2016 Benelli Leoncino Scrambler
Saptamana trecuta, atunci cand s-a inteles ca in spatele teaser-ului video “The Legend is Back” e vorba despre legendarul Leoncino, au existat voci care au sperat sa nu fie vorba de o alta versiune a Benelli Due, cu care italienii s-au prezentat la editii anterioare ale EICMA.
De la achizitia companiei de catre grupul chinez QianJiang, se poate spune ca Benelli nu a mai stralucit si modelele sale au fost orientate catre piata asiatica de motociclete, una nu foarte pretentioasa. Marea revenire din 2015 a Benelli, cu Lenocino pe post de port-drapel al noutatilor, arata ca strategia companiei s-a schimbat, iar modelele anuntate vor sa recupereze toata perioada innegurata din trecut.
Varianta moderna a clasicului Benelli Leoncino, un model foarte apreciat in perioada de dupa al doilea razboi mondial, nu numai in Italia, apare ca un model atractiv de scrambler, dotat cu un motor de bicilindric de 500cc, capabil sa dezvolte o putere de 47 cp si un cuplu de 44,7 Nm. Asta inseamna ca modelul va putea fi condus cu un permis A2 in Europa. Infatisarea sa generala este modesta, insa in acceptiunea cea mai favorabila a termenului, adica un retro frust si dotat.
Cu un cadru de otel, furca inversata de 50 mm, sistem de franare cu patru etriere Brembo prinse de doua discuri de 320 mm in fata, roti cu spite de 19 inci in fata si 17 in spate, incaltate cu anvelope specifice off-road si cantarind 170 kg, plus un far fata adorabil de retro, Leoncino s-ar dori sa devina un model popular in Europa, in conditiile in care este un adevarat curent scrambler la nivel mondial. Problema este insa alta, Benelli a pierdut consistent teren in preferintele consumatorilor europeni, din diverse motive, iar producatorii sunt constienti ca un scrambler al altui constructor, cu caracteristicile lui Leoncino, ar fi beneficiat de o primire mult mai calduroasa. Daca insa acest lineup nou si curajos prezentat la Milano va schimba perceptiile europenilor in bine, asta se va vedea in viitor.
2016 Benelli Tornado 302
De data aceasta e vorba de un model care vizeaza in principal piata asiatica, unde sportbike-urile cu cilindree redus si carenaj complet sunt foarte populare, de aceea va concura cu modele de temut precum Honda CBR250/300, Yamaha R3 si Ninja 250/300 sau KTM RC390. Si vizand in principal piata indiana, copia miniaturizata a modelului Tornado 1130, vrea o felie consistenta pe piata sportbike-urilor cu carenaj integral.
Benelli Tornado 302 are un motor DOHC de 300cc parallel-twin in 8 valve, racit cu lichid, care va produce 35 cp putere si 27 Nm cuplu. Transmisia se realizeaza prin cutia cu sase viteze, cadrul este tubular din otel, furca USD de 41 mm, amortizor cu pretensionare reglabila pe spate, doua discuri de frana de 260 mm fata, cu 4 etriere, rotile de 17 inci si ABS optional, toate acestea insumeaza 180 kg (uscat).
Modelul va deveni disponibil in showroom-uri la mijlocul anului viitor si va viza pietele asiatice, in principal.
2016 Benelli Tornado Naked T
Honda Grom a avut un imens succes de vanzari, deloc estimat de Big Red, iar acest lucru s-a rasfrant in ambitiile celorlalti constructori, care au vazut un filon de aur in segmentul monkey-bike. Asa cum au preluat din zbor tendintele scrambler actuale, cei de la Benelli s-au orientat si in directia asta, unde principala tinta a fost piata asiatica, desi surprizele au venit de peste ocean si mai recent in Europa.
Modelul oferit de catre Benelli poate nu a reprezentat o surpriza din partea unei companii orientata inspre clientii asiatici, insa a surprins rapiditatea cu care au venit cu un Tornado Naked T atragator si competitiv.
Disponibil in doua versiuni, cu motoare monocilindrice (aici intervine diferenta majora fata de Honda Grom) de 125cc sau 135cc, dual-spark, ambele racite cu aer, cu patru valve, capabile sa dezvolte in jur de 12 cp. Cu roti de 12 inci, furca inversata si amortizor spate cu reglare pretensiune, 2016 Benelli Tornado Naked T tanjeste la capitalizarea succesului avut cu Benelli TnT, un streetfighter ca nici un altul (in ambele sensuri, pozitiv si negativ, ale frazei), iar anumite puncte comune nu sunt deloc intamplatoare.
Se asteapta ca acest model sa devina disponibil in a doua jumatate a anului viitor, timp in care asteptam sa apara si alte detalii tehnice, de pret si accesibilitate.
2016 Benelli TRK 502
Acest model incheie careul de asi ai Benelli de la EICMA 2015, impresionand de asemenea cu inca o surpriza, de data asta adresata iubitorilor modelelor adventure bike. Ocupand locul de la capatul inferior al spectrului adventure, TRK 502 isi face deopotriva treaba on-road si e utila off-road. In acest segment al adventure bike-urilor de cilindree mic, nu prea se remarca multe modele de nadejde, existand doar mini-adventure-ul Zongshen RX3 Cyclone la clasa 250cc, apoi mai nimic pana in clasa 650. Honda produce al sau CB500X, insa nu e tocmai un pure-adventure.
Detine un motor bicilindric DOHC cu patru supape, racit cu lichid de 500cc, capabil sa dezvolte 48 cp la 8.500 rpm si un cuplu de 45 Nm la 4.500 rpm, performante aproximativ similare cu modelul Honda CB500X, nu deosebit de impresionante, insa suficiente in categoria in care se incadreaza. Va fi disponibila cu ambele jante din aliaj de 17 inci, insa va fi optional disponibil un set off-road, cu janta de 19 inci spate, in toate cazurile prevazute cu spite. Marea dezamagire in cazul acestui model o reprezinta o cursa scurta a suspensiilor, de doar 145 mm in fata si in spate, ceea ce limiteaza utilizarea in medii off-road serioase. Spre deosebire insa de concurentii sai japonezi, TRK502 are un sistem de frane cu doua discuri de 320 mm fata si un singur disc de 260 mm spate. Rezervorul de combustibil asigura o capacitate de 20 l de benzina, purtand un logo Givi. Acesta se adauga la greutatea totala de 210 kg, fara a fi siguri daca aceasta include si cutia din spate.
Deocamdata nu sunt indicii despre disponibilitatea accesoriilor after-market pentru acest model, insa e de asteptat sa apara o serie de astfel de accesorii, precum manere incalzite sau spatii de depozitare.
In concluzie, 2016 Benelli TRK 502 apare ca mult mai impresionant decat ne-am fi asteptat din partea brand-ului, legitimandu-l intr-o concurenta reala cu constructorii europeni importanti, caci piata vizata este desigur cea de pe vechiul continent, in principal. Si se poate spune ca imprastie din reticentele pe care aceasta piata europeana le-ar fi avut de la o companie cumparata si relansata de catre chinezi.
motocicleta,
© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate
Regulament campanie
Regulamentul campaniei promotionale „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”
Solicitare de participare la campanie
Model propus pentru Solicitarea de participare la campania „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”