Dani Pedrosa a anuntat oficial prezenta in cadrul etapei franceze a MotoGP ce va avea loc in acest weekend la Le Mans. Pilotul de motociclete de 29 de ani al echipei Repsol Honda se va reintoarce in circuit dupa o absenta de trei etape (Marele Premiu al SUA, al Argentinei si al Spaniei), cauzata de o interventie chirurgicala la antebratul drept.
La sfarsitul primei runde a MotoGP care a avut loc in Qatar, Pedrosa a acuzat mari dureri in antebratul drept, o problema mai veche care-i dadea batai de cap de mai multe luni, numai ca in cadrul testelor de iarna de la Sepang a sustinut ca disconfortul respectiv e mult diminuat. Cursa din Qatar a determinat luarea deciziei radicale, pe care prin medicamentatie si tratament spaniolul a crezut ca o va evita: operatia.
Chiar imediat dupa operatie, medicii au anuntat ca perioada de refacere, adica indisponibilitate, va fi in jur de cinci saptamani, in conditii ideale de raspuns al bratului pe toata durata convalescentei. Ceea ce tradus prin calendarul MotoGP, insemna absenta din etapa de la Austin si de la Termas de Rio Hondo, cu o posibila revenire la Jerez, in Spania. De altfel, inaintea etapei spaniole, Pedrosa a facut cateva curse-test cu scopul declarat de verificare a raspunsurilor motrice ale solicitarii antebratului, insa de comun acord cu medicii, a luat decizia de a mai sta acasa o etapa.
Cu gustul amar al neparticiparii la circuitul gazduit de tara sa natala, in tot acest rastimp Pedrosa a mai facut terapie, a mai facut antrenament si iata ca e gata sa se urce in sa in acest weekend si sa alerge pentru Repsol Honda, facand uitata accidentarea si, mai ales, incercand sa recupereze avansul de 72 de puncte care-l despart de liderul din clasamentul general, italianul Valentino Rossi.
Revenirea pe pista a spaniolului dupa interventia chirurgicala, tocmai la Le Mans, are si o oarecare doza de ironie, in conditiile in care acolo, in 2011, in urma unei coliziuni cu pilotul Marco Simoncelli, Pedrosa s-a ales cu clavicula dreapta fracturata si operatia subsecventa a determinat Thoracic Outlet Syndrome - Sindromul de apertura toracica sau al coastei cervicale, responsabil direct al oboselilor si durerilor in antebratul drept cu pricina, care a dus si la blocarea arterei si inflamarea fasciilor, adica operatia recenta. Si astfel apare si explicatia pentru aversiunea si reticienta lui Pedrosa fata de operatii. Si totodata, explicatia pentru momentele in care spaniolul se gandea la retragerea definitiva.
Dar iata ca Dani Pedrosa se reintoarce, afirmatiile sale sunt frumoase si neutre (“am inceput sa ma simt puternic si de-abia astept sa revin pe motocicleta. [...]este singurul mod de a vedea daca e totul ok.“), dar cunoscand background-ul putem observa ambitia care razbate din declaratiile sale.
Iata ca “virusul” accidentarilor paraseste usor, usor Repsol Honda si-si cauta alta gazda. Pe moment a poposit la Ducati, de unde vin stiri neplacute. Andrea Iannone a suferit o dislocare a umarului sau stang, dupa ce motocicleta s-a a intrat in coliziune intr-o sesiune de testari la Mugello, in acest weekend.
Accidentarea nu apare a fi deosebit de grava, astfel incat sa starneasca ingrijorare, insa este genul de accidentare care trebuie supusa unor investigatii serioase si detaliate, pentru a nu avea urmari mai grave in timp sau la suprasolicitare. In momentul de fata, Iannone se afla in tratament, astfel incat sa poata lua startul in cursa de la Le Mans, in cadrul Marelui Premiu al Frantei, pe 17 mai.
Daca, in cazul celui mai negru scenariu, umarul dislocat al italianului ii va face probleme mult mai mari decat par in acest moment, ei bine, pentru Ducati ar fi o situatie dificila. Atat Iannone, cat si Dovizioso au avut evolutii mai mult decat multumitoare in primele 4 etape, acesta din urma ocupand pozitia secunda in clasamentul MotoGP la general, cu doar 15 puncte in spatele lui Rossi, in timp ce Iannone ocupa pozitia a 5-a, la doar 6 puncte in spatele campionului spaniol Marquez. Iar cei doi piloti au dus Ducati pe locul 3 in clasamentul constructorilor, avand 70 de puncte, 2 puncte in spatele Honda si 21 in spatele liderului Yamaha. Iar cum specialistii declara ca ne aflam in fata uneia dintre cele mai spectaculoase sezoane MotoGP din istorie, in care totul este posibil, orice accidentare conteaza mult.
In plus, Ducati nu-si poate permite sa-si piarda vreunul dintre piloti in acest sezon, exemplul japonezului Hiroshi Aoyama, inlocuitorul lui Pedrosa in cele 3 etape de absenta, fiind graitor si nelinistitor. Si dintr-o a treia perspectiva, pentru frumusetea intrecerii, echipa Yamaha nu trebuie lasata sa scape in castigator prematur. Sa speram, deci, ca incertitudinea care planeaza deocamdata asupra prezentei lui Iannone la Le Mans sa se spulbere rapid si sa primim vesti bune.
motocicleta motogp, motociclete,
© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate
Regulament campanie
Regulamentul campaniei promotionale „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”
Solicitare de participare la campanie
Model propus pentru Solicitarea de participare la campania „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”