Probabil ca multi cunosc povestea recenta a producatorului american de superbike-uri Erik Buell, care a intrat anul trecut in faliment, ca la inceputul anului acesta sa fie cumparat de o firma specializata in lichidari de companii, urmand ca productia sa fie reluata. Iata ca zilele trecute, noua companie EBR Motorcycles a anuntat revenirea pe piata moto, publicand lista de preturi pentru motocicletele a caror productie a inceput din 1 martie.
Astfel, modelul 1190SX va fi vandut cu 12.995 dolari, iar 1190RX cu 13.995 dolari, sumele reprezentand pretul fara taxe, transport, comision etc. Prima motocicleta care a iesit de pe banda de productie, in noua era in care a intrat EBR (Motorcycles) a fost un model 1190RX, cu un outfit patriotic, adica intreg carenajul e acoperit de steagul Statelor Unite, aratand doua aspecte foarte importante: in primul rand motocicletele sunt construite si asamblate manual la fabrica din East Troy, Wisconsin si in al doilea rand, iata ca si americanii isi au propriul superbike (singurul deocamdata), capabil sa se intreaca oricand cu superbike-uri japoneze si europene.
Cum americanii au un cult special al patriotismului, sigur ca au putut fi auzite si astfel de cuvinte: “Lansarea EBR Motorcycles in 2016 e de natura sa bucure toata suflarea americana motociclista, dar si Buell Nation (natiunea Buell, ar vrea sa insemne) din toata lumea. E o zi mareata pentru America, acum si America poate sa continue sa ofere sportbike-uri de mare performanta”, a spus Bill Melvin jr, CEO-ul noii companii fondate.
Motocicleta-simbol, care a deschis productia EBR va lua calea unei licitatii si suma obtinuta (n-am inteles si daca motocicleta insasi) va fi donata unei asociatii nationale care are grija de veteranii militari americani.
Comunicatul de presa privind preturile modelelor EBR, dar si declaratiile privind intentiile avute cu superbike-ului patriotic au avut loc in cadrul unui eveniment cu public, care a cuprins si vizite ale celor interesati in fabrica EBR, o petrecere si re-lansarea celebrelor modele, incantandu-l peste masura pe insusi Erik Buell. Adevarul e ca Erik are si de ce sa fie incantat. Iarasi a picat in picioare, iarasi a renascut afacerea. Anul trecut a fost un an greu, spinos pentru el si prea putini ii mai dadeau sanse de revenire, in special dupa retragerea gigantului indian Hero Motor Corp din parteneriat.
Voci nu prea binevoitoare la adresa lui Buell spun ca falimentul a fost deliberat, deoarce producatorul indian Hero, majoritar ca actiuni in compania EBR, devenise sufocant, iar deseori planurile sale nu coincideau cu cele ale lui Buell. Nu vom sti niciodata, probabil, ce s-a intamplat in realitate, insa in acest moment avem partea de relansarea productiei, reaparitia singurelor superbike-uri americane pe piata si asta conteaza.
Planurile EBR Motorcycle vizeaza o cladire a retelei de distributie nationala (si probabil ca in viitorul mediu si a uneia internationale), plus cercetare-dezvoltare ca in 2018 sa fie in stare sa ofere noi modele performante si de asemenea sa aduca celor existente o serie de inovatii necesare. De asemenea, EBR planuieste reintoarcerea in campionatul mondial de superbike-uri WSBK si o intensificare a prezentei in alte competitii de anvergura.
motociclete,
© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate
Regulament campanie
Regulamentul campaniei promotionale „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”
Solicitare de participare la campanie
Model propus pentru Solicitarea de participare la campania „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”