A 6-a generatie GSX-R1000 este redefinirea a ceea ce inseamna The Top Perfomer, intruchipand munca de o viata si ambitiile profesionale a inginerilor Suzuki, iar acum lucrurile sunt clare, caci spre deosebire de conceptul prezentat anul trecut la EICMA Milano, acum la Koln, in cadrul Salonului INTERMOT avem de-a face cu versiunea finala. Cea cu distributie variabila a supapelor, cu sisteme electronice, cu o putere marita, cu raspuns imediat si lin al acceleratiei si o mai eficienta ardere. In plus, Suzuki se mandreste cu un sistem eficient de management suprem pentru motocicleta, care nu necesita o diploma in inginerie electronica pentru a fi inteles si nu are nevoie de o ajustare constanta a setarilor, de catre o echipa de tehnicieni.
S-a lucrat intens timp de aproape sapte ani la acest proiect si cuvantul de ordine a fost sa se realizeze lucrurile cat mai simple si eficiente.
Ambele versiuni, R1000 si R1000R sunt complet echipate pentru strada, dar si pentru pista de curse, daca li se dau jos oglinzile, luminile si placuta de inmatriculare. Evident, versiunea R-spec vine echipata cu ABS (ca si celalalt derivat de strada din modelul de baza), Launch Control, Quick-Shift System si elementele suspensiei Showa Balance Free. Inginerii Suzuki s-au axat pe fundamentele ce o fac o mare superbike, ilustrate in trei cuvinte puternice: Run. Turn. Stop. si cele mai noi tehnologii si cele mai ingenioase idei au fost folosite in combinatia accelerare/virare/franare. Indiferent ca vorbim de strada sau de pista de curse.
Despre noul motor trebuie vorbit neaparat, deoarece reprezinta o capodopera in sine. Suzuki au dezvoltat si perfectionat distributia variabila a supapelor (VVT – Variable Valve Timing), intr-o maniera mecanica, fara vreo interventie electronica sau hidraulica, asa cum existau intr-o vreme cerintele in MotoGP. In traducere libera, asta presupune concret o putere livrata ca la un motor in doi timpi, cu un cuplu imbunatatit la turatii medii si cu putere crescuta. In plus, inseamna o imbunatatire a economiei de combustibil. Asadar, peste 199 cai putere la 13.200 rpm (mai putin cu 1000 rpm) si un cuplu pastrat la 10.000 rpm (scazut fata de modelul anterior, de asemenea), in cuantum de 116 Nm. Sigur, s-ar putea vorbi intr-o singura stire numai despre motor, amintindu-se un alezaj mai mare (76 mm fata de 74,5 mm anterior) si cursa mai scurta (55,1 mm fata de 57,3 mm), dar si despre valorile de compresie, insa o pastram pentru un eventual review.
Sistemul de management electronic avansat incorporeaza feedback-ul de la un Inertial Measurement Unit (IMU) Continental, care urmareste miscarea si pozitia motocicletei pe trei axe si in sase directii. Motion Track TCS (Traction Control System) permite pilotului sa selecteze dintre 10 nivele diferite de interventie in control al tractiunii, in functie de conditiile de drum, pista de curse sau preferinte personale si nivel de experienta. Se tine cont de viteza rotii, treapta de viteza, deschiderea acceleratiei, unghiul de inclinare, turatia motorului samd. Primele patru nivele sunt destinate competitiei pe piste de curse, cele dintre 5 si 8 sunt pentru strada, iar nivelele 9 si 10 au fost destinate suprafetelor umede.
GSX-R1000 beneficiaza de trei moduri de pilotare, denumite Suzuki Drive Mode Selector (S-DMS), modul A se adreseaza asfaltului circuitelor, B se utilizeaza zilnic, pe strada, cu un raspuns al acceleratiei ceva mai prietenos, iar C va fi folosit pe suprafete alunecoase, in timpul sau dupa ploaie, in toate cazurile puterea nefiind afectata, doar cum se transmite aceasta la sol.
Noua bascula a egalizat grinzile principale pentru a oferi un sprijin echilibrat si miscarea spre amortizor se vrea imbunatatita intr-o consistenta si constanta perceptie pentru pilot. Modelele GSX-R1000 ABS si GSX-R1000 utilizeaza renumita furca Showa Big Piston Fork si complementar un rezervor sub presiune, ce ofera linearitate deplina. Suzuki nu a mers pe varianta suspensiilor semiactive pe care nu le-a considerat de nadejde in intregul ansamblu.
O mare inovatie a GSX-R1000 a fost frana de la Brembo combinata cu un ABS (in cele doua modele ce folosesc sistemul) ce este controlat din IMU, cu tot cu sistemul cornering. Discul de 320 mm Brembo T-drive Brake Rotors are cinci bobine conventionale cu rotor si cinci elemente de fixare T-drive care permit rotorului sa absoarba mai multa energie de franare decat un disc cu bobine conventionale.
Carenajul extrem de distinctiv, aproape trademark-ul liniei GSX-R, a fost creat in tunelul aerodinamic de catre inginerii si designerii Suzuki, obtinandu-se o forma alunecoasa, mai ingusta, ajutand teribil performantele de manevrabilitate si viteza. Noile conducte de admisie Suzuki Ram Air Direct sunt pozitionate mai aproape de centrul “nasului”, ca sa creeze posibilitatea ca presiunea aerului sa fie mult mai mare. Aceste admisii sunt mai mari si multumita farului compact cu LED, accentuat si de luminile de pozitie tot cu LED.
Culorile si preturile modelelor urmeaza sa fie anuntate in viitor, se stie doar ca GSX-R1000 si GSX-R1000R ABS vor ajunge in showroom-uri in luna mai 2017, iar GSX-R1000 ABS va ajunge in luna iunie a anului viitor.
motocicleta suzuki gsx r1000, motocicleta suzuki r1000r, motociclete,
© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate
Regulament campanie
Regulamentul campaniei promotionale „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”
Solicitare de participare la campanie
Model propus pentru Solicitarea de participare la campania „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”