Teoretic, aceste norme sunt mult mai apropiate de reglementarile existente in Superstock, dar cu o mai mare libertate in privinta modificarilor aduse. Practic, in campionatele nationale majore exista un set de baza normativ relativ identic, iar in functie de specificul fiecaruia dintre acestea, exista restrictii si libertati minore dar uneori cu tendinta de-a se impune in cadrul normativ de baza. Cu alte cuvinte, campionatele nationale majore sunt guvernate de o binevenita flexibilitate si suplete, ceea ce asigura competitivitatea ridicata si performante ridicate de echipa si individuale.
Scopul schimbarilor normative din WSBK este dublu. In primul rand, reducerea costurilor pentru sporirea competitivitatii. Istoria a aratat ca acest scop este foarte greu de atins cu echipe in permanenta cautare de sponsori si apoi in cheltuirea banilor obtinuti in urma sponsorizarii. Exista mereu piedici, caruselul sponsorizarilor este foarte relativ prin inconstanta sumelor dar si a sponsorilor (cazuri de sezon inceput cu un sponsor si terminat cu altul, trecand in sezon prin altii si altii), iar competitivitatea devine afectata prin lipsa unor planuri de lunga durata in privinta dezvoltarii si aspectelor tehnice ale echipelor.
Al doilea obiectiv este de largirea participarii la campionat, de atragere a asa-zisilor wildcard in rundele locale. Acest obiectiv apare mult mai rezonabil si mai lesne de pus in practica, astfel ca pilotii beneficiari de wildcard-uri vor fi capabili sa intre in competitie cu motociclete pe care si-au "facut mana" tot sezonul in cadrul campionatelor nationale, fara sa fie nevoiti sa treaca la modele special omologate, cu care nu sunt familiarizati. Astfel, FIM spera ca nivelul competitiei WSBK va creste neindoielnic, iar pilotii vor putea sa alerge cu gandul la victorii si podiumuri, fara sa fie limitati la modele speciale.
Efectul secundar al modificarilor vizate de FIM va fi insa disparitia clasei Superstock 600, urmand ca o categorie speciala sa fie creata in interiorul clasei mondiale Supersport, destinata exclusiv pilotilor din cursele campionatelor din Europa. Revizuirea normelor pentru ridicarea nivelului tehnic al motocicletelor cu specificatii lower ar trebui sa lase clar poarta deschisa performantelor. Intrebarea este: s-a saturat lumea WSBK de suprematia Kawasaki si s-a infiorat de perspectiva inscrierii Yamaha pentru sezonul urmator? Ramane de vazut pe pistele de curse daca iminentele modificari normative dau un plus de competitivitate si atractivitate WSBK.
Testarile au ca prime obiective confortul si pozitia pilotilor pe arma teribila YZF-R1, alaturi de setarile in conformitate cu cerintele din WSBK. Marea problema tine insa de conditiile meteo, deoarece o ploaie teribila si furtuni locale au cam stricat planurile echipei din prima zi (3 noiembrie). Oricum, aceste testari fac parte din prima etapa de adaptare, in lunile ce urmeaza fiind programate si alte runde de testari.
kawasaki, motociclete, competitie,
© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate
Regulament campanie
Regulamentul campaniei promotionale „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”
Solicitare de participare la campanie
Model propus pentru Solicitarea de participare la campania „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”