Inchipuiti-va ca jantele, cadrul si bascula sunt realizate din fibra de carbon, ceea ce face ca greutatea totala (fara plin facut) sa fie de doar 156 kg, in conditiile unui motor performant, in concordanta cu reglementarile Euro4, capabil sa dezvolte 215 cai putere.
E vorba, intr-adevar, de un model in editie limitata, din care sunt realizate doar 500 de unitati, la aceasta ora aproape toate deja vandute, o editie limitata a platformei superbike (intalnita si la omologul 1199), ce se caracterizeaza in primul rand ca fiind cea mai usoara motocicleta si totodata, cea mai puternica pe care cei din Borgo Panigale au produs-o vreodata.
Alaturi de componentele speciale din fibra de carbon, producatorul a intesat 1299 Superleggera cu componente exclusive si materiale exotice. De exemplu, cu evacuarea Akrapovic, cu capatul final inaltat, in maniera proiectului Ducati World Superbike si cu un kit special de curse (evacuare din titan), motocicleta scapa de 4 kg si capata 5 cai putere in plus, deci 152 kg si 220 cai-putere.
Vorbind despre motor, Superleggera 1299 imprumuta platforma de la 1299, insa cu modificari si imbunatatiri semnificative. Alaturi de alezajul de 116 mm, bielele sunt commplet noi, din titan, alaturi de segmenti (ca la Superbike) si capul prelucrat, arbore cotit cu insertii de tungsten in timp ce supapele din titan sunt cu diametrul marit. Rezulta un motor cu aproape 2,5 kg mai usor ca la 1299 Panigale si un raport de comprimare 13:1. Sistemul de suspensii vine de la Ohlins cu furca ajustabila FL963 de 43 mm si TTX36 pe spate, cu arc de titan, iar franele sunt, cum altfel, Brembo M50 in fata cuplate pe discuri de 330 mm.
Partea de electronice a fost si ea profund modificata si modernizata, astfel ca Inertial Measurement Unit (IMU) in sase axe raspunde nu numai de sistemul ABS, dar ii da posibilitatea de a lucra cu un algortim special pentru pista de curse, plus sistemul cornering de la Bosch. Insa noutatea vine de la faptul ca IMU integreaza si un sistem nou Ducati Slide Control, care analizeaza separat patinarea rotii spate pe axa longitudinala, fata de axa transversala, ceea ce ajuta un derapaj mult mai riguros asistat. De asemenea, sistemul anti-wheelie Ducati Wheelie Control EVO si Ducati Power Launch sunt in monitorizarea IMU.
Asa cum s-a mentionat mai sus, doar 500 de unitati vor fi disponibile la nivel mondial, din care au mai ramas foarte putine disponibile, in ciuda unui pret deloc accesibil, respectiv 83.000 euro.
superbike ducati, motociclete,
© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate
Regulament campanie
Regulamentul campaniei promotionale „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”
Solicitare de participare la campanie
Model propus pentru Solicitarea de participare la campania „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”