E foarte adevarat, pe de alta parte, ca fiind o decizie anuntata cu mult timp inainte (de ordinul catorva ani), transformarea lineup-urilor acestor producatori a avut loc progresiv, in general. Constructorii au fost nevoiti sa faca o serie de eforturi, intai de a identifica gradul de popularitate al unor modele cu specificatiile tehnice actuale, apoi de a estima costurile necesare adaptarii acestora la noile reglementari, asociate cu intentiile in planurile de viitor privind noile modele preconizate.
2017 Suzuki SV650 reprezinta unul dintre modelele care deja a fost prezentat si care deja incanta inima fanilor. Pe de o parte, acesta va lua locul blamatului si contestatului Gladius, pe de alta parte se prezinta intr-o maniera traditionalista, imbinata cu modernismul adus de cele nu mai putin de 140 de modificari (dintre care numai 60 ale motorului).
Euro4 va duce la extinctia vechii generatii de modele in 4 cilindri, astfel ca prima victima apare a fi GSX-650N, cunoscut sub numele Bandit 650, de altfel absent chiar si in ultima actualizare a japonezilor din martie 2016, de la ei de acasa. Se vorbeste in tara soarelui-rasare de un inlocuitor, insa totul e la nivel de zvon, deocamdata. Soarta sa (europeana) va fi impartasita si de roadsterele de cilindree mare, din cate se pare, vorbim aici de Bandit 1250S ABS si GSX1250F ABS.
Daca vorbim de cilindree mare, atunci trebuie spus ca din showroom-urile europene vor disparea si doua dintre modelele cvasi-personalizate Intruder, altfel inca populare pe continentul nord-american: e vorba despre Intruder M1800R si Intruder M1800R B.O.S.S. de 1.783cc. In schimb, rudele mai mici de 1.462cc – Intruder C1500T si 805cc – Intruder C800 si Intruder M800 vor supravietui epurarii normativelor europene.
Bestseller-ul de pe pietele vestice, in special Franta si Spania, roadster-ul dinamic GSR-750 va suferi modificari si actualizari importante (fapt declarat si de Li-Pat-Yuen), care pe langa motorul adaptat vor cuprinde furca inversata, etriere fixate radial pe discul de frana.
In toamna, la salonul moto EICMA de la Milano a fost infatisata o versiune VanVan 200, insa fara ABS si fara motor adaptat la Euro4. Credem ca a fost un indiciu suficient de solid pentru a afirma ca nici acest model, nici modelul de baza, de 125, nu vor mai fi prezente in Europa, din 2017. Chiar daca ne aflam intr-o plina “furie” a modei neo-retro, se pare ca Suzuki a constatat ca modelele mici, de plastic, din neconventionala categorie “beach-moto” nu au o asa mare cautare pe vechiul continent.
Maxi-scuterul Suzuki Burgman 400 ramasese singura versiune din familia Burgman (125, 250, 650) care nu avea motor adaptat conform reglementarilor Euro4, insa si in acest caz Suzuki a anuntat ca dupa 10 ani de schimbari minore, un nou 400 va fi lansat in 2017. Maxi-scuterele sunt mult mai pe placul europenilor, tineri sau navetisti, mai ales ca sub 150cc, nu pot sa circule pe autostrazile Europei, potrivit legislatiei, asa ca e greu de crezut ca Suzuki isi va ucide una dintre gastele cu oua de aur.
In concluzie, acestea vor fi zece dintre modelele Suzuki victime ale regulilor Euro 4:
Bandit GSF650N
GSX650F
Bandit 1250S ABS
GSX1250F ABS
Gladius
SV650S
Intruder M1800R
Intruder M1800R Boss
VanVan 125
VanVan 200
Asteptam cu interes si noile modele Suzuki, nu neaparat ca o compensare fata de disparitiile mentionate, insa exista deja promisiuni frumoase si incitante, formulate cu privire la improspatarea “hergheliei” din Hamamatsu, din 2017.
motociclete, suzuki,
© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate
Regulament campanie
Regulamentul campaniei promotionale „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”
Solicitare de participare la campanie
Model propus pentru Solicitarea de participare la campania „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”