ClickCease

Au mai ramas

0
0
ZILE
0
0
ORE
0
0
MINUTE
0
0
SECUNDE

pana la campania

Honda si Yamaha incep sa anunte modelele pentru saloanele moto din aceasta toamna


Honda si Yamaha incep sa anunte modelele pentru saloanele moto din aceasta toamna
  16.09.2016

Sunt zile in care in industria moto nu se intampla nimic notabil, sunt zile in care duduie internetul de zvonuri, dar exista si acele zile in care producatorii importanti anunta lucruri interesante, ba chiar mai multi in aceeasi zi. Ei bine, una din aceste zile a fost ieri, cand Honda a anuntat oficial, insotit de imagini si un videoclip, de producerea modelului de scuter-adventure X-ADV sau Honda City Adventure, iar Yamaha a lansat un video-teaser de prezentare a noului 2017 Yamaha YZF-R6, a carui lansare va avea loc in Germania, la Koln, in cadrul salonului Intermot, pe 4 octombrie a.c.


Despre scuterul adventure pregatit de Honda se stia pana acum ca va intra in productie doar pe surse si din zvonuri, insa e prima oara cand constructorul japonez anunta oficial acest lucru, la aproape un an de la prima infatisare. In cadrul salonului EICMA 2015 de la Milano, a fost prezentat un concept interesant si intrigant, unul dintre polii de atractie pentru presa si public, Honda City Adventure, un scuter bazat pe platforma modelului NC750, mixat cu o serie de elemente offroad.

Mai tarziu, Honda a depus cereri de inregistrare a denumirii ADV, dar mai multi specialisti s-au pronuntat ca nu e vorba decat de intentia de intrare in productie a scuterului offroad. Evident, pe parcurs au inceput sa apara informatii din interior si speculatii cu privire la intrarea in productie a modelului, in vederea integrarii in lineup-ul Honda 2017, pana ieri neconfirmate.

Materialul prezentat de Honda in confirmarea intrarii in productie arata un model crossover de scuter, foarte apropiat de conceptul City Adventure, care va fi denumit Honda X-ADV adventure scooter si inseamna concret un maxi-scuter prevazut cu aparatori de maini, suspensii cu cursa lunga, o coada inalta in maniera off-road, cu un parbriz ajustabil in cinci trepte si cu un spatiu de depozitare suficient de incapator pentru o casca of-road. De asemenea, Honda a vorbit despre transmisia automata DCT (Dual Clutch Transmission), care va veni ca dotare standard.

Ce nu a spus Honda, insa, dar se deduce si nu trebuie sa ne ingrijoram, X-ADV se bazeaza pe platforma NC750, asta insemnand ca impart acelasi motor de 745cc, cu un arbore de 270 grade si cei doi cilindri capabil sa dezvolte 54 cp si 68 Nm cuplu maxim, iar greutatea finala ar fi in jur de 220-230 kg. Fara sa se fi suflat vreo vorba, foarte posibil ca tot la EICMA Milano din noiembrie acest an Honda sa lanseze oficial modelul de productie, in jurul datei de 8 noiembrie, cand vom avea si o lista mai generoasa de specificatii.

Mutandu-ne in Hamamatsu, la rivalii de la Yamaha, acestia au lansat tot ieri un video-teaser din seria “R World” despre o “lansare a unei noi motociclete” (cum spune comunicatul de presa). Se pare ca, din toate indiciile, e vorba despre noua si anticipata Yamaha YZF-R6 despre care s-a tot vorbit in trecut. Asta deoarece nu apare nicaieri vreun detaliu concret, trebuind sa se recurga la deductii.


In primul rand, videoclipul este dominat de sunetul distinct al unui motor in patru cilindri in linie, ceea ce inseamna ca ar putea fi vorba de urmatorul R6. Asta daca nu, conform unor zvonuri, mult-asteptatul R6 va fi propulsat de un motor in trei cilindri. In tot cazul, sunetul motorului nu imita in mod clar cel al arborelui motorului crossplane, care echipeaza R1.

Apoi, se vede un pilot pe cateva piste de curse bine varat sub parbrizul motocicletei, care apare mai rotund si mai bulbucat decat ecranul plat al modelului curent R6. Aproximativ in secunda 12, pilotul se deplaseaza lateral, dezvaluind un bord complet acoperit de afisaj digital pentru o fractiune de secunda, dar suficient incat sa se observe o similitudine (nu si o identitate) cu bordul modelelor din gama MT.

In rest, nimic notabil, de aceea se pot face niste presupuneri de bun-simt. R6 isi are radacinile prin 2005-2006, cu o restructurare in 2008, adica cu mult inainte ca reglementarile Euro4 sa fi fost proiectate. Astfel, ne putem astepta la o revizuire completa a motorului si a trenului de rulare. Yamaha nu trebuie sa lupte din greu intr-un razboi al cailor putere in categoria de mijloc, asa cum o face in cea liter-bike (peste 1.000cc), de aceea poate sa se impuna cu un curat 600cc sa dezvolte 110-115 cp.

Va fi de urmarit daca noul R6 va imprumuta de la fratele mai mare toate sistemele (ABS-ul va fi standard, caci Europa post-2017), de control al tractiunii, alunecarii, anti-wheelie si multe altele, insa altceva e interesant. A vinde in prezent un superbike din clasa 600 a devenit o intreprindere foarte riscanta si putin profitabila. Honda a inteles acest lucru si deja ne luam adio de la modelul CBR600RR. Problema este ca in afara de motor, cam ce gasesti pe motocicletele de un litru, se transmit la cele din clasa 600, cu aceleasi costuri. Ceea ce inseamna ca pretul unui model de 1.000cc nu e cu mult mai mare de cel al unui model 600, primul reflectand un cost real. Cu o linie MT care zbarnaie si e tot mai populara, Yamaha isi asuma oare un model nou si super-echipat, la un pret superior? Sau noul R6 nu va fi tocmai o minune tehnologica.

In tot cazul, urmatorul material video-teaser a fost anuntat pentru data de 4 octombrie, data ce coincide cu ziua dedicata presei din avanpremiera salonului Intermot din Koln. Cum nu prea exista coincidente, mesajul e clar: ne vom intalni cu noua Yamaha YZF-R6 in Germania! 

Tag-uri

motocicleta honda, motocicleta yamaha,

© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate