In cateva cuvinte, e vorba de o tehnologie creativa care permite motocicletelor sa fie parcate fara sa fie nevoie de un cric. Si mai mult (si un pic infricosator), permite modelelor de motociclete sa te urmeze oriunde te deplasezi, singure, de capul lor.
Honda sustine ca tehnologia se bazeaza pe proiectul anterior Uni-Cub, utilizat in cazul unor scaune de birou cu ajutorul carora te poti deplasa prin toata cladirea. Dar nu numai, insa asta e o alta discutie. Cert este ca parcarea fara cric se realizeaza prin extinderea furcii fata, atunci cand motocicleta este oprita, iar balansarea se face automat, permitand rotii fata sa se miste dreapta-stanga pana se obtine echilibrul perfect.
Sistemul self-balance nu reprezinta o noutate, avand in vedere un concept recent prezentat de BMW, Vision Next 100, dar si Lit Motors C-1 si Thurstcycle Gyrocycle (acestea din urma fiind deja in activitate), insa ceea ce aduce nou Riding Assist e faptul ca nu se bazeaza pe giroscoape. Acest lucru inseamna ca se scapa de o greutate nedorita, care in plus si limita cumva manevrabilitatea motocicletei, dupa cum sustinea si presedintele global al departamentului cercetare-dezvoltare Honda, Yoshiyuki Matsumoto.
Capacitatea de auto-echilibru, plus transmisia automata permit de asemenea o caracteristica inedita, aceea despre care aratam la inceput ca e destul de bizara: motocicleta poate fi setata sa va urmeze ca un catelus la plimbare, ceea ce ar putea sa fie un avantaj in parcari sau spatii inguste.
Cat priveste implementarea noii tehnologii in modelele de productie, inca nu se stie nimic. E drept, in Las Vegas Honda a adus un model naked modificat, un bicilindric de clasa medie, care utilizeaza tehnologia specifica de transmisie automata DCT. Ce a presupus, insa, aceasta modificare in termeni de timp si costuri, ramane deocamdata un mister, pentru a ne putem face o idee despre o eventuala implementare in productie. Se stie clar insa ca multe dintre inovatiile prezentate de-a lungul vremii la CES, au aparut mai tarziu in modele de productie, asa ca de ce sa nu speram?
motocicleta honda, motociclete,
© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate
Regulament campanie
Regulamentul campaniei promotionale „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”
Solicitare de participare la campanie
Model propus pentru Solicitarea de participare la campania „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”