De ce e o surpriza? In primul rand, Husqvarna a fost de la origini pana de curand un brand prin excelenta sportiv, care s-a axat pe diferite modele enduro, motocross, supersport, neavand deloc treaba cu ce se intampla pe asfalt. Numai ca cei de la KTM, firma detinatoare a brand-ului suedez, se pare ca au optat pentru indreptarea Husky spre street, iar dovada a reprezentat-o expunerea modelelor concept in toamna, la Milano, in cadrul EICMA.
In al doilea rand, cel mai mare motor pe care l-a avut pana acum Husqvarna pe o motocicleta a fost cel de 690cc monocilindric, plasat pe 701 Vitpilen (in poza principala), tocmai unul dintre modelele concept de care vorbeam si care era promis productiei undeva anul viitor.
De aceea surprinderea in poze-spion a unui model Husqvarna aflat in testari, cu motor de 1.301cc, racit cu lichid, a cam dat peste cap ceea ce se stia despre produsele suedezilor. Si pe buna dreptate, aparitia e cumva cam brutala, atentie, nu numai din cauza motorului, ci mai ales din pricina infatisarii.
Dar s-o luam pe rand. Inainte de toate, deja obisnuita reinterpretare a unui model existent KTM in maniera Husky are loc si aici. In cazul de fata fiind vorba de super-naked-ul KTM 1290 Super Duke R, cu tot ceea ce poate dona: motorul racit cu lichid V-twin de 1.301cc, cu 175 cp putere livrata (si adaptat standardelor Euro4), ca in intreaga familie 1290, cadrul, radiatorul, bascula monobrat, rotile si sistemul de franare. Nimic gresit pana aici, deoarece e vorba pana la urma de cea mai usoara cale de maximizare a valorii, in termeni de cercetare-dezvoltare, folosindu-se parti deja existente.
Insa ceea ce este radical nou in privinta Husqvarna 1301 e legat de infatisare. Daca in privinta amintitelor modele concept se poate vorbi despre un aspect care urmeaza o tema clara: modern-roadster, uneori denumita si neo-retro-roaster, aici e cu totul altceva. In loc sa urmeze modelele 701/401, aici se pare ca e vorba de o replica data Ducati Diavel, cu mijlocul musculos. Saua, ghidonul, subcadrul seii, evacuarea, pozitia de pilotare, cu totul noi, inseamna o interpretare power cruiser clara a acestui roadster la baza. Si o interpretare si aici in maniera unica, caci ghidoanele (care sunt de fapt semi-ghidoane) imprima o pozitie de pilotare care duce cu gandul la un cafe-racer. Apoi aripa si suportul placii de inmatriculare apar montate pe bascula, intr-o maniera custom. Concluzia? O infatisare 70% brutala vs 30% frumoasa.
Si am putea supra-licita: un model pur anti-retro. Da, da, deoarece cei de la Kiska Design Austria, cei care se ocupa de tot ce inseamna estetica modelelor KTM si Husqvarna au spus ca au initiat o orientare clara “anti-retro” ca raspuns la invazia din ultima perioada a modelelor stil retro, apartinand aproape tuturor constructorilor, pe care o constatam pe piata. Discutia pornise inca de la analiza 701 Vitpilen, in care si designerii si Husqvarna incercau sa convinga media si publicul ca “retro” nu are ce cauta in descrierea ca model neo-retro.
Husqvarna face deja parte integranta din KTM, mutandu-se chiar in Mattighofen, dupa ce si-a inchis sediile din Varese, Italia. Stefan Pierer, proprietarul KTM a declarat ca astfel, Husqvarna va avea acces la tot ceea ce inseamna motor si alte componente KTM, adica propulsii de 125cc, 250cc, 390cc, 690cc si 1.301cc din lineup-ul curent si viitor. Un motor cu totul nou, parallel-twin, posibil in jurul a 800cc, se asteapta sa umple slotul dintre 690 si 1301 cat de curand.
Insa e foarte clar ca austriecii au urmarit prin cumpararea Husqvarna ca propria linie sa ramana in linii mari neschimbata, in timp ce brandul suedez sa apara ca o companie distincta, care sa se adreseze clientilor KTM care doresc totusi diversificari in gama. Si iata ca unul dintre rezultate a fost aparitia unui astfel de model precum este Husqvarna 1301.
motocicleta husqvarna, power cruiser, motociclete, husqvarna,
© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate
Regulament campanie
Regulamentul campaniei promotionale „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”
Solicitare de participare la campanie
Model propus pentru Solicitarea de participare la campania „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”