Despre modelul realizat impreuna cu casa de design italiana Zagato, F4Z, nu sunt foarte multe de spus, a fost prezentat pe 4 septembrie, s-a dovedit a fi un unicat, comandat de un misterios om de afaceri japonez, mare fan al produselor trecute prin plansele celor de la Zagato si care a fost construit in jurul unui model obisnuit F4, la care au fost adaugate si componente premium. Caz inchis!
Insa alt aspect, mult mai interesant, ne face sa invocam a nu stiu cata oara brandul italian MV Agusta, anume declaratiile facute in cadrul unui interviu acordat celor de la MotorCycleNews (MCN) de catre Giovanni Castiglioni in urma cu cateva zile. Declaratii mai mult decat optimiste, cel putin fata de ultimele vesti primite din Varese, cu privire la starea precara (financiar vorbind) a companiei MV Agusta, pur si simplu ingropata in datorii.
Dupa ce a fost aprobat un plan de restructurare si de esalonare plati datorii, cu perioade de gratie si altele, dublate de o reducere a productiei si o reducere a costurilor de productie. In martie 2016, Castiglioni dadea explicatii precum MV va deveni o companie mult mai mica si cu reduceri importante de costuri, axata exclusiv pe modele high-end, pentru a supravietui. Planurile vechi de a ridica productia de la cca. 10.000 unitati vandute pe an pana la 20.000, au fost evident sistate, reducandu-se la o productie de cateva mii de unitati.
Iata ca in declaratiile recente, Castiglioni a sustinut ca in prezent compania genereaza din nou fonduri, costurile reduse de productie au fost abandonate, iar un lineup intreg (inclusiv adaptat normativelor Euro4) va fi prezentat pana la sfarsitul anului. Nu exista vreun plan al companiei dat publicitatii, insa va urma un comunicat la sfarsitul lui octombrie prin care MV va anunta ca datoriile reesalonate vor fi fost platite.
Mai e un aspect foarte important: compania germana AMG Mercedes. Aceasta detine 25% din actiunile companiei MV Agusta si au fost multe zvonuri despre despartirea lor, chiar in conditiile in care exista intelegeri cu creditorii potrivit carora, daca AMG Mercedes isi va rascumpara actiunile, imprumuturile italienilor, garantate de prezenta Mercedes vor deveni scadente. In acest moment, lucrurile raman neschimbate in parteneriatul AMG Mercedes – MV Agusta, nici din partea germana neaparand vreo intentie de a cumpara mai multe actiuni sau a le rascumpara pe cele detinute.
Si atunci? Castiglioni explica celor de la MCN ca exista o serie de noi investitori (care probabil au achitat din debitele MV partial sau integral) si ca nici nu se mai pune cazul de noi investitii si noi investitori. “Am discutat situatia exacta cu noii investitori, insa in prezent generam lichiditati, astfel incat nu mai e nevoie de alte investitii. Suntem in discutii cu privire la un plan viitor de investitii, insa acesta va veni intr-o forma finala la sfarsitul lunii octombrie. Inca lucram si analizam si de aceea inca suntem deschisi la orice optiune. Cert este ca ne vom restrange astfel incat sa ne concentram pe modelele Brutale, motocicletele cu motoare in trei cilindri si modele precum Dragster, care s-au vandut si se vand excelent”.
Tot Castiglioni adauga: “Planul nostru atrage dupa sine, insa, continuarea fabricarii de motociclete speciale, astfel incat sa ne tinem departe de capatul inferior al pietii si cu siguranta, nu vor exista motociclete mici la MV Agusta. Modelele noi vor veni in timp, deoarece sincer, nu exista nici o modalitate ieftina de a dezvolta noi motociclete, asa ca suntem nevoiti sa ne concentram pe modelele noastre de baza”.
La fel ca toti producatorii majori, si MV Agusta au fost obligati sa fabrice modele de motociclete care sa se poata vinde dupa 1 ianuarie 2017 conform cu reglementarile Euro4. Asta inseamna ca aproape intreaga gama curenta MV va intra in proces de updatare pentru conformitatea emisiilor de noxe si zgomot. De asemenea, incepand cu 2016, orice model nou cu cilindree-ul peste 125cc va trebui sa aiba ABS ca dotare standard.
In consecinta, Castiglioni isi linisteste clientii: “Nici unul dintre modelele curente nu va fi ‘ucis’ de Euro4 si toate modelele 2017 vor fi lansate ca atare pana la sfarsitul anului. Pe langa aceste noi modele 2017, vor exista una sau doua surprize, de asemenea pana la sfarsitul acestui an”.
Asadar, potrivit detinatorului MV Agusta, retinem pe scurt: compania face din nou bani, datoriile vor fi platite pana la sfarsitul lunii octombrie, data la care va exista si un plan de investitii si dezvoltare pentru viitor, se va concentra pe modelele aducatoare de venituri, care vor iesi in versiunea 2017 cu tot ce e necesar sa fie conform normelor Euro4 si ca e posibil sa fie una, doua surprize. Deci MV Agusta traieste si pare ca traieste bine!
motocicleta mv agusta, motociclete,
© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate
Regulament campanie
Regulamentul campaniei promotionale „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”
Solicitare de participare la campanie
Model propus pentru Solicitarea de participare la campania „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”