Analistii l-au contactat pe Levatich indata ce compania americana si-a publicat saptamana trecuta datele financiare aferente trimestrului 4 din anul 2016, potrivit caruia venitul net al companiei in acest trimestru a fost de 47,2 milioane dolari, inregistrandu-se o crestere minima, de la 42,2 milioane de dolari in 2015, acelasi trimestru. Cu toate acestea, vanzarile au scazut cu cca. 3,9% fata de aceeasi perioada, de la 1 miliard de dolari la 933 milioane de dolari. Si foarte interesant, vanzarile au scazut in SUA, in timp ce in Europa (in principal) si in lume, acestea au crescut cu 2,3%. E foarte adevarat si faptul ca in ultimul trimestru, compania a livrat si mai putine unitati pe plan international, ajutandu-si dealerii sa-si reduca din inventar, conform declaratiilor lui John Olin, director financiar si prim-vicepresedinte al Harley-Davidson. Lucru care va continua si in primul trimestru din 2017, din aceleasi motive.
In cadrul conferintei telefonice, Levatich nu a elaborat continutul mesajului princpal, cel cu intentia legendarei companii de a lansa 50 de noi modele, ramanand cateva intrebari in aer: vor fi toate cele 50 de modele noi integral? Vor fi modele vechi supuse unor reformari? Sunt luate in considerare si modele de motociclete electrice pentru care compania s-a pregatit ani de-a randul, pana cand proiectul a fost suspendat pentru acest deceniu? Se vor regasi mai multe modele de strada, replici ale celor de flat-tracker, apropo de succesul avut de un astfel de model in 2016?
Singurul indiciu pe care publicatia din Milwaukee a reusit sa-l obtina a fost din declaratia lui Levatich care a spus: “Succesul pe care l-am observat la lansarea motorului Milwaukee-Eight vine ca un semn al inovatiei pe care am impus-o produselor noastre.” Altfel spus, Harley-Davidson pare pregatita sa aduca in viitoarele modele motoare racite cu lichid si in curand, motoarele racite cu aer sa paraseasca progresiv lineup-ul.
Aici incape o intreaga discutie, deoarece Harley-Davidson a facut eforturi imense sa mentina motoarele precum cele de pe Sportster Evolution V-twin in parametrii legali de emisii, dupa indelungi testari si mai ales sa prezerve pistoanele supradimensionate, teoretic responsabile de emisiile peste norme. Si cu toate acestea, Harley-Davidson a facut o treaba foarte buna pastrand motoarele sale racite cu aer in lineup, in conditiile in care japonezii si europenii n-au mai lansat de multa vreme ceva cu motor in V, racit cu aer.
Interesant a fost ca Levatich a sustinut ca Harley-Davidson nu intentioneaza doar sa realizeze motociclete, “vom realiza si piloti; ne vom concentra pe urmatoarea generatie de piloti. Vrem sa adaugam mai multi dealeri in reteaua noastra internationala, precum sa crestem si aici o noua generatie de piloti in Statele Unite, ajungand la noi piete, inclusiv piloti tineri, femei, afro-americani si hispanici”. Astfel, Levatich a sustinut ca intentioneaza ca pana in 2020 sa se adauge inca 200 de dealeri din afara SUA. In tara, compania vrea prin intermediul Harley-Davidson Riding Academy sa ii invete pe oameni cu pilotatul motocicletei si mai mult, caci in 2016 mai mult de 65.000 de piloti au fost instruiti prin intermediul acestei academii.
Asadar, Harley-Davidson intentioneaza lucruri interesante, deocamdata la nivel declarativ, ramane de vazut ce se va materializa din aceste proiecte. Imposibil nu este, am vazut niste reimprospatari de proportii la anumiti producatori europeni, precum Ducati sau Triumph, asa ca asteptam sa vedem ce va oferi in urmatorii ani legendara companie americana.
motocicleta electrica, motociclete electrice,
© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate
Regulament campanie
Regulamentul campaniei promotionale „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”
Solicitare de participare la campanie
Model propus pentru Solicitarea de participare la campania „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”