Intr-o traducere ceva mai riguroasa, ar fi vorba de producerea in urmatorii doi ani, iar ca sa terminam cu vestile mai putin bune, pentru inceput va fi disponibil exclusiv in Japonia si tarile ASEAN (Association of Southeast Asian Nations).
Ce reprezinta, de fapt, Honda EV-Cub? Nu e altceva decat varianta electrica a imens de popularului model Honda Super Cub, o motocicleta care detine impresionantul titlu de cea mai bine vanduta motocicleta din toate timpurile, respectiv 87 milioane de unitati vandute de la aparitia sa, in 1958, pana in 2014. Si nici versiunea electrica EV-Cub nu reprezinta tocmai o noutate, deoarece tot in cadrul salonului Tokyo Motor Show, dar in editia 2009, a fost prezentata o varianta mai putin imbunatatita.
Desprinsa clar din originalul, popularul, legendarul Super-Cub, conceptul electric EV-Cub reprezinta solutia ideala in deplasarile pe distante scurte, folosind principiul statuat inca de acum aproape sase decenii “easy-to-handle and economical motorcycle” – motocicleta usor de condus si economica. Bateria electrica, practic cea mai grea componenta, a fost plasata in mijlocul cadrului, intr-o pozitie inferioara, rezultand doua castiguri imense: cresterea manevrabilitatii prin coborarea centrului de greutate si accesul extrem de facil pe si de pe motocicleta.
Marea noutate adusa de conceptul 2015 EV-Cub fata de conceptul 2009 e adusa de posibilitatea de detasare a bateriei si conectarea in vederea reincarcarii la o priza standard de perete, de acasa, la birou sau oriunde altundeva e nevoie. Aceasta facilitate puncteaza decisiv intr-o lume a motocicletelor si vehiculelor electrice dependente de anumite statii de reincarcare sau de anumite tipuri de baterii. Nici gand de vreo scapare a presedintelui Honda, Hachigo in legatura cu specificatiile tehnice, macar o idee vaga despre autonomia bateriei intre reincarcari. In orice caz, conceperea bateriilor reincarcabile la prize standard are un rol decisiv in privinta autonomiei, fara nici o indoiala.
Motocicleta de mici dimensiuni, cu motor electric, cu o autonomie largita prin utilizarea unei baterii reincarcabile standard, reprezinta idealul in marile aglomerari urbane din Japonia, China si restul Asiei de Sud si sud-est, astfel ca e de inteles de ce Honda va incepe cu aceasta zona geografica distribuirea pe piata.
O alta referire facuta in cadrul conferintei de presa, priveste de data asta modelul tourer Honda Gold Wing, mai concret, urmeaza un proces de innoire substantiala a modelului, astfel ca in 2017 noul model sa devina iar un reper in standardele tehnologice.
Atunci cand a fost lansata aceasta a cincea generatie longeviva, in 2001, Honda Gold Wing era blindata de dotari high-tech, de ultima generatie, care intre timp au dotat mai toate motocicletele, asa ca mai mult ca sigur ca producatorul japonez pregateste noului model cele mai avansate dotari.
O transmisie semi-automata DCT reprezinta o certitudine, mai ales ca Honda a depus cu ceva timp in urma brevete pentru versiunea cutiei de viteze cu dublu ambreiaj destinata Gold Wing. Tot despre brevete, stim de asemenea ca e vorba de suspensii semi-active, ajustabile electronic. Au fost proiectate si depuse cel putin doua brevete cu versiuni diferite, ambele bazandu-se insa pe acelasi nou sistem de suspensii fata cu o legatura la un singur amortizor. Si asta mai presupune ca furcile traditionale nu mai cadreaza cu masa enorma a Gold Wing si ca sunt necesare aranjamente mai complexe, multi-link care sa usureze manevrabilitatea. Mai mult ca sigur ca vor fi dotari standard si acceleratia ride-by-wire si controlul tractiunii, precum si multiple moduri de pilotare.
Honda Gold Wing a avut un sistem airbag in premiera si va continua sa fie prezent si pe noul model, insa de asemenea, o serie de brevete de ultima ora arata ca si aici au intervenit modificari. De altfel, s-a vorbit de un sistem nou airbag care se deschide mult pe verticala, oferind protectie intregii suprafete expuse a capului si credem ca-l vom vedea instalat pe noul model.
De asemenea, din brevete recente reiese preocuparea constructorului de a dota manerul ghidonului cu o serie de controale suplimentare, corelativ cu un ecran mare pe bord, tip TFT, incadrat intuitiv si inspirat in toata arhitectura bordului si a motocicletei.
Insa poate cel mai inovator aspect si cel care va face diferenta, va fi powerplant-ul hibrid, care presupune incorporarea unui motor electric in unitatea motor – transmisie, permitand o putere mai scazuta si o economie de combustibil pentru anumite etape ale drumului. Iar asa ceva s-a putut vedea odata cu prezentarea conceptului Neo Wing, three-wheeler-ul impresionant expus de Honda pe la diverse saloane moto. Deocamdata se afla in faza de proiectare-dezvoltare, insa ideea adaugarii unui motor electric motorului in sase cilindri al Gold Wing-ului nu suna deloc rau.
Se pare ca va fi vorba si de o modificare a sasiului destul de semnificativa. Noul cadru se crede ca va fi format din doua componente din aliaj de aluminiu, cu partile fata si spate separate, folosind motorul (motoarele) ca centru foarte jos de greutate si element de legatura.
In final, sa mai amintim ca Hacigo-San a mai facut o declaratie interesanta in expunerea sa, pe undeva, afirmand ca proiectul companiei privind Fuel-Cell Vehicles (FCV) e finalizat si va incepe vanzarea in martie 2016, din nou pentru inceput doar in Japonia. Desi se pare ca e vorba totusi de modelul de masina Clarity, nu e clar daca se refera numai la automobile sau si la vehicule cu doua roti.
motocicleta electrica, scuter, motocicleta,
© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate
Regulament campanie
Regulamentul campaniei promotionale „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”
Solicitare de participare la campanie
Model propus pentru Solicitarea de participare la campania „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”