Bundesrat-ul (organul constitutional legislativ prin care landurile participa activ la emiterea de legi si la administrarea federatiei, precum si la chestiunile legate de Uninunea Europeana sau pe scurt, camera superioara a parlamentului german), a adoptat o rezolutie prin care se vor interzice motoarele cu ardere – clasice sau diesel – incepand din 2030, mai mult, invitand Comisia UE la Bruxelles pentru a decide ca din acel an pe drumurile UE sa mai fie aprobate doar vehiculele cu pasageri si de transport marfa cu emisii zero, conform unei liste ce va fi ulterior aprobata.
Spiegel Magazin, din care este citata stirea, arata ca Germania este foarte decisa sa indeplineasca cerintele acordului privind schimbarile climatice, astfel ca pana in 2050 emisiile CO2 din federatie ar trebui sa fie reduse cu pana la 95 la suta, iar masura interzicerii motoarelor cu ardere interna ar face parte din complexul de masuri vizate pentru indeplinirea dezideratului.
Aparent, aceasta rezolutie a Bundesrat-ului este socanta, mai cu seama deoarece Germania detine locul al patrulea in lume in industria de automobile (privind si industria moto, inclusa in statistici), iar birocratia UE nu pare cel mai bun aliat pentru punerea in aplicare a masurilor cu repeziciune. Olanda a trecut deja un proiect de lege similar, cu planul de a interzice orice vehicul alimentat cu benzina sau motorina pana in 2025 si pare ca si alte tari vor fi dispuse sa urmeze acelasi drum in foarte scurt timp (sau cel putin multe orase europene).
Verzii germani jubileaza, desi nu-si ascund surprinderea fata de luarea masurilor atat de rapid: “In cazul in care acordul de la Paris de reducere a emisiilor in contextul incalzirii climatice s-ar aplica cu adevarat, nici un motor cu aprindere nu ar trebui sa mai fie permis pe drumuri dupa 2030” – Oliver Krischer, Partidul Verde din Germania.
Producatorii auto si moto din UE incep sa fie alarmati de rezolutia citata de der Spiegel, care invita Comisia Europeana la “revizuirea practicilor actuale de impozitare si taxare in ceea ce priveste stimularea mobilitatii fara emisii”, care va atrage corelativ o sistare a avantajelor fiscale de care se bucura in multe state UE in privinta motorizarii diesel. Pretul mai mic al motorinei, asociat cu consumul mai scazut la suta de km, sunt motivul pentru care jumatate din automobilele de pe drumurile europene sunt cu motor diesel. Cresterea impozitelor, accizelor si taxelor ar insemna pur si simplu moartea motoarelor diesel, dar si al celor cu benzina, pana la urma scopul pentru care lupta oficialitatile germane.
In plus, e o naivitate sa privim masura luata in Germania sau Olanda ca fiind izolata, in conditiile in care Bundesrat-ul are o influenta teribila asupra Comisiei Europene, astfel ca aceste directive vor fi cat de curand traduse in directive UE, cu aplicabilitate obligatorie in aproape toata Europa.
Asadar, vom asista in curand la o recrudescenta a dezvoltarii modelelor de scutere si motociclete electrice, in primul rand produse de constructori traditionali europeni, dar si de constructori majori din lume, care isi vand produsele in spatiul european. Sigur ca aceste masuri vor fi total in asentimentul motociclistilor puristi, insa drumul pare deja intr-un singur sens, indiferent de nemultumirile acestora.
motocicleta electrica, motociclete,
© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate
Regulament campanie
Regulamentul campaniei promotionale „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”
Solicitare de participare la campanie
Model propus pentru Solicitarea de participare la campania „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”