ClickCease

Au mai ramas

0
0
ZILE
0
0
ORE
0
0
MINUTE
0
0
SECUNDE

pana la campania

Honda si Bosch au brevetat cate un tip de airbag pentru motociclete


Honda si Bosch au brevetat cate un tip de airbag pentru motociclete
  28.08.2015

Preocuparea pentru siguranta rularii pe o motocicleta si limitarea efectelor si urmarilor nedorite in cazul accidentelor ramane o prioritate, de aceea multi dintre constructorii de motociclete, dar nu numai, depun eforturi in dezvoltarea unor sisteme de siguranta, printre care un loc important il au si airbag-urile.

Am vazut recent ca atat Dainese cat si Alpinestars sunt foarte seriosi in producerea si promovarea jachetelor speciale prevazute cu airbag pentru utilizatorii de motociclete. Fara indoiala, sistemul propus are limitarile sale. Airbag-urile trebuie armate, iar in cazul Dainese, sistemul trebuie integrat pe motocicleta, neavand vreun efect daca nu se realizeaza conexarea.

Honda si Bosch au brevetat cate un tip de airbag pentru motociclete - NC750

In acest context, sunt bine venite orice inovatii, iar recent ne-au surprins placut doua brevete cu potential, care au ca obiect motocicletele cu airbag.

Noul airbag este astfel conceput sa se extinda vertical din compartimentul situat pe rezervorul de combustibil (la randul sau cu amplasament normal). 

Honda si Bosch au brevetat cate un tip de airbag pentru motociclete - Honda

Airbag-ul e proiectat si implementat pentru a se extinde suficient de mult pentru a asigura protectia capului, chiar daca pilotul este aruncat inaintea rezervorului, situatie care se intampla in mod evident intr-un accident in care are loc o decelerare rapida si puternica. Totodata, airbag-ul se extinde spre stomacul pilotului si partea inferioara a pieptului, oferind o amortizare substantiala pentru organele interne in acele locuri. Totodata, daca impactul nu este foarte violent, airbag-ul poate sa impiedice sau sa incetineasca proiectarea pilotului peste ghidon.

Cel de-al doilea brevet depus recent si cumva simultan cu cel al Honda, vine de la Bosch, lideri in tehnologia de ultima ora, multa din aceasta prezenta pe multe din motocicletele de azi, inclusiv in sistemele de tractiune si control, gen ABS. Sistemul propus de Bosch e proiectat in asa fel incat sa aiba un caracter universal, adaptat pe toate tipurile de motociclete, inclusiv sportbikes sau chiar scutere. E si normala diferentierea fata de Honda, dar pe de alta parte, asa cum am aratat, constructorul japonez nu mai doreste o restrangere a adaptabilitatii sistemului doar la modelele proprii.  
Honda si Bosch au brevetat cate un tip de airbag pentru motociclete - Honda

Sigur ca nici o solutie nu e perfecta si nu garanteaza scaparea teafar si nevatamat din orice situatie, dar macar au rolul de a limita urmarile neplacute ale accidentelor. Airbag-urile incorporate in motociclete functioneaza in anumite situatii, de exemplu nu vor oferi protectie atunci cand pilotul este lovit din lateral sau cand este proiectat din motocicleta.

Dar iata ca desi nu sunt perfecte, toate aceste inventii, de la Honda, Bosch, ori imbracamintea airbag de la Alpinestars si Dainese, sunt perfectibile si e bine ca exista, fiind clar niste modalitati de a feri sau diminua urmarile accidentelor.

Tag-uri

airbag moto, motociclete,

© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate