Nu mai departe de cateva zile in urma, Yamaha anunta cu mandrie lansarea unei editii aniversare a modelului VMAX, denumit Carbon, la 30 de ani de la lansarea acestuia pe piata si stabilirea unui nou standard in privinta motocicletelor de strada.
Din pacate, acum doua zile o veste extrem de trista strica bucuria lansarii unui model killer de motociclete, al unei firme emblematice, anume ca designerul care a conceput VMAX, japonezul Kenji Ekuan, a incetat din viata la varsta de 85 de ani, intr-un spital din Tokyo, in urma unor complicatii cardiace.
Kenji Ekuan a fost considerat unul dintre cei mai influenti artisti moderni ai Japoniei, un designer genial si vizionar, considerat legendar in tara sa si recunoscut in lume, in special dupa proiectarea VMAX.
Nascut in 1929, in Tokyo, Ekuan a devenit calugar budist intr-un templu din Hiroshima, dupa ce tatal sau a incetat din viata in urma complicatiilor date de radiatiile bombelor atomice aruncate de americani in 1945. Nu a imbracat haina monahala pentru multa vreme, fiind atras de desen, de aceea in 1955 a absolvit facultatea de arte plastice a Universitatii din Tokyo si imediat si-a deschis propria companie si propriul studiou, adica GK Industrial Design Laboratory. Din acest studiou au iesit rand pe rand proiectele privind trenurile de mare viteza Narita si Komachi sau celebra sticluta de sos Kikkoman prezenta in restaurantele cu specific asiatic din intreaga lume, logo-urile pentru Tokyo Metropolitan Government sau mini-market-urile Mini Stop. Creatiile artistului japonez au fost deseori remarcate si premiate, el fiind si detinatorul Golden Compass Award – Compasso d'Oro, un prestigios premiu italian pentru design, practic un Oscar al lumii design-ului industrial. Intre Yamaha si GK Industrial Design Laboratory a existat o colaborare inca din 1955, indiferent ca a fost vorba de motociclete, scutere sau snowmobile. In ceea ce priveste modelul VMAX, Ekuan a contribuit la redefinirea design-ului brutal al acestei street-bike impunatoare si de forta, pastrandu-i calitatile de baza si dezvoltand trasaturile necesare pastrarii identitatii.
Reamintim ca inainte cu foarte putin timp de decesul lui Kenji Ekuan, Yamaha anuntase lansarea editiei aniversare VMAX Carbon, o motocicleta VMAX basic cu fibra de carbon pe rezervor, aripa din fata si alte elemente de caroserie.
motocicleta yamaha vmax carbon, motocicleta yamaha,
© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate
Regulament campanie
Regulamentul campaniei promotionale „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”
Solicitare de participare la campanie
Model propus pentru Solicitarea de participare la campania „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”