“Convergenta mai multor factor de piata a creat o oportunitate unica de a reaprinde bogatul patrimoniu al marcii Excelsior-Henderson. Recenta reconfigurare din industria motorsport cu Polaris Industries anuntand inchiderea Victory Motorcycles in scopul declarat de a se concentra pe istoricele Indian Motorcycles si vanzarea Arctic Cat catre Textron, combinate cu putererea fabricarii American Motorcycles si vanzarile bune la nivel mondial, creeaza un cadru interesant pentru reaparitia venerabilei marci”, a declarat Ralph Bellizzi, fondator si presedinte al Aaron, Bell International.
Pentru cei care nu stiu, Excelsior a fost o forta majora, fiind al treilea producator american de motociclete, dupa Harley-Davidson si Indian, in primele decenii de motociclism. Compania originara din Chicago a inceput productia in 1906 si a construit primul sau V-twin in 1910 si a fost cumparata in 1917 de catre producatorul de biciclete Ignaz Schwinn. De-a lungul vremii se pot gasi si Henry Ford si Charles Lindbergh printre proprietarii Excelsior-Henderson, iar producatorul se poate mandri cu cateva premiere. Astfel, a fost prima motocicleta cu care s-a facut turul lumii, prima motocicleta cronometrata oficial ca depasind baremul magic de 100 mph (adica 160,9 km/h), lucruri intamplate pana in inceputul anilor ’30 ai Marii Crize, cand productia a incetat.
In 1990 a avut loc o renastere a brand-ului, materializata prin 1998 de aparitia unei motociclete noi Super-X, Excelsior-Henderson Motocycles Manufacturing Company fiind adusa la viata de fratii Hanlon din Minnesota si producandu-se aproximativ 2.000 de unitati din aceasta Super-X pana in 1999 cand brand-ul a incetat brusc productia. Acest Super-X s-a bazat pe un motor cu injectie 1386cc V-twin DOHC si patru valve pe cilindru.
Asadar, cativa ani de palpaire, pentru a se stinge la sfarsitul secolului trecut, cu amendamentul ca Excelsior-Henderson a ramas cu proprietatea intelectuala, dealeri si clienti apropiati aproape intacte, gata de a fi preluate. Bellizzi a afirmat in comunicatul de presa ca eventualii investitori sau antreprenori au ocazia de a prelua un brand de mare renume si a-l dezvolta pe mai departe, in special pe piata americana, dar si cu bataie lunga pe pietele europene.
Intr-adevar, cel sau cei care vor prelua patrimoniul Excelsior-Henderson vor avea oportunitatea de a duce pe mai departe un nume sonor in lumea motocicletelor, evitand barierele dificile de a intra pe piata cu un brand nou si a construi succesul pe mai departe pe baza brand-ului cu patrimoniul bogat.
Nu s-a dat publicitatii, insa, un pret de achizitie minim si conditiile de preluare, insa e de asteptat ca pana cand nu se intampla preluarea, lucrurile sa fie discrete in aceasta privinta. Ramane de vazut cine ar putea fi interesat de o astfel de preluare si, mai ales, cat e dispus sa investeasca sa readuca emblematicele motociclete pe piata.
motocicleta Victory, motocicleta Indian, motociclete,
© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate
Regulament campanie
Regulamentul campaniei promotionale „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”
Solicitare de participare la campanie
Model propus pentru Solicitarea de participare la campania „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”