Unul dintre cele mai mari obstacole il reprezinta caldura uriasa generata de motoarele electrice silentioase si cautarea unui sistem de racire optim. Kawasaki a depus recent un brevet care pare ca rezolva problemele de racire pentru motocicletele complet electrice, chiar si in cazul alimentarii unui camion de talie redusa.
Kawasaki a avut o contributie semnificativa la acest flux de brevete, de-a lungul vremii, inregistrand o serie notabila de motociclete complet electrice sau hibride, insa mereu s-a lovit de problema supraincalzirii motoarelor silentioase. Se pare ca inginerii japonezi au reusit sa gaseasca o formula ideala, recente schite provenite din departamentele de cercetare-dezvoltare si depuse la oficiile de protectie a drepturilor intelectuale aparand in mediul virtual.
Aceste schite prezinta un plan al unui sistem de racire compus din doua parti si care insoteste motorul electric. Sistemul se bazeaza pe racirea cu ulei si e setat sa mentina temperaturile uriase de la motorul electric intr-un nivel functional. Aici a fost mereu problema, de a mentine temperatura in parametri scazuti in conditiile unei calduri mari determinate de un numar crescut de rpm.
In descrierea desenelor radiatorului si pompei de ulei din jurul carcasei exterioare si al pieselor in miscare, motocicleta are un fals rezervor de combustibil in care bateriile ce alimenteaza sistemul sunt montate pe partea de sus pentru a echilibra greutatea motorului voluminos intr-un punct amplasat optim.
Racirea vine de la un sistem tip turbo care directioneaza aerul rapid peste partea de sus a bateriilor propriu-zise, dar care are un rol important si in mentinerea temperaturilor in crestere sub rezervorul fals. Nu exista, insa, o evacuare a aerului precizata in schite, insa brevetul spune clar ca unitatea nu e proiectata numai pentru motociclete, ci poate fi utilizata si intr-un camion mic sau un vehicul off-road. Deci probabil ca tehnologia va fi implementata si in segmentul ATV/SXS, intr-un viitor apropiat, daca producatorul Kawasaki se va decide sa intre in lumea acestor vehicule actionate cu motor electric.
De asemenea, sistemul, se precizeaza distinct, poate fi asociat intr-o constructie a trenului de propulsie hibrida, avand posibilitatea sa se alature unui mic motor alimentat cu benzina, pentru situatiile in care e nevoie de mai multa putere.
Ce e important de retinut? Dezvoltarea motocicletelor sau vehiculelor off-road cu motor electric se afla inca intr-o faza incipienta. Alaturi de problema supra-incalzirii motorului electric, exista marea problema a autonomiei si a retelelor de puncte de incarcare sau schimbare de baterii. Probabil ca cea mai curand abordabila varianta pentru Kawasaki ar fi utilizarea in motorizarea hibrida a acestui sistem de racire brevetat. Cu siguranta, ramane de urmarit dezvoltarea segmentului de vehicule motorizate electric, intr-o perspectiva cat mai disperata de a reduce emisiile poluante.
motocicleta electrica, motocicleta kawasaki, kawasaki,
© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate
Regulament campanie
Regulamentul campaniei promotionale „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”
Solicitare de participare la campanie
Model propus pentru Solicitarea de participare la campania „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”