A trecut si cea de-a sasea etapa a MotoGP, circuitul de la Mugello, Italia si consemnam a treia victorie consecutiva a lui Lorenzo, intr-o maniera asemanatoare celor doua victorii anterioare, pe celelalte doua locuri ale podiumului situandu-se Ianonne si Rossi.
Plecat din linia intai a cursei regina de la Mugello, pilotul spaniol al Movistar Yamaha Jorge Lorenzo a distrus competitia pentru primul loc inca din start, instalandu-se in frunte, in deja traditionalul stil de metronom cu care isi face treaba de trei etape incoace. Fiind cel mai rapid si constant pilot de motociclete in cursa, finalul l-a prins alergand solidar si astfel s-a consemnat o dubla performanta: a treia victorie consecutiva care l-a adus la numai 6 puncte de liderul la general Rossi si al 88-lea podium, egaland performanta legendarului pilot Giacomo Agostini.
Cursa pe pamant italian a insemnat o puternica sustinere pentru toti pilotii italieni participanti, in special pentru Valentino Rossi, Andrea Dovizioso si Andrea Iannone, acestia beneficiind de suportul a peste 90.000 de spectatori galagiosi.
Daca Lorenzo a transat din start, in favoarea sa, lupta pentru locul intai, ce s-a intamplat in privinta celorlalte doua locuri de podium a fost spectacol total din toate punctele de vedere. Intai de toate, se vorbeste de un start furat sau macar suspect. Plecat din primul sau pole-position, Andrea Iannone a lasat impresia unui start furat, iar cadrele cu acesta au fost analizate frame cu frame. Oficialii responsabili cu monitorizarea video a startului au realizat in cele din urma ca nu a fost vorba de altceva decat de un start perfect anticipat de pilotul italian, fara sa se mai puna in discutie acordarea unei penalizari. De altfel si Iannone dupa cursa a afirmat ca a asteptat corespunzator startul cu frana fata pusa, insa cumva involuntar, ambreiajul l-a impins in fata insa exact cand lumina verde s-a aprins. Mai multa lume sustine ca e o problema cu sistemul de avertizare luminos de pe circuitul Mugello, invechit fata de sistemele de pe alte circuite. Desi a beneficiat de asa-zisul avans la start si plecarea din pole-position, Iannone a trebuit sa cedeze inca din primul tur locul celui care a castigat cursa, multumindu-se cu a doua pozitie. Insa lupta pentru cea de-a doua pozitie a fost inversunata si s-a purtat multa vreme in cinci. Marc Marquez, care in calificari a obtinut cel mai prost loc de cand concureaza in clasa regina a MotoGP, respectiv 13, a avut o revenire fulminanta de mare campion, in doar doua tururi ajungand in spatele lui Lorenzo, pe pozitia secunda. Iar aici a avut loc adevarata batalie, avand pe de o parte pilotii Repsol Honda, adica Marquez si Pedrosa (care a dat semne ca isi revine total), pe de alta parte pilotii Ducati, Iannone si Dovizioso, la care s-a alaturat si Rossi, care a avut un start ratat si primele tururi s-a luptat in zona inferioara a topului 10, pana cand s-a desprins de Crutchlow si a atacat primele locuri.
Primul din cvinta angajata in lupta pentru locurile 2-3 care cedeaza a fost pilotul Ducati Dovizioso, reclamand probleme tehnice; simtind o vibratie neplacuta si nefireasca in motocicleta, a decis sa abandoneze si bine a facut, deoarece pinionul spate avea dintii rupti. Oricum, ziua lui incepuse prost, atunci cand a fost aruncat din sa la cursa de incalzire, dupa o tura de ovatii din partea publicului, din cauza unui cauciuc.
Cu 5-6 tururi inainte de final, dupa ce deja cedase locul secund lui Iannone, Marquez iese in decor in urma unei probleme la roata din fata, cursa se termina pentru el, iar distanta pana la Rossi in clasamentul general se mareste considerabil si sincer privind intreg tabloul, sezonul este compromis pentru el. Pe de alta parte, coechipierul sau Pedrosa arata refacut total dupa operatia de acum 3 luni si probabil ca in viitoarele circuite va avea un cuvant greu de spus, chiar daca il despart aproape 100 de puncte de liderul Rossi si va avea enorm de recuperat pentru o plasare cat mai buna in clasamentul general, unde deocamdata ocupa locul 13, iar echipa sa abia locul 4.
