Numai ca acum, la inceputul lui 2017, au aparut cateva schite dintr-un alt brevet, care arata fara nici o indoiala ca Neowing-ul ar urma sa primeasca standard un turbocompresor masiv, fixat cu suruburi. Acest lucru ar demola teoria bazata pe unele zvonuri mai vechi, potrivit carora ar fi urmat sa fie dotat cu o platforma de propulsie hibrida, electric/benzina, mai cu seama ca descrierile care insotesc schitele nu amintesc deloc de o motorizare hibrida.
Intr-adevar, candva prin aprilie anul trecut aparuse un set de schite ale unui brevet pe care Honda tocmai il inregistrase si din care reiesea ca o serie de scutere – seria SH - vor beneficia de motor hibrid, dar si motocicleta model Honda Gold Wing (practic modelul din care deriva trike-ul) si trike-ul Neowing vor beneficia de un motor clasic langa unul electric.
Suspansul a fost continuat si de faptul ca la inregistrarea modelului Neowing din luna august, accentul in schitele relevate era pus pe sistemul de inclinare al rotilor duble din fata (leaning-wheel), un sistem poate mai complex decat ce se intalneste in modelele concurentei, insa foarte vag spre deloc pe motorizare.
Noile schite aparute se concentreaza aproape exclusiv pe motor si nu lasa nici o urma de indoiala: airbox-ul se afla montat central pe motorul in sase cilindri imprumutat de la Gold Wing. Prizele de aer pentru turbocompresor sunt dirijate de la “nasul” trike-ului, peste fiecare “umar” si duc in supercharger, chiar in spatele capacului rezervorului de combustibil (apare mai evident in desenul de mai jos, in celelalte fiind mascat de rezervor si caroserie).
Schitele Honda merg pana acolo incat arata imaginea trike-ului intr-o forma finita, cu rutarea pentru uleiul de motor si a sistemelor de racire, incluzand si detalii pentru partile care intra si ies in insusi turbocompresor.
Ce intelegem din toata aceasta poveste? Exista un brevet inregistrat pentru o motorizare hibrida, acum exista un brevet inregistrat pentru un motor clasic cu inductie fortata si bineinteles, exista brevetul insusi al Neowing-ului, care anunta intrarea in productie. Vor exista doua versiuni, asadar? Sau Honda se va opri asupra uneia, probabil pe cea cu supercharger, caci tot exista o tendinta in aceasta directie, initiata de Kawasaki inca de acum 2-3 ani?
Alaturi de intrebarile acestea vine si intrebarea: cand va fi disponibil trike-ul Honda Neowing? Anul trecut se vorbea intens de 2017, cum se mentiona anterior. Vazand detaliile noilor schite, e foarte posibil ca 2017 sa fie anul intrarii in productie, dar sa faca parte din lineup-ul 2018 Honda de modele noi. Numai ca e de asemenea foarte posibil ca acest turbocharged Neowing sa nu vada lumina zilei pana in 2019, prioritatea departamentului cercetare-dezvoltare fiind viitorul superbike V4. Ne ramane doar sa asteptam si eventual sa mai primim informatii si zvonuri de ici-colo
Photo credits: Morebike.co.uk
motocicleta Honda, trike, motociclete,
© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate
Regulament campanie
Regulamentul campaniei promotionale „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”
Solicitare de participare la campanie
Model propus pentru Solicitarea de participare la campania „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”