Ironia face ca in explozia recenta a pietii de motociclete adventure sa existe modele mult mai infipte in asfaltul soselelor decat in praful off-road, desi sunt recomandate drept adventure. BMW R1200GS Adventure a deschis calea, aducand aceasta versiune pe piata, alaturi de versiunea de baza GS, apoi Suzuki a adus V-Storm 1000 Adventure, Aprilia o versiune “Rally” a modelului Caponord si putem extinde lista la Ducati (Multistrada Enduro) si KTM cu versiunile Adventure. Cum ziceam, in mod paradoxal le-am zarit numai pe sosele, pana acum nu am vazut ca un astfel de model sa o ia voiniceste pe teren accidentat, desi componenta off-road este mai dezvoltata decat la modelele de baza.
Honda se alatura acestei companii selecte, se pare, cu versiunea Adventure Sports lansata cu mare tam-tam anul trecut. Evident, noua versiune vine cu caracteristicile de baza in privinta motorului, sasiului si a sistemelor de pe ea, insa in privinta bodywork-ului vedem diferentele majore. In primul rand, scutul de protectie din aluminiu, de dedesubtul motocicletei este o reminiscenta a batranului model NXR750, de mare succes in raliul Paris – Dakar (pe vremea cand el se desfasura chiar in nordul Africii, printre dune). In al doilea rand, coada e noua integral, fiind diferita de Africa Twin. Saua mult mai plata, cu centrul de greutate mai jos decat la modelul de baza, un rack tubular pentru genti si o evacuare Termignoni sunt celelalte noutati ale conceptului.
Schema de culori este aceea originala Africa Twin, pe coada apare logo-ul “Adventure Sports”, iar din anumite motive care ne scapa, exista o grafica speciala pe oglinzi si indicatoarele de bord.
Evident, oficialii Honda nu s-au ingramadit sa dea vesti despre eventuala intrare in productie, daca si cand ar urma sa aiba loc, de aceea trebuie sa apelam din nou la deductie. Astfel, daca ne raportam la faptul ca in editia de anul trecut erau prezentate drept concept si True Adventure (Africa Twin, adica) si RC213V-S, iar in toamna deja erau lansate, putem sa ne asteptam sa ajunga in showroom-uri la fel, prin toamna.
Si am ajuns la al doilea model expus la Osaka. Stiti ce? Nu mai e concept, a fost avansat la stadiul de “prototip” (va las sa gasiti diferentele terminologice) si probabil isi va gasi cat de curand locul in productie. Acest Rally CRF250L urla din fiecare surub a salbaticie si a luat tot ce a fost mai bun, dar fireste, oficialii nu s-au ostenit cu o fisa tehnica.
Motorul ar putea fi in versiunea utilizata in CBR250R, adica de 286cc, extrem de util in ce priveste puterea si cuplul, insa in lipsa specificatiilor putem doar sa ne dam cu presupusul.
Vizual, nu sunt mari diferente fata de anul trecut, caroseria, suspensia, franele, toate sunt identice cu ce s-a expus in martie 2015 la Osaka. Singura modificare notabila a aparut in privinta evacuarii, cea Mugen a fost inlocuita cu una Termignoni. Si apar mici modificari de look la instrumentele de bord si la ecran, dar sunt aproape imperceptibile.
Cu siguranta ca va intra in lineup-ul 2017, insa am fi curiosi sa vedem daca vor exista ceva diferente intre prototip/concept si modelul de productie. Mai avem putina rabdare.
motocicleta honda, motocicleta honda crf250l rally, motociclete,
© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate
Regulament campanie
Regulamentul campaniei promotionale „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”
Solicitare de participare la campanie
Model propus pentru Solicitarea de participare la campania „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”