In privinta “Doctorului”, cum am mentionat, a ratat startul, a recuperat masiv, s-a mentinut in lupta pentru varful clasamentului si a reusit sa termine in fata lui Pedrosa in cele din urma, ocupand locul 3, dar simtind in ceafa rasuflarea “cyborg-ului” Lorenzo, care arata ca a luat acest sezon foarte in serios.
Urmeaza pe 14 iunie Gran Premi Monster Energy de Catalunya, din Spania, acolo unde va fi randul pilotilor spanioli sa fie sustinuti acerb de catre public. Si ca o curiozitate personala: va fi locul unde se va schimba liderul la general?
Clasament Mugello:
1. 25 99 Jorge LORENZO SPA Movistar Yamaha MotoGP Yamaha 173.7 41'39.173
2. 20 29 Andrea IANNONE ITA Ducati Team Ducati 173.3 +5.563
3. 16 46 Valentino ROSSI ITA Movistar Yamaha MotoGP Yamaha 173.3 +6.661
4. 13 26 Dani PEDROSA SPA Repsol Honda Team Honda 173.0 +9.978
5. 11 38 Bradley SMITH GBR Monster Yamaha Tech 3 Yamaha 172.7 +15.284
6. 10 44 Pol ESPARGARO SPA Monster Yamaha Tech 3 Yamaha 172.6 +15.665
7. 9 25 Maverick VIÑALES SPA Team SUZUKI ECSTAR Suzuki 172.1 +23.805
8. 8 51 Michele PIRRO ITA Ducati Team Ducati 171.7 +29.152
9. 7 9 Danilo PETRUCCI ITA Octo Pramac Racing Ducati 171.5 +32.008
10. 6 68 Yonny HERNANDEZ COL Octo Pramac Racing Ducati 171.4 +34.571
11. 5 45 Scott REDDING GBR EG 0,0 Marc VDS Honda 171.1 +38.553
12. 4 76 Loris BAZ FRA Athinà Forward Racing Yamaha Forward 170.8 +42.158
13. 3 8 Hector BARBERA SPA Avintia Racing Ducati 170.7 +44.801
14. 2 19 Alvaro BAUTISTA SPA Aprilia Racing Team Gresini Aprilia 170.3 +50.435
15. 1 50 Eugene LAVERTY IRL Aspar MotoGP Team Honda 170.1 +53.060
16. 63 Mike DI MEGLIO FRA Avintia Racing Ducati 168.6 +1'15.265
17. 17 Karel ABRAHAM CZE AB Motoracing Honda 168.6 +1'15.381
18. 33 Marco MELANDRI ITA Aprilia Racing Team Gresini Aprilia 166.9 +1'41.840
Abandonuri:
35 Cal CRUTCHLOW GBR CWM LCR Honda Honda 172.7 3 Laps
93 Marc MARQUEZ SPA Repsol Honda Team Honda 173.1 6 Laps
4 Andrea DOVIZIOSO ITA Ducati Team Ducati 172.7 10 Laps
6 Stefan BRADL GER Athinà Forward Racing Yamaha Forward 168.2 20 Laps
69 Nicky HAYDEN USA Aspar MotoGP Team Honda 168.1 20 Laps
41 Aleix ESPARGARO SPA Team SUZUKI ECSTAR Suzuki 167.1 21 Laps
43 Jack MILLER AUS CWM LCR Honda Honda 165.5 21 Laps
15 Alex DE ANGELIS RSM E-Motion IodaRacing Team ART 162.1 21 Laps (foto: Tony Goldsmith)
motociclete, motociclism, competitie,
© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate
Regulament campanie
Regulamentul campaniei promotionale „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”
Solicitare de participare la campanie
Model propus pentru Solicitarea de participare la campania „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”