Spre sfarsitul acestui an, riderii dornici de aventura vor avea de ales intre trei motociclete deosebite pregatite pentru medii offroad extreme. Honda CRF1000L Africa Twin a fost asteptata cu foarte mare interes si, desi nu va fi atat de usoara, de puternica sau de ieftina pe cat se credea, este un competitor puternic si nu trebuie scoasa din ecuatie. Africa Twin are o capacitate de 998cc, comparativ cu cei 1195cc ai motocicletei KTM 1190 Adventure R si cei 1170cc ai modelului BMW R1200 GS, dar acest lucru nu este prea relevant; mai important este faptul ca dezvolta un cuplu mai mic cu 21% fata de KTM si cu 19% fata de BMW, lucru care este important pe trasee abrupte. Un cuplu redus poate necesita o schimbare mai frecventa a vitezelor, ceea ce ingreuneaza cursa si mareste oboseala riderului. Greutatea modelelor de la KTM si BMW este de 238 kg fiecare, in timp ce Honda are o greutate standard de 228 kg, care ajunge la 232 kg cu ABS si la 242 kg daca este echipata si cu transmisia DCT (Dual Clutch) despre care am mai vorbit in aceasta stire. In general, este important ca greutatea unei motociclete sa fie distribuita mai mult pe roata din fata si, privind modelul Africa Twin, vedem ca Honda a realizat acest lucru in mod satisfacator. CRF1000L si 1190 Adventure R au o roata fata de 21 inci, superioara celei de 19 inci a modelului R1200 GS. Si in ceea ce priveste garda la sol BMW ramane in urma cu cei 8.1 inci, fata de cei 9.8 inci ai celorlalte doua motociclete. Cursa suspensiilor pentru Africa Twin este de 230 mm fata si 220 mm spate, cu 10 mm mai mult pe fata si similar pe partea din spate ca in cazul KTM. Modelul BMW isi arata destinatia universala prin faptul ca cursele fata/spate sunt de 190 mm/200 mm, ceea il face mai putin capabil de a absorbi socurile puternice de pe traseele foarte denivelate. Un detaliu la care Honda ramane in urma este capacitatea rezervorului - 18.8 litri fata de cei 23 ai KTM si 20 ai BMW; producatorul sustine, insa, ca motorul cu doi cilindri in paralel ofera o economie de combustibil importanta, astfel incat rezervorul cu o capacitate redusa este irelevant.
Honda CRF1000L
KTM 1190
Adventure R
BMW R 1200 GS
Motor
2 cilindri in paralel, 4 timpi, 8 valve, racit cu lichid
2 cilindri, 4 timpi,
V 75°
2 cilindri in opozitie, 4 timpi, racit cu aer/lichid
Capacitate
998cc
1195cc
1170cc
Putere
93.9cp @ 7500rpm
150cp @ 9500rpm
125cp @ 7750rpm
Cuplu
98Nm @ 6000rpm
125Nm @ 7500rpm
120Nm @ 6000rpm
Cutie de viteze
6 trepte MT/6 trepte DCT
6 trepte
Frane fata
2 discuri hidraulice de 310mm, etriere cu 4 pistoane
Brembo, 2 discuri de 320mm, etriere cu 4 pistoane
2 discuri de 305mm, etriere cu 4 pistoane
Frane spate
Brembo, disc de 267mm, etrier cu 2 pistoane
Disc de 276mm, etrier cu 2 pistoane
Suspensie fata
Disc hidraulic de 256mm, etrier cu 2 pistoane
WP-USD 48mm, cursa 220mm
BMW Motorrad Telelever 37mm, cursa 190mm
Suspensie spate
Hidraulica, ajustabila, cursa 220mm
WP-Monoshock, cursa 220mm
Bascula din aliaj de aluminiu cu BWM Motorrad Paralever, cursa 200mm
Anvelopa fata
90/90 R 21
120/70 R 19
Anvelopa spate
150/70 R 18
170/60 R 17
Greutate
228kg (standard), 232kg (ABS), 242kg (DCT)
238kg
Rezervor
18.8 litri
23 litri/3.5 litri rezerva
20 litri/4 litri rezerva
motocicleta honda crf1000l africa twin, motocicleta ktm 1190 adventure r, motocicleta bmw r1200 gs, motocicleta honda crf1000l africa twin, motocicleta ktm 1190 adventure r,
© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate
Regulament campanie
Regulamentul campaniei promotionale „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”
Solicitare de participare la campanie
Model propus pentru Solicitarea de participare la campania „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”