au denumit-o V9. In ultimii ani, Guzzi a actualizat platforma V7 de 750cc si a adus noul motor de 1.400cc cu care a dotat familia California. Cu toate acestea, intre 750cc si gama lor de cruisere alungite de 1.200cc (Griso, Norge GT, Stelvio) nu s-a intamplat nimic notabil. Se pare ca noul V9 ar rezolva situatia, denumirea fiind un indiciu pentru un motor de clasa 900cc, desi nu-l garanteaza. Din ce apare in imaginea teaser ce insoteste anuntul de pe site, intelegem ca e vorba de un elegant retro-cruiser, cu clasica pozitie pe spate si cu picioarele in fata si o anvelopa fata proeminenta si se pare ca “se va rafui” direct cu proaspat lansatul Triumph Bonneville cu motorul sau racit cu lichid. Nici un cuvant despre specificatiile tehnice, insa remarcam existenta emblematicului motor V-Twin longitudinal la 90°. Moto Guzzi nu are o viata prea usoare peste ocean, acolo unde lupta din umbra cu brand-urile americane Harley-Davidson, Indian, Victory, insa spera sa imparta felia alocata Triumph, pe cat se poate.
MV Agusta Brutale 800
Abilii nostri colegi de la Moto.it au pus mana pe un material video care prezinta modelul 2016 MV Agusta Brutale 800 care a suferit un facelift vizual semnificativ fata de versiunea anterioara. Detaliile tehnice sunt inexistente in acest moment, mai avem rabdare cateva zile, insa putem observa schimbari de stil evidente fata de 2015. Coada motocicletei a fost inlocuita cu una care umple spatiul gol, cum ar fi cel intalnit pe MV Agusta Turismo Veloce. Rezervorul de combustibil, evacaurea, farurile fata si spate au fost “trase” spre spate, in timp ce conductele de admisie si carenajul in zona radiatorului au fost modificate. Nu par a fi modificari la motorul tricilindric si sasiu, insa e devreme sa facem pronosticuri pana la prezentarea oficiala de saptamana viitoare de luni, in prefata EICMA.
Aurora Motorcycles V8
Progenitura lui Vincent Messina, un inginer stabilit in Australia, a fost anuntata ca fiind nu mai putin “zorii Ultrabike-ului” si mai mult ca sigur ca va fi infatisata in saptamana ce vine participantilor la EICMA. Motocicleta nu are cadru, ci traversa frontala, bascula, suspensiile, rezervorul de combustibil si saua sunt prinse in suruburi la un bloc masiv V8. Intreaga caroserie realizata in stil Hossack/Fior din fibra de carbon arata impresionant de-a dreptul, reprezinta rodul creatiei unei echipe mixte din Australia.
Benelli Leoncino
In urma cu cateva zile, pe webzine-urile de specialitate a aparut un material video teaser destul de criptic (ah, e o moda in prezent): “The Legend is Back” – legenda s-a intors, semnat Benneli. Sigur, s-au facut cateva presupuneri, insa in acest moment stim despre ce e vorba: Leoncino (puiul de leu), un nume istoric, ce a desemnat un model definitoriu al companiei italiene lansat imediat dupa cel de-al doilea razboi mondial. Ca marea majoritate a modelelor din acea perioada, Leoncino oferea italienilor posibilitatea de se plimba prin oras sau a iesi in afara orasului, intr-un moment in care multe familii nu-si puteau permite o masina (nici infrastructura nu o prea permitea). E o perioada in care motocicletele au stralucit, inclusiv cele japoneze, o perioada in care era cel mai comun mijloc de transport individual. Sigur ca modelul cu care Benelli se va lauda in Milano e cu totul alta poveste decat Leoncino post-razboi. Din ceea ce s-a putut zari in materialul video, nu prea mult, e vorba de o motocicleta standard de strada si se pare ca reinvierea numelui anunta si o oferta facuta pietei occidentale (in acest moment, Benelli e detinuta de chinezi) si orientat unui buget ca atare. Nici un fel de detaliu tehnic, de altfel. Dar unii specialisti au ridicat o problema: ar fi o gluma proasta daca Leoncino nu ar fi altceva decat un Benelli Due deghizat, caci cu acest model, in diferite versiuni, a tot defilat editie de editie la EICMA. Vom vedea saptamana viitoare daca e vorba de puiul de leu renascut sau specialistii de care vorbeam au avut dreptate.
Intre timp, Ducati a mai lansat un teaser in spatiul virtual, care ne arata o serie de modele in actiune, dintre care cel mai mult a intrigat prezenta Desmosedici GP15 MotoGP, sporind confuzia. Luni vom sti despre ce e vorba, mai avem rabdare
Un program orientativ, pentru cei interesati:
motociclete,
© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate
Regulament campanie
Regulamentul campaniei promotionale „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”
Solicitare de participare la campanie
Model propus pentru Solicitarea de participare la campania „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”