Asa cum BMW anunta inainte de inceperea salonului international moto de la Milano EICMA 2015, unul dintre modelele de motociclete cele mai interesante pregatite de catre germani urma sa fie BMW R nineT Scrambler, prevestit inca din primavara, cand a fost prezentat drept concept Path 22, inspirat de surf-culture prezentat la inceputul acestui an in cadrul Wheels & Waves Festival din Biarritz, Franta si bazat pe succesul deosebit al cafe-racer-ului R nine T.
BMW Motorrad nu avea cum sa nu speculeze succesul avut in prezent de modelele scrambler, mai cu seama ca modelul retro orriented isi are cumva radacinile si in istoria proprie, mai exact in modelul R68 cu evacuare ridicata, lansat imediat dupa al doilea razboi mondial, in 1951 la expozitia International Bicycle and Motorcycle Fair din Frankfurt. Numai ca in cazul actualului scrambler, germanii au preferat sa exploateze, ca baza de pornire, modelul lor de mare succes, cafe racer-ul R nine T, fata de care se pare ca va fi mai ieftin cu cateva mii de euro.
Astfel, 2016 R Nine T Scrambler va utiliza acelasi motor de 1.170cc racit cu aer Boxer Twin cu care e dotat si R Nine T standard, care produce 110 cp la 7.750 rpm și un cuplu maxim de 116 Nm la 6.000 rpm, desi cu o noua cartografiere a motorului si un sistem actualizat de combustibil, in deplina concordanta cu standardele Euro4 ce vor intra in vigoare dupa 1 ianuarie 2016. Transmisia in sase trepte si configuratia arborelui sunt similare intre cele doua motociclete, insa o alta diferenta se poate observa in privinta sistemului de evacuare ridicat. Acest sistem de evacuare ridicat reprezinta, de altfel, pattern-ul in segmentul scrambler.
O alta particularitate a scrambler-elor, pe care o regasim fireste si la acest model R Nine T o reprezinta janta fata de 19 inci din aliaj usor turnat (cu un pneu 120/70) si janta din spate de 17 inci (cu anvelopa 170/60/17), fata de modelul standard prevazut cu jante de 17 inci fata si spate.
R nine T Svrambler vine cu un cadru din otel tubular reproiectat, suspendat de o furca telescopica fata cu o cursa de 125 mm si de o suspensie spate Paralever, comuna modelelor cu motor boxer, cu bascula cu un singur brat, in timp ce amortizorul central ofera o cursa de 140 mm. ABS vine ca dotare standard, iar furtunurile cu insertie de otel inoxidabil au prindere la etrierele duble cu cate patru pistoane la discul fata de 320 mm si la cel din spate de 265 mm.
In privinta pozitiei de pilotare, Scrambler-ul ofera propria conceptie ergonomica, in comparatie cu R Nine T standard, avand un ghidon ridicat si tras spre pilot, in timp ce scaritele sunt situate mai jos si mai spre spate. Oricum, modelul a fost proiectat cu optiuni numeroase de personalizare, avand cadrul modular, in timp ce saua poate fi adaptata dupa caz, unei calatorii solitare sau cu pasager. Exista numeroase accesorii oferite de BMW si vor fi disponibile intr-o linie speciala pentru acest model: roti cu spite, anvelope off-road, rezervor din aluminiu finisat manual (standard e oferit din tabla, cu capacitate de 17 litri, material mai ieftin), un kit sa mai ridicat, protectii pentru motor, parbrize si multe altele.
In concluzie, BMW ofera o alternativa la moda, placuta si usoara de condus, in tonul anilor 60-70, la cel mai popular model din zilele noastre, dar vizand si o importanta felie din acest segment al scrambler-elor zilelor noastre, amenintand pozitia de top a Ducati Scrambler. Batalia in acest segment se anunta astfel destul de intensa si interesanta.
motocicleta, bmw,
© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate
Regulament campanie
Regulamentul campaniei promotionale „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”
Solicitare de participare la campanie
Model propus pentru Solicitarea de participare la campania „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”