Se pare, insa, ca la inceputul anului 2016, Honda se afla in cautarea unui model sau chiar doua, bazate pe modelul existent Honda CB1100. Actualul naked CB1100 reprezinta unul dintre modelele de frunte ale Honda, iar diversificarea gamei nu ar reprezenta ceva iesit din comun.
Conceptul CB, prezentat anul trecut la Tokyo Motor Show, isi va face din nou aparitia in capitala nipona in aceasta luna, de data asta in cadrul Tokyo Auto Salon, unde chiar daca subiectul principal il reprezinta automobilele, in standul Honda vor fi expuse si cele mai reprezentative modele de motociclete ale constructorului japonez: Fireblade SP, VFR800X, RC213V-S si CB1100. De fapt, la acest salon nu se pune problema numai a prezentarii unei motociclete cu motor racit cu aer, CB1100, ci si revenirea unui concept anterior CB1100R.
Si aici urma sa ajungem: CB1100R sau CB Racer. Aceasta motocicleta a fost prezentata ca un concept in 2007, tot la Tokyo, insa de atunci nu a mai fost vazut si nu s-a mai vorbit aproape deloc despre ea. In acest moment, doua aspecte interesante reusesc sa abata atentia, insa: Honda a depus noi brevete in Japonia si, se pare ca si in UE si SUA – fapt inca neconfirmat, cu privire la CB Racer, iar la Tokyo Auto Salon, CB1100 va fi insotita de inca un membru al familiei. Deci, se pregateste productia? Asa se pare, un sportbike retro, racit cu aer, posibil concurent pentru Ducati Monster si Triumph Bonneville, asta deoarece traversam vremuri interesante, in care modelele retro revin cu putere in atentie si pe piata.
Actualul model Honda CB1100 va suferi un makeover vizual relativ radical, astfel ca nu in privinta motorului se vor sesiza diferentierile. Interesant este faptul ca in timp ce multi producatori si-au revizuit modelele in vederea conformarii fata de standardele Euro4, Honda a ramas la motorul in patru cilindri racit cu aer, insa adaptat la cerintele acestor standarde. Si probabil ca reprezinta una dintre ultimele incursiuni in randul modelelor sportsbike cu motor racit cu aer, in conditiile in care normativele Euro4 vor dura doar cativa ani, inainte de trecerea la Euro5 si practic eliminarea acestui tip de motor.
Versiunea CB1100, dezvoltata de la conceptul CB, are un rezervor de combustibil modificat, evident in maniera retro, panourile laterale sunt aerodinamice, in timp ce o serie de finisaje, ca farurile, bordul, evacuarile, ghidonul si restul de tevi si structuri sunt cromate. Asadar, un look puternic retro, subliniat si de noua forma a seii, in plus.
In privinta CB1100R – CB Racer, modificarile fata de conceptul din 2007 nu sunt insa semnificative, aparand ca un veritabil sportbike retro. La ce se gandea Honda, in acel an in care nu era atat de la moda intoarcerea la modelele retro, nu reiese, insa e cert ca avea de pe atunci un imens potential.
motocicleta honda cb1100r, motocicleta,
© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate
Regulament campanie
Regulamentul campaniei promotionale „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”
Solicitare de participare la campanie
Model propus pentru Solicitarea de participare la campania „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”