Conceptul Honda Bulldog, despre care am scris si noi la vremea respectiva, aparea ca un model dezvoltat pentru a fi un partener adorabil de touring (“a lovable touring partner” spunea insusi producatorul, in prezentarea sa), proiectat sa mearga dincolo de limitele unei motociclete conventionale de petrecerea timpului liber intr-un mod amuzant.
Sa ne reamintim putin despre ce era vorba: Bulldog a fost bazat pe un model CB400F (o versiune pentru piata japoneza a modelului de care nu difera deloc, cu exceptia unui motor mai mic, adaptat licentierii nipone), care era dotat cu un motor racit cu aer, in patru timpi, DOHC bicilindric, cu cilindrii paraleli, de 400cc. Rotile nu au un diametru mare (tradand cumva inclinatia utilitara), fiind imbracate cu anvelope de 15 inci, iar centrul de greutate a fost destul de coborat, astfel ca si saua are o inaltime de 730 mm.
Cum o si arata numele, motocicleta este robusta, indesata si are cateva solutii inteligente de depozitare. Departe de a fi un scrambler sau un model adventure, conceptul destinat productiei arata in imagini, alaturi de barele de protectie din jurul motorului, partile laterale ale rezervorului prevazute cu unitati de stocare, ele insele facand obiectul unei inovatii separate, pentru care Honda a depus brevet.
Fata de concept, in schitele din documentatia depusa pentru inregistrare apar cateva diferente, mai ales in privinta cozii si a luminilor spate, precum si in cazul discurilor de frana, plus optimizarea spatiului de depozitare lateral, de care vorbeam mai sus. Insa in cea mai mare parte a lor, piesele si componentele Bulldog-ului sunt imprumutate de la modele Honda existente si deja aflate in productie, astfel incat dezvoltarea sa intr-un model de productie nu va fi deloc o afacere costisitoare pentru Honda.
Probabil ca, iar aici vor dovedi timpul si piata, Honda va dezvolta cu noul Bulldog o nisa noua de piata, asa-numitele motociclete utilitare si e greu de crezut ca producatorul japonez s-ar fi aruncat intr-o investitie, chiar minima si decenta, daca nu ar exista cumparatori si amatori pentru noul segment. E foarte adevarat, nu mereu s-a potrivit socoteala de acasa, cel mai bun exemplu negativ in acest sens fiind Vultus. Insa poate si de aceea exista saloanele moto, in care iti prezinti un concept si astepti ca lumea sa se intereseze de el si sa-l vrea. Cel mai frumos lucru pentru Honda ar fi sa vada cum si ceilalti producatori majori devin foarte interesati de aceasta nisa si vin cu alternative la Bulldog.Dar pana acolo mai e, deocamdata asteptam sfarsitul de an cu lansarea Honda Bulldog.
motocicleta honda bulldog, motociclete,
© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate
Regulament campanie
Regulamentul campaniei promotionale „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”
Solicitare de participare la campanie
Model propus pentru Solicitarea de participare la campania „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”