Gogoro Smartscooter reprezinta o viziune de ansamblu in lumea companiilor care produc vehiculele electrice, inainte de toate. Intr-o lume in care tehnologia inteligenta de alimentare electrica e guvernata de cliseul Tesla, Gogoro ofera o solutie foarte ingenioasa in privinta incarcarii bateriilor care asigura functionarea motoarelor electrice.
In conditiile in care cumparatorul de scuter sau motocicleta electrica se lupta cu marea problema a razei de actiune, autonomiei bateriei si a existentei unei surse de incarcare, taiwanezii de la Gogoro ofera o solutie alternativa mai practica: inchirierea de baterii electrice. Concret, atunci cand cumparatorul isi achizitoneaza scuterul de la Gogoro, el va fi proprietarul vehiculului, insa constructorul isi pastreaza dreptul de proprietate asupra bateriilor interschimbabile din saua scuterului. Cumva, situatia din cazul telefoanelor mobile, in care aparatul este al proprietarului, insa intrarea in retea si posibilitatea functionarii se afla in sarcina provider-ului.
Mai concret, cum functioneaza sistemul imaginat de Gogoro? Smartscooter-ul Gogoro are doua baterii interschimbabile sub sa, care la descarcare se pot schimba in cadrul unei statii GoStation, dupa tipul ATM, unde sunt inlocuite cu altele gata incarcate. Singur sau cu ajutorul personalului din astfel de statii, in aproximativ 6 pana la 10 secunde, inlocuirea este realizata si pentru urmatorii aproximativ 112 km, utilizatorul poate circula linistit. Si tot asa, cu taxe 0, utilizarea unor baterii 100% incarcate, cu minim de timp pierdut la inlocuirea acestora si putina bataie de cap.
Dupa ce, la inceputul anului, Gogoro Smartscooter a fost lansat in Taipei, au fost deschise nu mai putin de 89 statii de incarcare GoStation in oras, care asigura buna functionare a celor cateva mii de scutere vandute pana in acest moment. Urmatoarea tinta a taiwanezilor? Amsterdam. Orasul olandez a fost ales ca prima metropola din afara Taiwanului pentru “atacul electric”. Nu intamplator, desigur, deoarece Amsterdam este un oras care are cultura, priceperea tehnica, dar mai ales gandirea progresista necesara pentru a putea adopta o astfel de schimbare de comportament a motociclistului si scuteristului obisnuiti. Ah, si sa nu uitam ca Amsterdam e un oras care iubeste mult deplasarea pe doua roti, in special daca aceasta are ca rezultat 0 emisii poluante.
Dar daca Amsterdamul reprezinta un oras perfect ca gazda pentru astfel de experimente, ce perspective de extindere in alte aglomerari urbane, mai traditionaliste? Reprezentantii Gogoro sustin ca din punct de vedere tehnic, e cea mai mica problema, deoarece o statie basic GoStation se poate instala oriunde exista o priza electrica si devine functionala in aproximativ 30 de minute. Mai mult decat atata, dupa instalare, GoStation poate fi mutata intr-un loc mai bun si propice, avand aceasta calitate de a se muta si adapta oriunde. Problema principala ramane doar adaptarea la progres si inovatie, insa, dupa cum sustin cei de la GoGoro.
Ca orice vehicul de ultima generatie, care se respecta, Smartscooter-ul de la Gogoro dispune de o aplicatie care ajuta utilizatorul in personalizarea scuterului, prin schimbarea culorilor de pe display-ul de pe bord sau reducerea zgomotul sau editeaza secventele de semnalizare ale farurilor de avertizare sau inlocuieste claxonul cu un ringtone, plus multe alte modificari. Ce-i drept, in Europa nu prea sunt legal permise mult asemenea fantezii, dar e deja o alta discutie.
Depasind deja, dupa lansare, statutul de gadget cool, asa cum aparea la inceputul anului in cadrul unei expozitii specializate in asa ceva, Consumer Electronics Show (CES), Gogoro Smartscooter apare ca o optiune excelenta in traficul aglomerat si poluant, cu o autonomie largita, capabil sa atinga aproape 100 km/h, cu un ingenios sistem de inlocuire a bateriilor descarcate si posibilitatea rapida si facila de a crea un sistem functional de statii de incarcare, la randul lor foarte usor de pus in functiune. Ramane de vazut ce impact concret va avea in Europa, dincolo de frumoase cuvinte precum “vehiculul viitorului”.
scuter gogoro, scuter electric, scuter,
© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate
Regulament campanie
Regulamentul campaniei promotionale „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”
Solicitare de participare la campanie
Model propus pentru Solicitarea de participare la campania „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”