Compania germana Wunderlich reprezinta una dintre companiile cele mai de succes care produce accesorii after-market in intelegere si destinate BMW. Insa rolul ei nu s-a rezumat numai la furnizarea pieselor si accesoriilor pentru motociclete fabricate de BMW, ci adeseori a participat impreuna cu colosul german la realizarea de modele noi, fie ele concept sau de productie. Pentru un "boutique" al companiei germane, e foarte impresionanta si remarcabila notorietatea de care se bucura.
Wunderlich si-a numit creatia BMW R1200GS LC si aceasta a fost dotata cu un motor de 10 kW in butucul rotii din fata, capabil sa dezvolte un cuplu maxim de 150 Nm, in completarea boxer-twin-ului cu care modelul original isi asigura propulsia. Acest motor electric a fost conceput cu sistemul regenerative braking - frana regenerativa, prezentat mai demult in stirile noastre, care asigura incarcarea bateriei (situata in fata, sub "cioc") in timpul franarii.
Practic, trei avantaje importante aduce acest motor electric in utilizarea impresivului enduro-tourer R1200GS: o tractiune fata crescuta si constanta in off-road, o asigurare a stabilitatii si directiei in iesirile din viraje, la viteze medii si crescute, precum si rularea inapoi in manevrele de parcare sau/si in panta, atunci cand functioneaza exclusiv, motorul pe benzina fiind decuplat. Daca se doreste insa o calatorie prietenoasa fata de mediu, cu emisii 0, nu va asteptati ca tractiunea electrica sa va asigure o viteza mai mare de aproximativ 20 km/h.
Deocamdata nu s-a vorbit nimic despre eventualitatea ca acest prototip sa intre in productie, desi nu exista vreun impediment in acest sens, ba dimpotriva. Mai mult ca sigur, va fi vorba de un kit suplimentar care va cuprinde motorul electric si reglarea suspensiilor. In acest moment, kit-ul de pe prototip cantareste aproximativ 14 kg, drept pentru care specialistii de la Wunderlich au cautat solutii si le-au gasit la compania italiana Evolt, specializata in solutii pentru distribuirea si eficientizarea greutatilor suplimentare. Astfel, suspensiile au fost reconfigurate si modificate in vederea compensarii greutatii, dar si in alte privinte s-au produs schimbari minore.
Ideea de motorizare hibrida, duala, cu o componenta electrica, nu reprezinta o noutate, numai ca in foarte rare cazuri s-a intamplat sa se depaseasca stadiul de concept. De asemenea, ideea de two-wheel drive (2WD) nu e noua, dar in afara de motocicletele produse de Christini, nu intalnim alte modele de productie; asta in ciuda faptului ca sistemul 2WD are avantaje clare in mediul off-road. Probabil ca hibridizarea si tractiunea 2WD, simultan utilizate, vor reprezenta o tendinta in modelele viitorului, mai ales ca aceasta tendinta vine de la unul dintre constructorii importanti ai industriei mondiale. Intrebarea e doar cat se vor mai lasa asteptate pana vor deveni o obisnuinta in randul brand-urilor renumite?
motocicleta,
© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate
Regulament campanie
Regulamentul campaniei promotionale „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”
Solicitare de participare la campanie
Model propus pentru Solicitarea de participare la campania „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”