Aceasta reprezinta o crestere de 5,1% a unitatilor vandute in prima jumatate a anului 2015 fata de perioada similara a anului trecut, iar punctual, in luna iunie 2015 s-au vandut cu 7% mai multe unitati decat in iunie 2014, ceea ce e o veste imbucuratoare pentru industria moto, privita global.
MIC este o asociatie non-profit care a fost infiintata pentru a conserva, proteja si promova motociclismul prin intermediul relatiilor cu autoritatile publice, orice alta entitate publica de decizie si comunicarilor cu mass-media. Cu ajutorul statisticilor, programelor de cercetare si dezvoltare, MIC urmareste sa sprijine motociclistii prin reprezentarea producatorilor, distribuitorilor, dealerilor si comerciantilor cu amanuntul de motociclete, scutere, ATV-uri si UTV-uri, ROV-uri, precum si de accesorii, piese, servicii, plus a entitatilor specifice afiliate precum societati de asigurare, finantare si de investii.
Rapoartele MIC sunt determinate pe baza rapoartelor de performanta ale membrilor afiliati, in speta producatori precum BMW, Ducati, Harley-Davidson, Kawasaki, KTM, Piaggio Group, Victory etc.
Defalcarea cifrelor de vanzari ofera o perspectiva interesanta si detaliata in diferite segmente ale industriei, astfel ca din aceasta reiese ca cea mai mare parte a unitatilor vandute e arogata de motocicletele street, cu 42.318 unitati livrate. In prima jumatate a anului, numarul acestor unitati a ajuns la 199.873, reprezentand o crestere globala de 12,8% pe luna (iunie 2015 vs iunie 2014) si 7,2% pe semestru (semestrul I 2015 vs semestrul I 2014).
Cea mai impresionanta crestere s-a consemnat in segmentul dual (sport-street), unde consemnam un procent cu 17,2% mai ridicat in iunie 2015 fata de iunie anul trecut (cu 4.201 unitati vandute), dar la nivel comparativ intre semestrele I 2015 si 2014, au fost raportate 20.778 unitati vandute, adica doar 3,7% crestere pentru acest an.
Si in privinta motocicletelor off-road s-a inregistrat o crestere a vanzarilor in iunie 2015 fata de iunie 2014, cu nu mai putin de 12,4%, in schimb cresterea numarului de unitati vandute in prima jumatate a acestui an a fost modesta, de 3,1% comparativ cu primele 6 luni ale anului 2014.
Fara a se lua in calcul situatia vanzarilor vehiculelor side-by-side, in privinta ATV-urilor se consemneaza, de asemenea, o crestere cu 10,7% in iunie 2015 fata de iunie 2014, plus o crestere de 1,7% a unitatilor vandute in aceasta jumatate a lui 2015 fata de perioada similara a anului trecut.
Conform raportului MIC, interesul cumparatorilor pentru scutere e in scadere drastica de o buna vreme, situatie ilustrata de o vanzare cu 17,3% mai mica a unitatilor in iunie 2015 fata de iunie 2014 si cu 11,1% mai mica in semestrul I al acestui an, fata de semestrul I al anului precedent. Si oricum, statisticile aferente anului 2014 in segmentul scuterelor erau in scadere fata de anul precedent.
O posibila explicatie pentru o scadere a vanzarilor de scutere din ultimii ani ar putea veni din aceea ca efectele recesiunii economico-financiare de la sfarsitul primului deceniu al acestui mileniu si inceputul celui de-al doilea au inceput sa se estompeze. O alta explicatie ar consta in faptul ca o serie de constructori de scutere nu sunt afiliati la Motorcycle Industry Council, iar scaderea vanzarilor ar privi doar membrii MIC, ceea ce nu ar da o imagine corecta a vanzarilor globale de scutere.
Oricum, industria moto se revigoreaza de la an la an si acest lucru se reflecta atat in eforturile sustinute ale constructorilor si producatorilor in a acoperi o paleta cat mai larga de preferinte ale consumatorilor, cat si in interesul crescand al acestor consumatori in achizitionarea motocicletelor sau vehiculelor off-road.
motocicleta Kawasaki, motocicleta, side by side, atv, scutere, kawasaki,
© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate
Regulament campanie
Regulamentul campaniei promotionale „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”
Solicitare de participare la campanie
Model propus pentru Solicitarea de participare la campania „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”