Astfel, dupa o clasa in agonie, in foarte scurt timp doi constructori majori din industrie zguduie si revitalizeaza acest segment, aproape abandonat de marii producatori, mai degraba orientati tendintei adventure, nu mai zicem de cea retro.
Imaginile generate de calculator (inca o data specialistii MCN sa traiasca!) se bazeaza pe desenele din documentatia depusa pentru obtinerea unui brevet si releva o serie de inovatii de ordin tehnic si mecanic (aerodinamic, in special) pe care Kawasaki doreste sa le protejeze in fata concurentei.
Desenele prezinta o foarte agreabila motocicleta cu un carenaj integral, folosind o versiune reimprospatata a motorului si sasiului de pe modelele curente Z1000 si Z1000SX, care altfel vor trebui sa treaca prin furcile caudine ale pregatirilor conformitatii cu reglementarile Euro4 in vigoare de la 1 ianuarie 2017. Si asta va insemna sacrificarea catorva cai putere, astfel incat herghelia sa nu mai intruneasca tot 140 cp. Desi se poate aduce in discutie motorul turbocharged pe care casa Akashi intentioneaza sa-l implementeze multor modele viitoare, insa deocamdata nici un indiciu in acest sens.
La fel ca actualul model Kawasaki Z1000SX, acest nou Ninja 1000 se va adresa maniacilor soselelor si nu celor care iubesc pistele. Doar ca nimic nu impiedica producatorul sa realizeze un link catre vedetele absolute ale Kawasaki, adica H2 si H2R, materializat in doua aripi aerodinamice care apar pe carenajele laterale. Desenele din brevet sunt dincolo de orice dubiu, fiind vorba de fix acele aripi existente si pe modelele cu inductie fortata H1.
Kawasaki Z1000SX a fost un mare succes pentru cei din Akashi, fiind considerat un foarte apreciat road-bike, aproape unic in nisa sa. Insa in ultima perioada s-au ivit modele sport-tourer care au inceput sa muste din succesul Kawasaki, asta pana cand clasa intreaga a intrat in penumbra de care vorbeam. Suzuki GSX-S1000F (primit cu caldura, chiar daca segmentul e in suferinta), MV Agusta Turismo Veloce, KTM 1290 Super Duke GT reprezinta exemple de modele care amesteca rezistenta la distante lungi cu controlul sportiv.
Cum aratam, in prezent nici Z1000 si nici SX nu sunt conforme cu prevederile Euro4, astfel incat acestea vor necesita eforturi substantiale de reducere a emisiilor si control fonic, dupa 1 ianuarie. Numai ca exista vestea excelenta pentru iubitorii sport-tourer-elor, in general si iubitorii Kawasaki, in special: producatorul s-a inhamat la regandirea modelelor, inclusiv in varianta mecanica.
Ce inseamna asta, cu desenele in fata? Carenaj complet nou, care pare in forma finala, in mare proportie, fara sa fie clar daca soarta “nasului” nu e clara, daca va intra astfel in productie sau nu. Farurile fata, acestea reprezentand una dintre modificarile-cheie descoperite in brevet, vor fi LED si aduc foarte puternic vizual cu ceea ce exista (si e superb!) pe noul superbike ZX-10R. Despre motor si Euro4 am amintit, nu apar (inca) in desene deflectoarele de pe furca si filtrele de control, insa in modelul de productie vor fi obligatorii. In privinta platformei, desi nu ai ce schimba la ceva care e perfect, cu siguranta vor aparea mici trucuri si ingieniozitati la imbinarile cadrului twin spar din aluminiu. Nu e foarte clar daca suspensiile vor fi controlate electronic, insa la cum Kawasaki “e generos” privind sistemele electronice, devenite tot mai accesibile, exista un procent urias de probabilitate. Si logica. In fine, aripioarele aerodinamice imprumutate de la legendarele H2, care au un rol important in portanta si manevrele anti-wheelie, vor avea de asemenea un rol important in compensarea reductiilor de putere ale motorului.
Ce urmeaza? Ca de obicei, asteptarea, punctata de eventualele poze-spion, aparitii pe la saloanele din toamna tarziu si anuntul de lansare, probabil pe la inceputul anului urmator, cel mai tarziu.
motociclete kawasaki, kawasaki, motocicleta,
© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate
Regulament campanie
Regulamentul campaniei promotionale „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”
Solicitare de participare la campanie
Model propus pentru Solicitarea de participare la campania „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”