In cazul in care numele Pierobon nu spune multora mare lucru, trebuie spus ca aceasta companie italiana (altfel, cu o vechime de peste sase decenii) e foarte cunoscuta in scena mondiala de racing. Si printre altele, a oferit cadrul spalier pentru Ducati 1198 Panigale, adaptat ulterior si pentru 899 Panigale, dar a si proiectat, dezvoltat si construit modelele proprii Pierobon F042 si Pierobon X60R (practic, varianta evoluata din F042, folosind tehnologia MotoGP).
Aceste modele de motociclete au fost prezentate in salonul moto EICMA, motiv pentru care la editia din acest an, Pierobon a pregatit un nou model, Pierobon X80R, un track-bike ce foloseste motorul de pe Ducati 848 Superbike si il ambaleaza in bunatatile specifice cu care Pierobon a devenit notoriu in lumea moto.
In principiu, se observa cateva aspecte similare intre X80R supersport si X60R superbike-ul racit cu aer si asta pentru ca ambele modele impart cadrul de aliaj din aluminiu si swingarm-ul EN AW-7020, realizat cu tehnologia si filosofia Pierobon si cu care aceasta s-a impus pe piata.
Italienii sustin ca s-au concentrat in a oferi o mai mare rigiditate la torsiune a pe sasiu, fara sa compromita greutatea redusa si aspectul compact, in timp ce tuburile cadrului sunt montate foarte aproape de motor in vederea sporirii performantelor de manevrabilitate si agilitate ale motocicletei. De asemenea, bascula fata si spate sunt fixate under-braced cu scopul de a oferi un maxim de accelerare si intrare in viraje.
Desigur, motorul de pe Pierobon X80R e foarte diferit de celelalte modele, fiind oferit de Ducati 848 Superbike, insa pare ca X80R s-ar potrivi cu orice bloc motor Ducati cu patru valve. Iar conversia pe acest model este atat de versatila, incat poate primi pe langa orice bloc motor si orice rezervor de combustibil 848, 1098 sau 1198, plus subcadrul spate poate permite montarea oricarei evacuari prezente pe 848, 1098 si 1198.
X80R poate fi achizitionat si ca un kit, cu rama spailer, subcadrul, bascula, rezervor de combustibil, sa, si alte componente Pierobon, ce pot fi combinate cu componentele de pe orice motocicleta – donator. De asemenea, se poate opta pentru un carenaj cu fibra de sticla sau cu fibra de carbon, desi recomandarea e pentru aceasta din urma.
Cand totul e ambalat si pregatit, se obtine o motocicleta de curse in jur de 150 kg, care ar trebui sa atraga iubitorii de tracking si racing pe modele deosebite si performante. Nu exista nici un indiciu despre pret, insa performanta si exclusivitatea nu sunt ieftine, cu siguranta.
Modelul va putea fi admirat la salonul international de motociclism EICMA 2015 de la Milano, care-si deschide maine portile si de la care va vom oferi stiri si informatii in urmatoarele zile.
motocicleta,
© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate
Regulament campanie
Regulamentul campaniei promotionale „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”
Solicitare de participare la campanie
Model propus pentru Solicitarea de participare la campania „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”