Adevarul e ca motocicleta de 1.399cc lansata acum 17 ani si fiind la vremea respectiva o adevarata forta pe doua roti, nu a mai primit update-uri majore de prin 2008 si se impune un nou model, mai mult ca niciodata. Iar dincolo de speculatiile initiate de revista japoneza Young Machine (care altfel, are o rata de impinirea predictiilor destul de decenta) privitoare la dotarea cu un motor cu turbocompresor, menit sa rivalizeze direct cu Kawasaki H2/H2R, Hayabusa va fi innoita suficient de radical. Cum se vorbea ca in 2017 ar fi gata, ar cam trebui sa inceapa sa apara stiri pe surse si zvonuri mai fondate despre noul model.
Numai ca despre Suzuki Hayabusa vin niste stiri care mai repede par desprinse din ciclul pacalelilor de 1 aprilie: in India a fost inaugurata o noua fabrica Suzuki, care va produce modelul, atentie! cu specificatii pentru piata interna. Da, am verificat, nu e tocmai o pacaleala de 1 aprilie.
India, ca si tot restul de tari din zona asiatica de sud-est, reprezinta o piata in care sunt la mare cautare modelele cu deplasament mic, iar o motocicleta de clasa medie potrivit standardelor vestice, acolo e considerata uriasa. De aceea pare cumva anormal ca o motocicleta de cilindree cu adevarat urias, sa fie produsa si destinata pietei indiene.
Numai ca, piata indiana are anumite particularitati ale sale, odata ce depasim sabloanele utilizate in presa de specialitate. In realitate, exista o piata importanta pentru modele maxi si exemplele cele mai la indemana sunt impunerea Triumph sau Harley-Davidson pe aceasta piata, avand o pondere deloc de neglijat. De aceea, noua fabrica din Manesar, Gurgaon se va fixa pe producerea de Hayabusa. A, mai e un aspect important. Tocmai din motivul ca Hayabusa nu a mai primit vreun update important de 8-9 ani incoace, pe piata vestica (Europa si SUA) vanzarile sunt in vrie totala. Prin comparatie, cel putin la nivel de intentii si cereri, se pare ca piata indiana va oferi un refresh semnificativ, atat de semnificativ, incat japonezii deschid o fabrica.
Evident, Suzuki se afla in fata unei decizii importante: pretul. Daca vrea sa se bazeze pe piata indiana, Suzuki va trebui sa comercializeze Hayabusa la pret mai mic decat in Japonia sau in vest. Si o va face. Pana acum, cine dorea o Suzuki Hayabusa, importata din Japonia, trebuia sa scoata din buzunar aproximativ 21.500 – 22.000 euro. Conform producatorului japonez, motocicletele produse in fabrica indiana vor costa cu aproximativ 3.000 de euro mai putin.
Si inca ceva interesant: se pare ca Suzuki a primt un pachet de inlesniri fiscale din partea guvernului indian, ca in orice investitie straina cu utilizarea fortei de munca locale, iar in plus, se ofera posibilitatea acestui maxi-Gixxer sa fie utilizat in operatiuni de transport pasager, prin dotarea cu Saree Guard pe roata din spate, autorizatia obtinuta in acest sens fiind considerata o mare victorie pentru japonezi.
Ar fi crezut cineva ca Hayabusa isi va trai o a doua tinerete in estul indepartat, pe o piata emergenta?
motocicleta hayabusa, motocicicleta suzuki hayabusa, motociclete,
© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate
Regulament campanie
Regulamentul campaniei promotionale „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”
Solicitare de participare la campanie
Model propus pentru Solicitarea de participare la campania „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”