ClickCease

Au mai ramas

0
0
ZILE
0
0
ORE
0
0
MINUTE
0
0
SECUNDE

pana la campania

Harley-Davidson plateste 15 milioane de dolari autoritatii americane de protectia mediului


Harley-Davidson plateste 15 milioane de dolari autoritatii americane de protectia mediului
  19.08.2016

Agentia de Protectie a Mediului (Environmental Protection Agency – EPA) din SUA loveste din nou, de data asta victima fiind producatorul de motociclete Harley-Davidson, care s-a angajat sa plateasca suma de 15 milioane de dolari pentru presupuse incalcari ale reglementarilor privind emisiile, mai exact celebrul Clean Air Act, pe care il incalcase si Volkswagen, in celebrul scandal de anul trecut, Dieselgate.

De ce presupuse? In primul rand, Harley-Davidson nu a comercializat vreo motocicleta cu probleme de emisii, insa a permis dotarea optionala cu un dispozitiv cu titlu de actualizare, pe care EPA l-a descoperit ca ar ridica nivelul emisiilor peste nivelul stabilit prin lege. Motocicletele din stoc nu au avut vreo problema, insa componenta respectiva a fost furnizata aftermarket dealerilor, care au permis-o si instalat-o cu acordul companiei.

Harley-Davidson a ajuns la o intelegere cu EPA sa plateasca o despagubire civila de 12 milioane de dolari, impreuna cu o investitie fortata intr-un program de eliminare a poluarii aerului in anumite comunitati, care presupune inlocuirea sobelor conventionale cu lemne, in sobe cu ardere curata, in valoare de 3 milioane de dolari.

Harley-Davidson plateste 15 milioane de dolari autoritatii americane de protectia mediului - emisii

Dupa aprecierile EPA, un numar de 340.000 de dispozitive au fost fabricate si vandute, cu toate ca Harley-Davidson a insistat asupra faptului ca respectiva componenta a fost conceputa doar pentru a fi utilizata exclusiv in competitii. Mai mult decat atata, autoritatea de mediu americana a acuzat compania de producerea si vanzarea a peste 12.000 de unitati ce nu au fost certificate in mod corespunzator, sustinand ca nu au indeplinit standardele Clean Air Act.

Ambele incalcari ale reglementarilor au fost considerate de catre EPA foarte grave, insa Harley-Davidson a preferat o intelegere in urma careia a rezultat asumarea promisiunii de plata a 15 milioane de dolari, in vederea rezolvarii pe cale amiabila, in afara salilor de instanta. Cu toate acestea, Harley-Davidson considera ca, pe de o parte, comercializarea upgrade-ului de fabrica, denumit Pro Super Tuner nu reprezinta o politica a companiei, pe de alta parte sustine ca certificarile au fost facute cu acordul EPA si constatarea ulterioara a incalcarilor legislatiei reprezinta un abuz. Adevarul e, mai mult ca sigur, pe undeva pe la mijloc, de aceea intelegerea amiabila a fost preferata unui scandal si unui proces in instanta, de durata si costisitor, pentru ambele parti.

Acest dispozitiv, Pro Super Tuner (Screamin’ Eagle Street Performance Tuner Kit) permite utilizatorului sa modifice fluxul de combustibil pentru a ajusta amestecul aer/combustibil in mod corespunzator, dupa montarea unui sistem de admisie si evacuare diferit de ceea ce se produce in fabrica. Din moment ce combustibilul ars e in cantitate mai mare, poluarea creste, iar valorile atinse depasesc nivelul maxim stabilit de catre EPA. Totusi, producatorul american a aratat ca vanzarile upgrade-ului respectiv au fost insotite in permanenta de o avertizare clara de folosire numai in competitii si nu pe drumurile publice.

Spre deosebire de Dieselgate, in acest caz nu au fost vizate si unitatile din stocul producatorului, insa Harley-Davidson a decis oprirea comercializarii dispozitivului Pro Super Tuner pana la data de 23 august 2016, dealerii fiind solicitati sa se prezinte la companie pentru rascumparare, iar ulterior aceste dispozitive vor fi distruse, conform intelegerii cu autoritatea de mediu. Mai mult decat atata, Harley-Davidson a promis testarea fiecarei motociclete, echipate sau nu din fabrica, inainte de a ajunge la clienti.  

Harley-Davidson plateste 15 milioane de dolari autoritatii americane de protectia mediului - EPA
 

Totusi, EPA ii permite producatorului american sa comercializeze mai departe dispozitivul, exclusiv pe piata externa, oferind posibilitatea de a nu il distruge daca il reambaleaza si-l exporta ca atare pe pietele din afara SUA. Intrebarea care apare imediat e insa alta: ce se va intampla daca “vor aparea” intreprinzatorii care vor incepe sa importe in SUA modelele dotate cu acest upgrade de pe aceste piete, situatie cu care EPA s-a mai intalnit si nu a avut vreo reactie, din cauza lacunelor legislative in astfel de cazuri.

Tag-uri

motocicleta harley davidson, motociclete,

© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate