Saptamana trecuta se parea ca se va pune cruce unuia dintre producatorii cei mai rafinati si interesanti din industria moto, odata cu declansarea actiunilor Garzii Financiare (Guardia di Finanza) ce investigau folosirea contributiilor de securitate sociala a angajatilor pentru plata furnizorilor si cercetarea CEO-ului, presedintelui si patronului MV Agusta, Giovanni Castiglioni pentru neregului privind declaratiile fiscale.
Cand ai datorii de 50 de milioane de euro, lucrurile astea vin in cascada si e greu de intrevazut o cale de iesire, insa uluitor, Castiglioni a picat din nou in picioare. Compania italiana a semnat un acord cu grupul de investitii Black Ocean pentru recapitalizare. Nu exista in acest moment detalii ale tranzactiei, insa se poate presupune ca majorarea de capital va satisface creditorii, dar si va aduce inapoi angajatii, in vederea repornirii activitatii, cu toate motoarele in plin.
“Sunt foarte multumit ca am ajuns la acest acord cu Black Ocean”, declara in acest weekend Castiglioni, iar noi il intelegeam profund. “Dincolo de consolidarea capitalului nostru, conditie importanta pentru cresterea viitoare a MV Agusta, cred cu tarie ca domnul Sadarov, domnul Ripley si echipa lor internationala, vor fi in masura sa contribuie cu abilitatile lor antreprenoriale si manageriale in consolidarea MV Agusta ca jucator cheie pe piata de motociclete super-premium”.
Intrebarea de 20 de milioane de euro e ce se va intampla cu AMG Mercedes si actionariatul aferent in MV Agusta. Reamintim (daca e nevoie) ca grupul german detine un procent de 20% din actionariatul companiei italiene, atunci cand a avut loc capitalizarea acesteia cu 20 de milioane, s-a oferit totodata o garantie in fata bancilor, garantie care ar fi urmat sa ajunga la termen, odata ce germanii ar fi iesit din actionariat. Cu alte cuvinte, cat exista 20% din actiuni in mana AMG, se pot pasui datoriile catre banci, cand ies germanii, italienii sunt buni de plata. Cam la asta s-a si rezumat contributia AMG, caci in plan de dezvoltare nu s-au remarcat deloc. Gurile rele spun ca Mercedes a dorit o achizitie a unei companii de productie motociclete musai dupa ce Ducati a fost achizitionata de rivalii lor de la Audi-Volkswagen. Giovanni Castiglioni
Ocean Black reprezinta un grup de investitii internationale, conduse de Oliver Ripley si Timur Sadarov, avand in portofoliu compania Ocean Sky, profilata pe jet chartering, iar ca fapt divers, grupul a investit in franciza James Bond, in Quantum of Solace, facandu-si reclama la linia de chartere. Oliver Ripley
Barfele din jurul acestui parteneriat spun ca MV Agusta a intrat direct sub influenta ruseasca, avand in vedere ca si inainte exista o legatura cu un alt personaj, Alexander Yakhnich, cel care sustinea echipa de competitie din WSBK. Interesant este totusi faptul ca sunt anuntate (la modul general) investitii solide in brand-ul italian, iar prietenia dinte Castiglioni si Sadarov pare o garantie a acestora. Timur Sadarov
Daca entuziasmul (pe undeva justificabil) noii stiri pare sa lumineze drumul incercat al companiei MV Agusta, personal sunt convins ca nu va fi decat un alt capitol al acestei telenovele, numai pentru ca la fel de optimiste si motivationale pareau si stirile cu privire la reorganizarea MV Agusta sau preluarea (ori parteneriatul) cu Polaris Industries.
motocicleta MV Agusta, motociclete,
© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate
Regulament campanie
Regulamentul campaniei promotionale „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”
Solicitare de participare la campanie
Model propus pentru Solicitarea de participare la campania „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”