Chiar anul trecut, Harley a dat in judecata firma internationala de imbracaminte Forever 21 deoarece comercializau jackete cu logo-ul companiei, la fel si retailer-ul online Gear Launch si firmele asociate, deoarece utilizaru ilegal logo-ul.
Cel mai recent proces civil intentat a fost indreptat impotriva gigantului din industria confectiilor Urban Outfitters pentru utilizarea de produse originale Harley si modificarea acestora in vederea crearii de noi produse si design. Cei de la Urban Outfitters plecasera de la unele tricouri (cu maneci) originale, carora le-au taiat manecile si au maruntit portiuni ale acestora.
Foarte interesant e faptul ca un proces Harley-Davidson vs Urban Outfitters nu e in premiera, in 2014 a mai fost un proces tot legat de comercializarea unor produse originale fara un acord prealabil, dar si folosirea ilegala a logo-ului pe produse proprii, instanta decizand sistarea vanzarilor si utilizarii logo-ului companiei de motociclete.
In noul proces, cei de la Harley-Davidson sustin ca Urban Outfitters au utilizat produsele originale, eliminandu-le etichetele de provenienta care demonstrau ca produsele sunt originale si le-au inlocuit cu etichete proprii. “Urban Outfitters au folosit marca Harley-Davidson intr-o varietate de moduri neautorizate, care in mod fals sugereaza si sunt susceptibile de a da o impresie ca provin de la detinatorul brand-ului si/sau sunt autorizate si licentiate de catre acestea, cand in realitate nu s-a intamplat asa ceva”, se arata in actiunea celor de la Harley, depusa in instanta.
Prin aceasta actiune, cei de la Harley solicita un ordin de sistare a vanzarilor, daune statutare de 2 milioane de dolari pe fiecare marca si logo incalcat, daune, profitul obtinut de parati si cheltuieli de judecata.
Celebrul logo portocaliu si negru este unul dintre cele mai cunoscute din lume, insa implicit, si printre cele mai copiate la nivel mondial. In general, Harley-Davidson a reactionat cu fermitate si imediat ce s-a sesizat o incalcare a drepturilor privind marca si logo-ul, fiind o companie recunoscuta cu zeci si sute de procese la activ, impotriva diferitilor “pirati”. Urban Outfitters, o companie uriasa cu vanzari record atat in SUA cat si pe plan global, reprezinta insa un “pirat” de renume si destul de cunoscut, astfel ca acest proces va fi foarte interesant de urmarit.
Harley-Davidson are angajat un grup de avocati, care prin mijloace specifice, cauta si urmaresc in toata lumea incalcarile drepturilor proprietatii intelectuale si se activeaza imediat atunci cand descopera utilizari ilegale si frauduloase, reusind pana acum obtinerea sistarii de productie sau comercializare a numeroase companii frauduloase.
De asemenea, o lupta intensa se duce si in mediul virtual, acolo unde compania americana a investit sume importante pentru identificarea falsurilor si contrafacerilor. Pe eBay, una dintre cele mai mari platforme de publicitate online, exista chiar o pagina dedicata celor care vor sa se convinga ca ceea ce cumpara de pe aceasta platforma este autentic sau dimpotriva, un fals. Acest lucru se realizeaza printr-o verificare simpla de produse si etichete oficiale Harley-Davidson, pe care sunt inserate anumite coduri de produs.
In 1989, Harley-Davidson a creat divizia Motorclothes pentru imbracaminte si accesorii, o divizie care de atunci contribuie din plin la veniturile companiei, fiind condusa de Karen Davidson, nepoata unuia dintre fondatorii companiei si director de creatie. Domnia sa a afirmat ca logo-ul reprezinta o parte integranta a companiei, afirmand ca probabil a fost primul brand din lume care a inceput sa ofere imbracaminte specifica inca din 1912, pentru ca in anii ’20 sa existe si o linie de haine de motociclist pentru femei.
motocicleta harley davidson, motociclete,
© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate
Regulament campanie
Regulamentul campaniei promotionale „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”
Solicitare de participare la campanie
Model propus pentru Solicitarea de participare la campania „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”