ClickCease

Au mai ramas

0
0
ZILE
0
0
ORE
0
0
MINUTE
0
0
SECUNDE

pana la campania

BRP a lansat lineup-ul 2018 Ski-Doo de snowmobile


BRP a lansat lineup-ul 2018 Ski-Doo de snowmobile
  17.02.2017

Scriam ieri despre lansarea fabulosului side-by-side sportiv de patru locuri 2017 Can-Am Maverick X3 MAX ca a avut loc in Reno, Nevada, Statele Unite ale Americii. Sigur, aceasta lansare a fost punctul central al serii, insa cu aceasta ocazie a fost lansat si lineup-ul 2018 Ski-Doo BRP, spre bucuria amatorilor de snowmobiling din toata lumea, in special din America de Nord.

Ski-Doo BRP si-a lansat gama, iar cele doua mari noutati au fost prezentarea premierei in industrie SHOT, un sistem de porrnire a motorului care nu se bazeaza pe baterie, iar in al doilea rand, mult-apreciata platforma REV Gen4, cu motor Rotax 850 E-TEC introdusa anul trecut pe cateva modele exclusive este de acum disponibila pe mai mult de jumatate din modelele de snowmobile din gama Ski-Doo, inclusiv din familiile Summit, Freeride si Renegade Backcountry.

Deoarece, in mare, fara aceste doua noutati, modelele Ski-Doo BRP raman cu aceleasi specificatii tehnice si calitati precum cele din 2017 si vom avea ocazia sa le trecem in revista in viitor, ne vom rezuma la a face cateva consideratii despre sistemul SHOT si despre dotarea multor altor modele cu premiata si aclamata platforma REV Gen4 in aceasta stire.  

Sistemul SHOT

Ca sa intelegem mai bine ce aduce acest sistem, un utilizator povestea cum intr-o singura zi de raid cu snowmobilele s-a oprit de 40-50 de ori cu diferite ocazii, ba o manevra gresita, ba o mana de ajutor altor colegi, iar de fiecare data, inapoi pe snowmobil si trage de starter-ul manual. Si aici intervine ingieniozitatea inginerilor BRP. SHOT reprezinta o noua abordare radicala a ideii de starter electric, fata de care insa se deosebeste in anumite privinte. Pe de alta parte, un starter electric inseamna un plus de vreo 9 kg (insirati intre baterie si motorul de pornire), ceea ce nu fericeste pe nimeni.

Asadar, ce e SHOT? E un sistem de repornire si nu trebuie confundat cu un starter electric. SHOT necesita existenta corzii de pornire, insa utilizarea ei va fi o singura data pe zi, indiferent de cate ori se opreste snowmobil-ul. Inventie 100% a BRP, SHOT inlocuieste bateria, motorul de pornire si inelul cu un pachet de ultra-condensatori, care se incarca intr-un timp scurt de la baterie. Motorul de pornire va fi insusi magneto-ul motorului, plus rotorul, comportandu-se ca un motor electric. Trucul presupune ca va trebui tras de coarda prima oara pe zi sa porneasca motorul, dupa care motorul va incarca pachetul de condensatori, astfel incat, de cate ori se stationeaza si se reporneste, se apasa pe butonul RER si magie! motorul reporneste, tacut si gata de treaba.

In principiu, pachetul de condensatori are o rata decenta de incarcare statica, undeva intre 25 minute si o ora, insa activarea se face intr-o singura rotatie a arborelui cotit, in conditiile in care E-TEC porneste intr-o fractiune de rotatie. Si ce-i ideal, se scapa de cei 9 kg, in schimbul unei greutati de pana la 1 kg, deci castigul de 8 kg in dinamica unui snowmobil va fi apreciat cu mare bucurie de utilizatori.

Sistemul SHOT va fi foarte apreciat mai ales de catre mountain riders, in cazul lor dorinta de conservare a energiei fara a se mai forta demararile, dupa mai multe opriri si opintiri in rampe, fiind imensa. De aceea, apare ca optiune pentru 2018 Summit and Freeride, care adauga 600 dolari la pretul unitatii.

Platforma REV Gen4 si motorul E-TEC

Platforma si motorul au fost lansate in 2017, insa destul de limitat, astfel ca s-au putut intalni doar in modelele MX Z C si TNT cu senila scurta, crossover-urile Renegade X si Renegade Adrenaline si mountain-urile Summit X si Summit SPs. Acest lucru a insemnat ca modelele cu motorul 800R E-TEC au fost lasate in platforma REV-XS, nu se poate spune ca in mod nefericit, insa. Acum, aceste modele au fost modernizate, imbinandu-se perfect 850 E-TEC cu platforma REV Gen4.

In segmentul mountain, modelele cu senila 175 inci au acum platforma Gen 4, adica si in Summit X (de primavara) si Summit Adrenaline (de sezon rece). De asemenea si Summit SP 146 e beneficiarul platformei Gen4, desi nu beneficiaza de motorul 850 E-TEC. Mult mai interesant e ca descoperim toate modelele Freeride imbunatatite cu platforma si motorul cele noi. 137 inch Freeride ramane in versiunea rMotion, in timp ce restul beneficeaza de suspensie spate tMotion. E momentul sa semnalam si doua noi modele in familia Freeride pentru 2018: Freeride 165” si Freeride 154” S-38 in completarea popularului Freeride 154”.

Daca a existat o sanie Ski-Doo in care s-a dorit foarte mult platforma Gen4 anul trecut, aceasta a fost XRS (atat MX Z XRS, cat si XRS Renegade), care beneficia de amortizoarele XRS in dorinta de reducere a decalajului, insa din 2018 dorintele au fost indeplinite. In plus, s-a obtinut intarirea sasiului, amortizoare complet reglabile, board-uri mai late si o directie mai agresiva.

De asemenea, pentru cei care ruleaza indeosebi pe trasee ingrijite, drumuri forestiere si de tara, adica amatorii de Backcountry si X Backcountry (cei de mai sus, care mai fac si un raid pe dealul cu zapada afanata), au primit doua bunatati in 2018: platforma REV Gen4 si o suspensie spate cMotion. Deci nu rMotion, nu tMotion, ci un amestec ce preia ce e mai bun si util din fiecare. Adica un amestec intre raportul de geometrie si miscare al tMotion si rigiditatea bratelor rMotion.

In mare, cam acestea ar fi noutatile lineup-ului 2018 Ski-Doo BRP, de acord ca e de discutat macar fiecare categorie in parte, se va intampla acest lucru cu siguranta in review-uri sau alte stiri. In ceea ce priveste disponibilitatea pentru Europa, implicit Romania si prezenta in showroom-urilor ATVROM, precum si preturile modelelor, probabil ca peste cateva luni, in prefata sezonului de snowmobiling 2017-2018, deci prin toamna.

 

Tag-uri

snowmobile, snowmobil, ski doo, brp ski doo,

© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate